Älyttömän herkullinen lihakastike vorschmack-tyyliin.

Ku ollaan taas työreissulla niin kotipakastimen anteja ei voinut hyödyntää joten päädyin ostamaan pakastettua karitsanjauhelihaa.

Lisäksi tarvitset tällaisen.

Eli.

Silppua pari isoa sipulia ja pari valkosipulinkynttä.

Paista jauheliha ja kaada varoen (jätä rasvaa pannulle sipuleja varten) uuninkestävään pataan tai vuokaan.

Paista siis samassa rasvassa sipulit ja kaada nekin pataan.

Ripottele joukkoon reilu ruokalusikallinen vehnäjauhoja (ei pakollinen jos karppaan tjtn) ja sekoita.

Kippaa joukkoon anjovisfileet liemineen. Ja rouhi mustaapippuria sen verran kuin haluat.

Lopuksi puolisen litraa vettä ja sekoita.

Uuniin, 150 astetta, pari, kolme, neljäkin tuntia kunhan muistat lisätä vettä jos liikaa haihtuu.

Perunoiden, maustekurkun ja punajuurien kanssa niiiiiiiin hyvää.

vierailija
Pitääpä koittaa joskus (y). Tykkään tällaisista resepteistä, joissa on jotain vähän erikoisempaa twistiä. Tässä tapauksessa anjovis. Olen itse niin kaavoihin kangistunut, että ei tulisi omin päin käytettyä.

Pitääpä koittaa joskus (y). Tykkään tällaisista resepteistä, joissa on jotain vähän erikoisempaa twistiä. Tässä tapauksessa anjovis. Olen itse niin kaavoihin kangistunut, että ei tulisi omin päin käytettyä.

Etenkin noissa rainbown anjovisfileissä oli ihanan pehmeänmakea maku. Sopivat täydellisesti lampaanlihaan!

Anjovikset sopivat myös yllärihyvin porsaanjauhelihan ja sipulin kanssa pitsan täytteeksi

Yhteistyössä