Ärsyttää huutiksessa yks lastentarvikkeiden trokari joka ostaa halvalla ja myy kalliilla eteenpäin eri nimmarilla

  • Viestiketjun aloittaja huutislainen
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Fintttu:
Vähän OT, mut mua ärsytti siellä reiman poistomyynnissä ihmiset joilla oli pinoittain samaa tavaraa kärryissään. Siellä olis tarvinnu olla joku ostotajoitus, koska selvästi osa oli trokareita.
Ei kellään voi olla kahtakymmentä saman kokoisen vauvan äitiä lähopiirissään. Tuskin joku vei esim. bodeja koko päiväkotiryhmälle.
Samaa mieltä!! minäkin opiskelijana joudun ostamaan alesta ja tarjouksista lastenvaatteet, ja joskus jää ilman kun nuo v*tun trokarit kahmii kaiken!! 268?/kk opintotuella ei uusia reimateccejä ostella.... silti olis kiva saada edes joskus kunnolliset vaatteet lapselle päiväkotiin
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Saippuasuu:
Alkuperäinen kirjoittaja huudattaja:
Naisilla ei sitten ole mitään hajua bisneksistä ja kaikesta ollaan kateellisia. On aivan tavallista huutaa vaikka puolison tunnuksilla. Tietys ner voi myydä sitten omalla tunnuksella eteenpäin. Jokaisen oma asia on mitä tavaroilla tekee.
Ai. Mun mielestä tommonen ei ole ihan normaalia. Jos se olisi normaalia bisnestä ja yritystoimintaa, niin tokihan hän voisi tehdä tuon yhdellä ja samalla nikillä ja maksaa normaalit verot toiminnastaan?
Ei kai kirpputoritoiminnasta veroa mene? Jos kyse käytetyistä tavaroista...
Jos ostaa halvemmalla ja myy kalliimmalla ja tarkoitus on tehdä myyntivoittoa, niin kyllä se silloin on laskettavissa yritystoiminnaksi. Ja kaikesta yritystoiminnasta maksetaan veroa, myös käytetyistä tavaroista.

Onhan noita Huutiksen trokareita ennenkin muistettu lisäveroilla verottajan toimesta. :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Saippuasuu:
Alkuperäinen kirjoittaja huudattaja:
Naisilla ei sitten ole mitään hajua bisneksistä ja kaikesta ollaan kateellisia. On aivan tavallista huutaa vaikka puolison tunnuksilla. Tietys ner voi myydä sitten omalla tunnuksella eteenpäin. Jokaisen oma asia on mitä tavaroilla tekee.
Ai. Mun mielestä tommonen ei ole ihan normaalia. Jos se olisi normaalia bisnestä ja yritystoimintaa, niin tokihan hän voisi tehdä tuon yhdellä ja samalla nikillä ja maksaa normaalit verot toiminnastaan?
Ei kai kirpputoritoiminnasta veroa mene? Jos kyse käytetyistä tavaroista...
Kyllä myös käyteyn tavaran myynnistä menee myyntiveroa silloin jos myy kalliimmalla kuin oma ostohinta on. Miksi ei menisi?

Eri asia sitten jos jättää verot vaan maksamatta, mutta se on jo rikos josta voi saada tuomion mikäli tekee tätä 'bisnestä' enemmän ja sattuu jäämään kiinni. Se onkin sitten toinen tarina...

 
ei tajuu
Alkuperäinen kirjoittaja koolla alkava:
Entäs se yksi joka myy Disney Cars-leluja ihan törkeän kalliiseen hintaan. :eek: Onko sillä edes y-tunnuksia? On myynyt pitkään uusia leluja sikamaiseen hintaan. Esim. 15 pikkuautoa sis. iso Make-rekka maksaa Englannin Disney Storessa vain 30 £ eli 33,70 ?

mä en ymmärrä mitä pahaa on ostaa esim ulkomailta halvalla.. ja myydä suomessa voitolla pois.. mutta kuitenkin halvemmalla kun suomesta saa?? on oma vaivansa etsiä tavara. siihen tarvitaan kielitaitoa ja oma riskinsä tuleeko tavara koskaan suomeen.. ostakaa itse suoraan ulkomaisilta nettikaupoista jos tämä harmittaa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ei tajuu:
Alkuperäinen kirjoittaja koolla alkava:
Entäs se yksi joka myy Disney Cars-leluja ihan törkeän kalliiseen hintaan. :eek: Onko sillä edes y-tunnuksia? On myynyt pitkään uusia leluja sikamaiseen hintaan. Esim. 15 pikkuautoa sis. iso Make-rekka maksaa Englannin Disney Storessa vain 30 £ eli 33,70 ?

