Äp:n toppahaalari

• Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti
äiti
Minkä ikäiselle olette käyttäneet äitiyspakkauksen toppahaalaria? Kun tossa ei oo mitään koko merkintääkään. Meillä tyttö 3kk ja haalari on kyllä tosi suuri. Mietin, että mitenkähän ensi talvi, onkohan sitten jo liian pieni? Harmittaa jos jää ihan käyttämättä kun en usko, että tyttö kasvaisi tänä talvena niin paljon, että haalari olisi sopiva...

Kun oli syksyllä syntyneelle eka talvena mielestäni aivan liian iso ja nyt ei enää sovi/ole käytännöllinen. Eli kun meidän neiti nyt jo leikkii ja touhuaa ulkona, niin tarvii olla vähän kosteuden kestoakin puvulla.

Eli meillä olis ihan käyttämätön puku kaapissa ja vähän harmittaa :/

Meillä on poika 2.5kk ja äp-haalari käytössä, onhan se reilun kokoinen mutta voi kyllä käyttää.

*muoks*
Se on kyllä harmi ettei nykyisiä haalareita saa "pussiksi", sellaisena olisi oikein ihana vaunutteluun.
Viimeinen pussiksi vetoketjulla muutettava taisi olla vuonna -94 tai -95.

vieras ap
meillä kun tyttö hukkuu niin sinne pukuun, et tässä mietin et varmaan ois parempi pienempi puku...on niiiiiiin paljon liian iso todellakin.

tyttösenäiti:
minkä kokoinen teidän lapsi on?

Nalletar
Me käytettiin viime talvena varmaankin jostain 5kk iästä alkaen. Lapsi on tosi pienikokoinen ja olihan se haalari tosi iso. Mutta eihän se lapsi vielä liiku siinä joten ei haittaa mitään. Tuskinpa menee enää ensi talvena. Ei menisi meilläkään nyt vaikka lapsi on edelleen paljon pienempi kuin ikätoverinsa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras ap:
meillä kun tyttö hukkuu niin sinne pukuun, et tässä mietin et varmaan ois parempi pienempi puku...on niiiiiiin paljon liian iso todellakin.

tyttösenäiti:
Noin 6,7kg, ja noin 63cm.
Minä en vedä sitä vetoketjua ylös asti, vaan taivutan sen jäävän läpän haalarin sisään.

vieras
Esioinen syntyi heinäkuun lopussa ja kuopus syyskuun lopussa, kumpikin käyttivät äp:n haalaria ekana talvenaan eikä ollut liian iso, kumpikin olivat ihan normaalikokoisia vauvoja. Toisena talvena ei mahtunut enää päälle.

vieras ap
Alkuperäinen kirjoittaja Tyttösenäiti:

tyttösenäiti:
Noin 6,7kg, ja noin 63cm.
Minä en vedä sitä vetoketjua ylös asti, vaan taivutan sen jäävän läpän haalarin sisään.
Oho, no sitten...meillä kun oli just 3kk neuvola keskiviikkona ja mitat olivat: 5850g ja 60cm. Eli onkin aika paljon pienempi sitten...

vieras ap
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Onko sulla se vuoden 2007 äp:n puku? Se on ihan hirveen leveä, niin varmasti hukkuu 3kk:n ikäinen sinne vaikka hihoja ja lahkeita kääntelisikin.
Joo, on se. On itse asiassa kaapissa myös oiskohan toi 2006 vuoden vai mikähän. Sellainen raidallinen, olisikohan pienempi se?

Onko sulla se vuoden 2007 äp:n puku? Se on ihan hirveen leveä, niin varmasti hukkuu 3kk:n ikäinen sinne vaikka hihoja ja lahkeita kääntelisikin.
Joo, on se. On itse asiassa kaapissa myös oiskohan toi 2006 vuoden vai mikähän. Sellainen raidallinen, olisikohan pienempi se?
Se tämän vuoden puku pitäis olevinaan olla pienempi kuin aiemmat. Kokomerkintähän on 68cm, ja aiemmin ollut 80cm. Mut mittaappa huvikseen siihen edellisen vuoden pukuun, ne on muuten samankokoisia, mut se tän vuoden puku on vielä leveämpi!! Eli ei tod. oo pienempi kuin aiempina vuosina.

vieras ap
Se tämän vuoden puku pitäis olevinaan olla pienempi kuin aiemmat. Kokomerkintähän on 68cm, ja aiemmin ollut 80cm. Mut mittaappa huvikseen siihen edellisen vuoden pukuun, ne on muuten samankokoisia, mut se tän vuoden puku on vielä leveämpi!! Eli ei tod. oo pienempi kuin aiempina vuosina.
Ok, pitääkin tehdä se..teempäs sen heti :) kiitos :)

Meillä tyttö nyt 2v ja rönttäpukuina käytetään nyt pihalla. Tuttavani lapselle pakkauksen puku on nyt sopiva ja ikää tytöllä 1v. Itse eka ajattelin ottaa tammivauvalle pakkauksen juuri toppapuvun takia kun nyt pitäisi koon olla pieenempi, mutta huisin hyvä etten ottanut, kun isohan tuo silti olisi ollut. Nyt odottaa 56cm puku ja uskon että mahtuu koko kevään niin kuin aiemmallakin käyttäjällä joka syntyi marraskuussa.

vieras ap
Mittailin puvut. Siis tän vuoden ja sitten sellaisen raidallisen (2006? )mikä on myös mulla. Aika saman kokoisia ovat. Mutta kyllä toi uudempi on leveempi. Eli tuskin menee kumpikaan noista. Pitää koikeilla tytön päälle vielä sitä raidallista kun heräilee.

Yhteistyössä