ÄP ulkomaille

• Viestiketjun aloittaja Rva Koo harmaana
  • Ensimmäinen viesti
Rva Koo harmaana
Ystäväni asialla kyselen,
Ulkomailla asuva ystävämme haluaisi Suomesta äitiyspakkauksen, kun sellainen oli aikoinaan heidän esikoisellaankin.
Vaikka hän on Suomen kansalainen se ilmeisesti maksaa, asunut 2v poissa. Kaiketi minä voin sen hänelle käydä ostamassa?
Mutta tietääkö joku onko niihin "tilausaikaa" ts. kuinka kauan kestä että sen saa? Ja ennen muuta: Koskahan tulee se vuoden 2007 malli? =)

vuoden 2007 malli tulee maaliskuussa, mut jakoon lähtee vasta kun kaikki vanhat pakkaukset on jaettu. Kelan sivuilta löytyy sähköposti osoite johon kannattaa ottaa yhteyttä jos pakkauksen haluaa tilata. Itse aikoinaan tilasin sen kaverin puolesta ja tósi helposti kävi. Laittoivat sillon kyllä suoraan uuden pakkauksen, joten varmasti asia kannattaa mainita sähköpostissa, jos siis haluat vuoden 2007 pakkauksen.

Suosittelen kuitenkin miettimään sitä hintaa, ostettuna pakkaus on tosi kallis ja sen toimittaminen ulkomaille maksaa lisäksi.

TÄssä vielä nuo tiedot mitkä löytyy kelan sivuilta.

Haluatko ostaa äitiyspakkauksen?
Jos Sinulla ei ole oikeutta saada Suomen äitiyspakkausta, voit ostaa ja tilata itse pakkauksen Reima Oy:ltä. Kela on solminut Reima Oy:n kanssa sopimuksen äitiyspakkauksen toimittamisesta asiakkaille.

Pakkauksen hinta on 274,15 euroa + postituskulut. Pakkauksen hinta sisältää arvonlisäveron.

Puhelimitse pakkauksen voi tilata numerosta: +358-20-759 5806
Sähköpostitse pakkauksen voi tilata osoitteella: sirpa.kukkumaki@reima.fi
Postitse tilauksen voi lähettää osoitteeseen: Reima Oy /äitiyspakkaus, Jämintie 14, FIN-38700 Kankaanpää, Finland

toinen vaihtoehto
Toinen vaihtoehto on, että ostat äitiyspakkauksen joltakin raskaana olevalta, joka on siihen oikeutettu, eli teet "sopimuksen" että ko. äiti ottaa pakkauksen mutta myy sen sinulle ja sinä toimitat sen ystävällesi.

Esim. minä en aio ottaa pakkausta, rahana se on vain 140 e, mutta jos mulla olisi varma tieto, että joku ostaa sen minulta isompaan hintaan, olen valmis ottamaan pakkauksen ja myymään sen. Vauva syntyy vasta syyskuussa, raskaus siis vasta alullaan eikä mikään ole vielä varmaa, keskenmenoriski on nyt just.

Kiitos kovasti neuvoista. Juttelen ystäväni kanssa miten menetellään. Mulla on sellanen pikkunen tuntuma, että tällä pakkauksella on enemmänkin henkinen merkitys, joku kiinnekohta kotimaahan tms.
Seuraamme tilanteen kehittymistä ja mahan kasvua :wave:

Mullakin oli ystävä, joka halusi pakkauksen asuessaan ulkomailla.Hänen äitinsä kävi sen ostamassa ja lähetti tyttärelleen.Hänellekin se merkitsi sidettä kotimaahan ja ainakin siellä maassa sai ylpeänä esitellä mitä suomalaiset äidit saavat.

Minä meinasin kanssa ostaa pakkauksen, jos löydän jonkun joka sen myy halvemmalla kuin reima. asun ulkomailla toista vuotta, ja ainakaan täältä meiltä päin ei lapsille löydy yhtä käytännöllisiä vaatteita kuin suomesta. Laskettu aika minulla on vasta lokakuun lopussa.

Yhteistyössä