mä en ymmärrä mitä pahaa on ostaa esim ulkomailta halvalla.. ja myydä suomessa voitolla pois.. mutta kuitenkin halvemmalla kun suomesta saa?? on oma vaivansa etsiä tavara. siihen tarvitaan kielitaitoa ja oma riskinsä tuleeko tavara koskaan suomeen.. ostakaa itse suoraan ulkomaisilta nettikaupoista jos tämä harmittaa.
Onhan tuo kaikki rehellisiltä suomalaisilta yrittäjiltä pois, siis niiltä jotka ostavat tai maahantuovat ulkomailta ja myyvät etenepäin MUTTA maksavat veronsa suomeen. He eivät saa yhtä suurta voittoa samasta työstä kuin sellainen, joka tekee samaa mutta ei maksa veroja.

On siis harmaata taloutta, joka on Suomessa rikos.

Mutta ehkä koko suomalaisen verojärjestelmä pitäisi poistaa ja samalla esim kotihoidontuet ja työttömyystuet, koska nehän maksetaan veroilla, joistta toiset sitten kitkuttelee maksamatta...
 
Alkuperäinen kirjoittaja ei tajuu:
Alkuperäinen kirjoittaja koolla alkava:
Entäs se yksi joka myy Disney Cars-leluja ihan törkeän kalliiseen hintaan. :eek: Onko sillä edes y-tunnuksia? On myynyt pitkään uusia leluja sikamaiseen hintaan. Esim. 15 pikkuautoa sis. iso Make-rekka maksaa Englannin Disney Storessa vain 30 £ eli 33,70 ?

mä en ymmärrä mitä pahaa on ostaa esim ulkomailta halvalla.. ja myydä suomessa voitolla pois.. mutta kuitenkin halvemmalla kun suomesta saa?? on oma vaivansa etsiä tavara. siihen tarvitaan kielitaitoa ja oma riskinsä tuleeko tavara koskaan suomeen.. ostakaa itse suoraan ulkomaisilta nettikaupoista jos tämä harmittaa.
Sitä pahaa, että siinä kiertää veroja. Jos haluaa ostaa halvemmalla ja tavoitella myyntivoittoa, niin silloin se on yritystoimintaa ja silloin siitä kuuluu maksaa verot ja muut kulut niinkuin muutkin yrittäjät. Vai meinaatko, että ne tavalliset yrittäjät jotenkin vain huvikseen maksaa veroja kun ostavat ulkomailta tavaraa ja myyvät ne täällä Suomessa?
 
huudattaja
Koti-irtaimiston myynnistä saadut enintään 5000 euron luovutusvoitot ovat verovapaita. Täten esim. kolmihenkinen perhe voi saada verovapaata myyntivoittoa 15000 euroa vuodessa. Ei sitä kukaan tiedä, onko joku ostanut tavaran omaan käyttöön ja päättänyt sitten luopua siitä.
Kateellisia ämmiä tietty harmittaa kun joku osaa tehdä bisnestä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ei tajuu:
Alkuperäinen kirjoittaja koolla alkava:
Entäs se yksi joka myy Disney Cars-leluja ihan törkeän kalliiseen hintaan. :eek: Onko sillä edes y-tunnuksia? On myynyt pitkään uusia leluja sikamaiseen hintaan. Esim. 15 pikkuautoa sis. iso Make-rekka maksaa Englannin Disney Storessa vain 30 £ eli 33,70 ?

mä en ymmärrä mitä pahaa on ostaa esim ulkomailta halvalla.. ja myydä suomessa voitolla pois.. mutta kuitenkin halvemmalla kun suomesta saa?? on oma vaivansa etsiä tavara. siihen tarvitaan kielitaitoa ja oma riskinsä tuleeko tavara koskaan suomeen.. ostakaa itse suoraan ulkomaisilta nettikaupoista jos tämä harmittaa.
Ei mitään pahaa olla maksamatta veroja jos samaan aikaan myös jättää käyttämättä kaikki ne palvelut, joita verorahoilla katetaan kuten terveydenhoito (terveyskeskus, neuvola, ilmaiset sika-influenssapiikit jne), kunnallinen päivähoito, peruskoulu jne, äitysavustus, kotihoidontuki, työttömyystuki, lapsilisät jne... lista on aika loputon.
 
