Älyttömiä heittoja, joilla ihmisen käytös selitetään evoluutiolla

Mä ymmärrän että kertomukset 5 leivästä ja 2 kalasta tai maailman valmistumisesta 6 päivässä ovat hepreaa monille, ja tieteellisesti niiden selittäminen on haastavaa.

Mutta ei evoluutioteoriakaan ihan järkevimmältä kuulosta.

En siedä sitä, että mun oma, tämänhetkinen tapa tai mieltymys selitetään "no kun apinat joskus 100 miljoonaa vuotta sitten. "

Ei. Jos mä syön pullaa, niin se ei johdu jostain "esihistorian apinat selvisivät makean avulla viidakon vaaroista", vaan koska PULLA ON HYVÄÄ armon vuonna 2024.

Laitan pari esimerkkiä, mutta tulen palaamaan tähän ketjuun aina kuukausien/vuosien aikana, kun löytyy joku älytön aivopieru.
 
Viimeksi muokattu:

Se että miniät ei tykkää anopeista, johtuu evoluutiosta....hääähh?

Jos mulla ois anoppi joka työntyis vaikka kylään tarkastamaan onko pöytäliinat suorassa ja silitettynä, niin

a) se ei liittyis anoppiuteen, vaan ärsyyntyisin keneen tahansa tunkeilijaan ja päällepäsmäriin
b) silloinhan mä en näkis miehenkään olemusta kivana, koska on samaa sukua anopin kanssa. Usein vaan se anoppi on epämieluisamoi kuin oma mies.
 
Evoluutiopsykologia on pyllystä.

Se että jonkun Pirkon ja ylipäätään monien naisten mieltymys vaikka punaiseen väriin selitetään jollain "neanderthalilaisille naisille punaiset marjat metsässä oli tärkeitä", niin se on nykyihmisen yli kävelyä.

Siinä kävellään yli jokaisen oman persoonan ja identiteetin yli ja tehdään meistä geenien heiteltävänä olevia ajopuita.
 

Tämän artikkelin mukaan naiset ovat enemmän vilukissoja (saattaa pitää paikkansa) ja hakeutuvat lämpimiin suojiin nopeammin kuin miehet.
Mutta se voi johtaa uros-ja naaraslaumojen eriytymiseen, minkä seurauksena äijät alkaa tapella naaraista....häääähhh?

Mun mies on enemmän vilukissa kuin mä. Jos häntä paleltaa nyt vuonna 2024, niin häntä paleltaa ihan tänhetkisten ominaisuuksien vuoksi.
 
vierailija
Evoluutioteoria on vain teoria kuten nimikin sanoo. Yksi teoria muiden joukossa.
Miksihän juuri se teoria on otettu esim.oppikirjoihin ja muut teoriat on satuja.
Jos esim. entisajan apina oppi yhtäkkiä kävelemään kahdella jalalla, se on opittu ominaisuus eikä periydy.
Jos kala ajautuu rantaan se sätkii siinä eikä ala kasvattamaan jalkoja vaikka kuinka haluaisi.
 
vierailija
Evoluutioteoria on vain teoria kuten nimikin sanoo. Yksi teoria muiden joukossa.
Miksihän juuri se teoria on otettu esim.oppikirjoihin ja muut teoriat on satuja.
Jos esim. entisajan apina oppi yhtäkkiä kävelemään kahdella jalalla, se on opittu ominaisuus eikä periydy.
Jos kala ajautuu rantaan se sätkii siinä eikä ala kasvattamaan jalkoja vaikka kuinka haluaisi.
Mut "kertomukset 5 leivästä ja 2 kalasta tai maailman valmistumisesta 6 päivässä" on tosi uskottavia

Ja btw, on kaloja jotka kulkee kuivalla maalla.
 

Yhteistyössä