Ärsyttää kirpputorimyyjät jotka selittelevät hintojaan sillä kuinka paljon ovat itse tuotteesta maksaneet.

• Viestiketjun aloittaja ---
  • Ensimmäinen viesti
---
[QUOTE="Vieras";26871431]No eiks aloittajan löytämä setti nimenmaan ollu 70% ovh:sta? Oliko se sinusta ok hinta? Minusta 30%ovh:sta, eli 70% alennus olisi sopivampi.[/QUOTE]

Onko 20€ 70% 30€:sta?

"vieras"
Kävin tänään kirppiksellä ja oli taas helmiä myynnissä.. Kuka ostaa rikkinäisiä tai tahraisia vaatteita 9 eurolla vaikka kuinka olisi tyypillisesti haalistunut meandi? Siinä ei kannattais paljon ovh:ta miettiä.

"vieras"
[QUOTE="tunkion kukko";26871355]Mä ainakin kyllä luokittelen hinnat kirpparilla pääasiassa sillä perusteella, et mitä olen itse maksanut siitä uutena ja mikä kunto on.

Millä perusteella muka sit pitäisi hinnoitella?[/QUOTE]

Mä hinnoittelen aina sillä perusteella mitä itse olisin siitä valmis maksamaan.¨
Siihen vaikuttaa sitten kunto ja muut seikat.

Ostohintoja en yleensä edes muista.

Jos joskus satun kirpparille esim. vaatteita viemään, niin kyllä minä yleensä hinnoittelen ne max 5€ (ehkä jotkut talvitakit saattaisin myydä muutaman euron kalliimmalla), koska mun päätarkotus kirpparimyynnissä on saada tavara pois omista nurkista pienellä 'taskurahalla'. Yleensä kyllä annan ystävieni katsastaa vaatteet läpi, ja mitä he eivät halua, vien uffin laatikkoon tms.
MUTTA yhtä asiaa en ymmärrä. Usein kirpparilla näkee ns käyttötavaraa (pakastepusseja, leivinpaperia, rättejä, hehkulamppuja yms) kaupan hinnoilla. Siis niissä on kaupan hintalaput kiinni ja niitä yritetään sitten kirpparilla myydä samalla hinnalla eteenpäin, miksi? Usein on vielä niin, että ne tavarat on jossain Tarjoustalossa vielä halvemmalla myynnissä, niinkuin esim nuo hehkulamput. Tarjoustalossa 10 paketti 3,95€, ja kirpparilla 7,95€, missä meni vikaan?

joo-o
mun päätarkotus kirpparimyynnissä on saada tavara pois omista nurkista pienellä 'taskurahalla'.
Tämä on minunkin mielestäni aina ollut kirpparin pääajatus, mutta ilmeisesti se ei kaikille olekaan niin?

Minulle kirppari on hauskaa puuhastelua tavaroiden kanssa, jotka muuten kantaisin Konttiin tai muuhun keräykseen. Jos bonuksena jää rahaa yli, niin kiva. Tappiolla en toki minäkään kirpparipöytää pidä, mutta kaikki pöytävuokran jälkeen on plussaa ja siitä iloitsen.

Tämä on minunkin mielestäni aina ollut kirpparin pääajatus, mutta ilmeisesti se ei kaikille olekaan niin?
En mä nyt niin tyhmä ole, että myyn järkyttävästi alle sen, mitä suurehko joukko ihmisistä on valmis maksamaan. Kyllä minulla on käyttöä sille rahalle. Kirpparin tarkoitus minusta on pistää tavara kiertämään ja jos siitä maksetaan, niin otan rahat. Se että palstalla on ihmisiä, jotka ovat valmiita murto-osan maksamaan siitä, mitä muut maksavat käytetystä tavarasta ei minusta tarkoita, että kirppiksen ajatus on vain heidän tukeminen.

Mä annan tavaraa pois ilmaiseksikin. Sellaista, josta ei paljon ole ihmiset kiinnostuneet ja en halua sitä mihinkään myytäväksi raahata. Ja jostain pyydän ihan reilusti rahaa.

Sitten se logiikka, että "hinnoittele niin kuin itse maksaisit" ontuu, koska mä myyn paljon tavaraa, jota en halua nurkissani nähdä ja en maksaisi siitä senttiäkään kirpparilla. Ilmaiseksiko minun pitäisi sitten ne myydä :D

"vieras"
Musta se taas on aika tyhmä hinnoittelu periaate, että "ei meilel tullu käyttöä sittenkään.." Ostetaan 60e kengät, käytetään kerran ja sitten myydään suurella hinnalla pois. Miks alunperin sit ostettiin niin kalliit kengät, jos jälkeenpäin sapettaa, että kun ei niitä käytettykkään? Maksatetaan sit toisella ihmisellä se oma "moka"...
Joskus se vaan on pakko ostaa, kun ne sopivat maksavat sen. Turha tulla valittamaan täällä, että kuinka sen ja sen lapsi oli lenkkareissa häissä tai hautajaisissa. Meidän esikoisen ongelmallisen leveään jalkaan ei yksinkertaisesti löydy juuri tuon halvemmalla sopivia kenkiä.

Onneksi nyt murkkuikäisenä voi lainata isänsä kenkiä juhliin :D Pienempänä mentiin monet juhlat sandaaleilla tai sitten niillä lenkkareilla, kun en yhden käytön takia ostellut niitä kallita kenkiä.

.........
En mä nyt niin tyhmä ole, että myyn järkyttävästi alle sen, mitä suurehko joukko ihmisistä on valmis maksamaan. Kyllä minulla on käyttöä sille rahalle. Kirpparin tarkoitus minusta on pistää tavara kiertämään ja jos siitä maksetaan, niin otan rahat. Se että palstalla on ihmisiä, jotka ovat valmiita murto-osan maksamaan siitä, mitä muut maksavat käytetystä tavarasta ei minusta tarkoita, että kirppiksen ajatus on vain heidän tukeminen.

Mä annan tavaraa pois ilmaiseksikin. Sellaista, josta ei paljon ole ihmiset kiinnostuneet ja en halua sitä mihinkään myytäväksi raahata. Ja jostain pyydän ihan reilusti rahaa.

Sitten se logiikka, että "hinnoittele niin kuin itse maksaisit" ontuu, koska mä myyn paljon tavaraa, jota en halua nurkissani nähdä ja en maksaisi siitä senttiäkään kirpparilla. Ilmaiseksiko minun pitäisi sitten ne myydä :D
Mitä ihmeen vaatetta kukaan ostaa kirpparilta 20 eurolla (jos ovh 30 euroa)??? Olisiko esimerkkejä? Huutiksessa tuollaisia hintoja kyllä maksetaan mutta että kirpparilla. Itselläni on parhaillaan myynnissä tavaraa eräällä kirpparilla ja hinnat oli pääasiassa noin 20% ovh:sta. Joo, pöytä tyhjentyi hetkessä ja olen tyytyväinen, koska en jaksa kikkailla ja etsiä sitä kipurajaa mitä ihmiset ovat valmiita maksamaan. Ja tiedän että saisin enemmän kuin 5 euroa uudenveroisesta Småfolkin paidasta huutiksessa mutta en jaksa sitä kuvaus, maksun kyttäys ja postitusrumbaa kymmenien vaatteiden kanssa. Kalliimmat ulkovaatteet ja joitain yksittäisiä sisävaatteita myyn siellä kyllä. Pyrin kirppikselle hinnoittelemaan sen mukaan mitä ITSE olisin valmis maksamaan, ja sen maksaa näköjään muutkin mielellään.

Yhteistyössä