en kuitenkaan sitä harrasta..
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Fintttu:
Vähän OT, mut mua ärsytti siellä reiman poistomyynnissä ihmiset joilla oli pinoittain samaa tavaraa kärryissään. Siellä olis tarvinnu olla joku ostotajoitus, koska selvästi osa oli trokareita.
Ei kellään voi olla kahtakymmentä saman kokoisen vauvan äitiä lähopiirissään. Tuskin joku vei esim. bodeja koko päiväkotiryhmälle.
Samaa mieltä!! minäkin opiskelijana joudun ostamaan alesta ja tarjouksista lastenvaatteet, ja joskus jää ilman kun nuo v*tun trokarit kahmii kaiken!! 268?/kk opintotuella ei uusia reimateccejä ostella.... silti olis kiva saada edes joskus kunnolliset vaatteet lapselle päiväkotiin
jos ostaa esim huutiksesta vaatteen jonka on joku myymässä uutena ja samaan hintaan kun uuden saisi kaupasta, niin on omaa tyhmyyttä ostaa.. mä ainakin ostaisin mieluummin uuden kaupasta kun huutiksesta.. jos samaan hintaan joku myy. mutta jos tuotteen saa huitenkin halvemmalla kuin normaalihintaisen niin voisin ostaa on sitten trokari tai ei.. meillä täällä maalla kun ei mitään suuria ale myyntejä paljoa ole.. väärinhän se on mutta jollain on nykypäivänä elettävä kun kaikki vedetty niin tiukille. vaikka sit trokaamalla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja huudattaja:
Koti-irtaimiston myynnistä saadut enintään 5000 euron luovutusvoitot ovat verovapaita. Täten esim. kolmihenkinen perhe voi saada verovapaata myyntivoittoa 15000 euroa vuodessa. Ei sitä kukaan tiedä, onko joku ostanut tavaran omaan käyttöön ja päättänyt sitten luopua siitä.
Kateellisia ämmiä tietty harmittaa kun joku osaa tehdä bisnestä.
Tässä tapauksessa se tiedetään, tuossahan oli selvät todisteet että ko. ihminen ostaa halvemmalla ja myy kalliimmalla. Ja kyllä verottaja alkaa jo laskeskella, jos ostat neljätkymmenet vaunut vuodessa ja myyt ne aina vajaan viikon sisällä pois... Ei verottaja ole tyhmä, vaikka moni trokaaja niin toivookin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja solmussa:
On ne ihmiset kateellisia :D
Ootko tosissas? :eek:

Mä olen itse ollut muutamaan otteeseen myyjänä kirppiksellä ja myynyt tuotteita siihen hintaan, minkä niistä haluan. Sen hinnan kun saan, niin se riittää.

Mulla on ideana kierrätys ja se, että tarvitseva joka kenties on vähävarainen, saa lapsillensa puhtaita ja kauniita vaatteita pikkurahalla.

Mua vituttaa ihan suunnattomasti jos joku trokari ostaa pöydästäni halvalla ja myy ne sitten sille tarvitsevalle, vähävaraiselle kalliilla sillä se vähävarainen olisi multa saanut ne edullisemmin jolloin hälle olisi jäänyt rahaa enempi.

Tämän saman periaatteen tiimoilta lahjoitan usein vaatteita joita en enää itse tarvitse (mutta joita en ehdi/jaksa/viitti myydä ), enkä siis vie niitä UFF laatikkoon jolloin ne päätyvät liikkeeseen kiskurihinnoin.

Onko mun toiminnassa tosiaan sun mielestä jotain joka viittaa siihen, että olen trokareille kateellinen?

Mä veikkaan, että on noin 100 muuta syytä, kuin kateus, miksi ihmisiä tuo trokaaminen ottaa pannuun.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja huudattaja:
Koti-irtaimiston myynnistä saadut enintään 5000 euron luovutusvoitot ovat verovapaita. Täten esim. kolmihenkinen perhe voi saada verovapaata myyntivoittoa 15000 euroa vuodessa. Ei sitä kukaan tiedä, onko joku ostanut tavaran omaan käyttöön ja päättänyt sitten luopua siitä.
Kateellisia ämmiä tietty harmittaa kun joku osaa tehdä bisnestä.
Se, että kukaan ei tiedä ei tarkoita että se olisi rehellistä toimintaa.

