Ärsyttää kun ei lahjoista kiitetä

Otsikossa asia jo ilmenikin. En väitä olevani mikään superhyvä lahjojen ostaja, mutta kaipaisin jotain kommenttia. Vaikka tekstarina voisi kiittää isompi lapsi ja pienten puolesta vanhemmat.

Itse laitan oman lapseni heti näpyttelemään kiitos-tekstarin lahjan saatua.

Käytin viimekin jouluna paljon aikaa mieleisten vaatteiden hankkimiseen (putiikkivaatteita). Mitään ei kuulunut. Mutta niin kai se on, että nykyisin se raha on ainut, joka isommille kelpaa. Kaik muu meneepi pieleen.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 13:07 Kummi kirjoitti:
Otsikossa asia jo ilmenikin. En väitä olevani mikään superhyvä lahjojen ostaja, mutta kaipaisin jotain kommenttia. Vaikka tekstarina voisi kiittää isompi lapsi ja pienten puolesta vanhemmat.

Itse laitan oman lapseni heti näpyttelemään kiitos-tekstarin lahjan saatua.

Käytin viimekin jouluna paljon aikaa mieleisten vaatteiden hankkimiseen (putiikkivaatteita). Mitään ei kuulunut. Mutta niin kai se on, että nykyisin se raha on ainut, joka isommille kelpaa. Kaik muu meneepi pieleen.
Mun mielestä on kohteliasta kiittää vaikka se lahja ei olisikaan mieluinen.

Huonoa käytöstä :/
 
harmaana
ÄRSYTTÄÄ kun kummit ei viitti tulla kummilapsen synttäreille \|O

Kait se riitti kun ristiäisissä kävi (ja niistä on jo kauan kun on muutamat synttäritkin ollut jo sen jälkeen).

Aikani lapsen puolesta kiitos viestejä kuvien kera lähetin sähköpostilla ja kerroin muutenkin lapsen kuulumisia mutta kun ei koskaan mitään astausta tule niin mieskin oli sitä mieltä että älä enää turhaan vaivaudu (ja kummi on hänen sukuaan).
 
Kummi kertaa kuus
Joo, ja ÄRRRRSYTTÄÄÄ koko helvatan kummi-ilmio. Aina saa olla lompsaa aukomassa eikä palkaksi saa kuin pahaa mieltä!
Tosi nuijaa että kummin oletetaan ostavan lahjoja !!!
 
töykeää käytöstä niin kummilapselta (ilmeisesti siis jo vähän isompi?) kuin vanhemmiltaankin.

tuli vaan mieleen, että miten sä toimitit sen lahjan perille? kävitkö viemässä vai postititko? aattelin vaan, että eivätkö siis edes kiittäneet jos annoit sen ihan henkilökohtaisesti? kaikenlaisia törppöjä...
 
Kissa kiitoksilla elää sanotaan... , itse huolehdin synttäreillä että jokaista lahjan tuojaa kiitetään siinä, muttei erikseen enää kiitoksia perään laitella. Joululahjoista kiittelen minä jos kiittelen (muistan heti tuodessa), lapset kiittää Joulupukkia. Omilta kummilapsiltani en ole kiitosta kaivannut erikseen, hymy riittää kun lahjan avaa. =) <br><br>
 
moi
ei joululahjoista mun mielestä kuulu kiittää, nehän tulee joulupukilta eikä kummeilta! en mä oleta että lahjoista synttäreiden jälkeen täytyy enää kiitellä, tiedän jo lapsen ilmeistä siellä ollessa että lahja mieluinen ja tiedän että sydämessään kiittää. jos joku on lähettänyt paketin, niin aina olen tuolloin kiittänyt. minusta silloin jotenkin kuuluu kun ei itse ole ollut juhlissa. jälkikäteen juhlien jälkeen ei
 
kummitus
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 13:13 harmaana kirjoitti:
ÄRSYTTÄÄ kun kummit ei viitti tulla kummilapsen synttäreille \|O

Kait se riitti kun ristiäisissä kävi (ja niistä on jo kauan kun on muutamat synttäritkin ollut jo sen jälkeen).

Aikani lapsen puolesta kiitos viestejä kuvien kera lähetin sähköpostilla ja kerroin muutenkin lapsen kuulumisia mutta kun ei koskaan mitään astausta tule niin mieskin oli sitä mieltä että älä enää turhaan vaivaudu (ja kummi on hänen sukuaan).
No joo on toikin tullut tutuksi. Mun kummi kävi synttäreilläni viimeeksi silloin kun täytin 3v. Ja siitä on jo 26 vuotta aikaa. Ei tulllut kortteja, ei puhelin soittoa koskaan. Ei mitään hajuakaan onko enää edes elossa.

Omia kummilapsiani pyrin muistamaan mahdollisimman usein. Synttäreille menen vaikka pää kainalossa. Soitteen usein ja juttelen isompien lasten kanssa.
Ei ne lapset aina muista kiittää mutta iloiset naamat riittää!
 
Joululahjoista
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 13:07 Kummi kirjoitti:
Otsikossa asia jo ilmenikin. En väitä olevani mikään superhyvä lahjojen ostaja, mutta kaipaisin jotain kommenttia. Vaikka tekstarina voisi kiittää isompi lapsi ja pienten puolesta vanhemmat.

Itse laitan oman lapseni heti näpyttelemään kiitos-tekstarin lahjan saatua.

Käytin viimekin jouluna paljon aikaa mieleisten vaatteiden hankkimiseen (putiikkivaatteita). Mitään ei kuulunut. Mutta niin kai se on, että nykyisin se raha on ainut, joka isommille kelpaa. Kaik muu meneepi pieleen.

Joululahjoista on hyvin vaikea kiittää kun ei tiedä mikä on tullut keneltäkin ;) lahjat kaikki isossa säkissä ja muksut aukaisevat niitä kun lahjat jaettu joten ei voi millään tietää mikä on tullut keneltäkin :whistle:
 
Sama huomattu täälläkin :/ .
Pyrin aina muistuttamaan poikaa, että saadessaan mitä tahansa (lahjan, vieraassa paikassa purtavaa tmv) niin AINA sanotaan KIITOS!
Kummien tuomista lahjoista kiitetään heti ne saatuaan, jos kummi on läsnä niin tietysti samantien, jos toimittanut lahjan, laitan tekstarin.
Itseäni sieppaa suunnattomasti moinen typeryys, jotta saadusta lahjasta ei kiitetä tai sitä ei noteerata mitenkään, oli se mikä tahansa.
Vanhempien tehtävä se tekstarilla tai soitolla kiittäminen on.
Tietysti, jos lapsi on vanhempi, kuuluu hänen tehdä se ihan itse.

Kyllä siinä tulee väkisinkin paha mieli, kun olet mielestäsi ostanut kivan lahjan kummilapselle, mutta kiitosta ei kuulu ei... :/

Nykyaikaista kiittämättömyyttä ja hyvät tavat puuttuu liian monelta.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 13:26 Piipi kirjoitti:
Kissa kiitoksilla elää sanotaan... , itse huolehdin synttäreillä että jokaista lahjan tuojaa kiitetään siinä, muttei erikseen enää kiitoksia perään laitella. Joululahjoista kiittelen minä jos kiittelen (muistan heti tuodessa), lapset kiittää Joulupukkia. Omilta kummilapsiltani en ole kiitosta kaivannut erikseen, hymy riittää kun lahjan avaa. =)
Juu,näin. Tosin jos tulee postissa paketti,nii toki siitä laitetaan tekstiviestiä tai soitellaan ja kiitellään varmistaen,että perille tuli. =)
 

Yhteistyössä