Ärsyttää, ku ihmiset ei osaa enää kirjottaa suomea oikein!!

Tuntuu tosi typerältä, et semmoset ihmiset jotka kirjottaa päin peetä, niin tulevat sit muita neuvomaan, et miten pitäs kirjottaa. Esim. ku feseen joskus kirjotin (ex-) nyksästäni tai tänne, niin heti tuli ihmiset naljailemaan "nyxästä". Vaikka kyseessä ei oo oikeesti mikään nyxä niin ku exä... Ex on lainasana indoeurooppalaisista kielistä, nyksä pelkkä lyhenne suomenkielisestä sanasta NYKYINEN!! Siinä on vissi ero, ja sen takia ei tosiaankaan nyksää aleta kirjoittaa samalla tavalla kuin ex tai exä.

Samalla tavalla raksu ei oo mikään raxu... Jotenkin ihmisillä hämärtynyt kielitaju tässä kohtaa, et kaikki ksu-päätteiset sanat ruvettaisiin kirjoittaan xu-tyyliin. Tosi pissisolo tulee tollasesta, jos aikuiset korvaa ks:n x:llä.

Sit muutenkin mua vaan ärsyttää tää, et sellaset ihmiset jotka ei osaa kirjottaa itekään täydellisesti niin tulee sit valivalivalittaa jostain pikkuasioista. Esim. muistan ku täällä tuli joku aukoo päätään jostain kirjoitusvirheestä ja samalla käytti siinä päänaukomisessaan puolipistettä väärin.
 
tää vaan
No, sinun oma kirjoituksesi vilisee niin paljon virheitä, että ehkä sinun kannattaisi ensin opetella itse suomea ja sen jälkeen vasta haukkua toisia. Ugh, olen kirjoittanut.
 

Yhteistyössä