Onneksi löytyy valppaita huutonettiläisiä, jotka ilmoittaa näitä epärehellisiä myyjiä ylläpidolle ja sitä kautta tiedot menee myös verottajalle eli voipi tulla iso lasku jälkikäteen...

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Alkuperäinen kirjoittaja solmussa:
On ne ihmiset kateellisia :D
Ootko tosissas? :eek:

Mä olen itse ollut muutamaan otteeseen myyjänä kirppiksellä ja myynyt tuotteita siihen hintaan, minkä niistä haluan. Sen hinnan kun saan, niin se riittää.

Mulla on ideana kierrätys ja se, että tarvitseva joka kenties on vähävarainen, saa lapsillensa puhtaita ja kauniita vaatteita pikkurahalla.

Mua vituttaa ihan suunnattomasti jos joku trokari ostaa pöydästäni halvalla ja myy ne sitten sille tarvitsevalle, vähävaraiselle kalliilla sillä se vähävarainen olisi multa saanut ne edullisemmin jolloin hälle olisi jäänyt rahaa enempi.

Tämän saman periaatteen tiimoilta lahjoitan usein vaatteita joita en enää itse tarvitse (mutta joita en ehdi/jaksa/viitti myydä ), enkä siis vie niitä UFF laatikkoon jolloin ne päätyvät liikkeeseen kiskurihinnoin.

Onko mun toiminnassa tosiaan sun mielestä jotain joka viittaa siihen, että olen trokareille kateellinen?

Mä veikkaan, että on noin 100 muuta syytä, kuin kateus, miksi ihmisiä tuo trokaaminen ottaa pannuun.
Peesaan tätä, t.opiskelijaäiti
 
huudattaja
Muistakaa sitten kun ostatte kirppikseltä rattaat, ettei siitä kannata mainita palstalla. Kun laitat ne myyntiin parin vuoden kuluttua, kateelliset ämmät soittavat verottajalle ja poliisille.
 
Alkuperäinen kirjoittaja huudattaja:
Muistakaa sitten kun ostatte kirppikseltä rattaat, ettei siitä kannata mainita palstalla. Kun laitat ne myyntiin parin vuoden kuluttua, kateelliset ämmät soittavat verottajalle ja poliisille.
Jos verottaja katsoo, että ne rattaat on sulla olleet 2v, niin se lasketaan jo irtaimeksi omaisuudeksi. Se, että sä ostat tänään rattaat ja myyt ne huomenna kalliimmaalla on yritystoimintaa muistuttavaa kaupankäyntiä, jonka tavoitteena on myyntivoitto. Uskottele itsellesi mitä haluat, mutta laittomasti toimit. Onneksi verottaja on nykyään entistäkin tarkempi näiden kanssa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja huudattaja:
Muistakaa sitten kun ostatte kirppikseltä rattaat, ettei siitä kannata mainita palstalla. Kun laitat ne myyntiin parin vuoden kuluttua, kateelliset ämmät soittavat verottajalle ja poliisille.
oletko tyhmä vai etkö tajua eroa? on eri asia ostaa jotain KÄYTTÖÖN kuin ostaa vain myydäkseen eteenpäin!!! jälkimmäinen on trokaamista
 
Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Mua vituttaa ihan suunnattomasti jos joku trokari ostaa pöydästäni halvalla ja myy ne sitten sille tarvitsevalle, vähävaraiselle kalliilla sillä se vähävarainen olisi multa saanut ne edullisemmin jolloin hälle olisi jäänyt rahaa enempi.
Mua taas ei vituta tuollainen yhtään. Kunhan pääsen myynnissä olevista vaatteista yms eroon haluamaani hintaan, niin ostaja saa tehdä niillä mitä haluaa: ottaa käyttöön, myydä eteenpäin kalliilla, tai vaikkapa pyyhkiä peräpeilinsä - ei se minua enää kiinnosta siinä vaiheessa kun tuote on myyty ja rahat saatu.

Nopeat syövät hitaat kaikkialla, myös Huutiksessa ja kirppiksellä. Näin se vaan on.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja huudattaja:
Muistakaa sitten kun ostatte kirppikseltä rattaat, ettei siitä kannata mainita palstalla. Kun laitat ne myyntiin parin vuoden kuluttua, kateelliset ämmät soittavat verottajalle ja poliisille.
Just tästähän tässä olikin kysymys... *hakkaa päätä seinään*

 

Yhteistyössä