Älytöntä :(! Koiran hankinnasta

Mitä hemmetin järkeä on ostaa perheeseen toinen koira, kun ensimmäistäkään ei jakseta lenkittää kuin kerran viikossa? Koira saa viettää suurimman osan ajasta pihahäkissä yksinään (rotikka), lenkille pääsee tosiaan korkeintaan kerran viikossa, muuten vain pissatetaan nopeasti.

Ja sitten ruvetaan puhumaan toisesta koirasta, ja suututaan kun kaikki kyseenalaistaa heidän hankkeensa järkevyyden... :headwall:

niinpä
Sitä se on täälläkin. Naapurissa asuu saksanpaimenkoira ja se pääsee ulos vain pissityksille tuohon 100m päähän korkeintaan päivittäin. Toisella puolella on labbis ja sekin pääseen päivittäin mutaman kerran 100m pissityksille. Ja minä olen oikeasti alkanut kyttäämään näitä, koska veetuttaa moinen tyhmyys. Meillä on labradorinnoutaja ja neljästi päivässä käydään kunnon lenkillä.

No höh! Ei Rotikat oo tarhakoiria. Ja ne tarttee mielettömästi liikuntaa. Meijä tyty käy pari kertaa päivässä pitkällä lenkillä(ja sit pikkupissatukset). Sääliks käy sitäki koiraa. Muutenki koira tarttee aktiviteetteja, joita yksin tarhassa oleilu ei tarjoa.
Voi ku ihmiset tajuais koiraa ottaessa, ett se on iso päätös ja vaatii hoitoa. Eihän kukaa anna lapsenkaa istua sitterissä koko päivää.

Toivottavasti ottavat neuvosta vaarin ja hoitavat eka ensimmäisen koiran kunnolla ja miettivät uudelleen toisen koiran ottamista.

Tämä emäntä on vähän semmonen että se aina haluaa jotain, ja kun haluaa niin pitäähän se saada. Ei ajatella pidemmälle, eikä tässä tapauksessa koirien parasta, kun hän HALUAA.

Heillä on ollut muitakin koiria, mistä on luovuttu kun karkailivat ja aiheuttivat vähän jos mimmosia ongelmia, kun ei omistajilla ollut aikaa tai halua aktivoida koiria mitenkään. Ja kaikki ovat olleet isoja, paljon liikuntaa & aktivointia tarvitsevia rotuja.

Kai heille iski se pentukuume aina, että pitää saada pentu jnejne. mutta kun se pentu kasvaakin paljon vaativaksi aikuiseksi, se heivataan uusille omistajille tai pihan perälle... :/

MiHLa harmaana
Voi miten inhottavaa!

Meillä on rotikkauros, joka saa kyllä liikuntaa. Tultiin just reilun tunnin metsälenkiltä, vauva oli mukana. Nyt molemmat nukkuu päikkäreitä! :heart:

Mua niin ottaa päähän toi, että otetaan koira vaivautumatta ottamaan selvää, mitä kaikkea sen kanssa eläminen vaatii. Meidän uros on meidän toinen rotikka. Ja silti kasvattaja kuulusteli meidät kunnolla ennen kuin teki päätöksen, että saadaan koira heiltä. Ja käytiin kasvattajalla kolmesti ennen luovutusta. Nyt ollaan miettimässä toisen rotikan ottamista, kun ollaan muuttamassa omakotitaloon maalle. Eli tilaa tulee lisää ja pihaa riittää. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että jätettäisiin lenkitys ja muu tekeminen pois. Tosin jotkut fiksut jo meiltä kyseli, että kun nyt muutatte, niin kai te rakennatte aitauksen koiralle, ettei se tuu enää sisään! :eek: Jäätiin kyllä hiukka monttu auki...

Ja sen lisäksi mua ottaa päähän, kun koira otetaan ns. näyttämismielessä. Esim. rotikka on semmoinen rotu, jonka monet etenkin miehet haluavat, koska sillä kuitenkin on tietynlainen maine ja se on näyttävä koira. Sitten sitä ei vaivauduta kouluttamaan tai se koulutetaan väärin. Ja sitten ollaankin pulassa... Meillä isäntä harrastaa koiran kanssa tottista, ollaan otettu jonkin verran jälkeä ja nyt kun ikää alkaa tulla tarpeeksi olis tarkoitus aloittaa puru. Eli aktiiviselle koiralle tekemistä. Ikinä se ei oo rikkonut kotona mitään, kun tekemistä ja lenkkeilyä riittää.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 13:28 MiHLa harmaana kirjoitti:
Voi miten inhottavaa!

Meillä on rotikkauros, joka saa kyllä liikuntaa. Tultiin just reilun tunnin metsälenkiltä, vauva oli mukana. Nyt molemmat nukkuu päikkäreitä! :heart:

Mua niin ottaa päähän toi, että otetaan koira vaivautumatta ottamaan selvää, mitä kaikkea sen kanssa eläminen vaatii. Meidän uros on meidän toinen rotikka. Ja silti kasvattaja kuulusteli meidät kunnolla ennen kuin teki päätöksen, että saadaan koira heiltä. Ja käytiin kasvattajalla kolmesti ennen luovutusta. Nyt ollaan miettimässä toisen rotikan ottamista, kun ollaan muuttamassa omakotitaloon maalle. Eli tilaa tulee lisää ja pihaa riittää. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että jätettäisiin lenkitys ja muu tekeminen pois. Tosin jotkut fiksut jo meiltä kyseli, että kun nyt muutatte, niin kai te rakennatte aitauksen koiralle, ettei se tuu enää sisään! :eek: Jäätiin kyllä hiukka monttu auki...

Ja sen lisäksi mua ottaa päähän, kun koira otetaan ns. näyttämismielessä. Esim. rotikka on semmoinen rotu, jonka monet etenkin miehet haluavat, koska sillä kuitenkin on tietynlainen maine ja se on näyttävä koira. Sitten sitä ei vaivauduta kouluttamaan tai se koulutetaan väärin. Ja sitten ollaankin pulassa... Meillä isäntä harrastaa koiran kanssa tottista, ollaan otettu jonkin verran jälkeä ja nyt kun ikää alkaa tulla tarpeeksi olis tarkoitus aloittaa puru. Eli aktiiviselle koiralle tekemistä. Ikinä se ei oo rikkonut kotona mitään, kun tekemistä ja lenkkeilyä riittää.
Jep, egonjatkeena tuntuu toi ko. rotikkakin olevan... Seuraavaksi hankkivat ehkä dobermannin :whistle: :headwall:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 13:07 niinpä kirjoitti:
Sitä se on täälläkin. Naapurissa asuu saksanpaimenkoira ja se pääsee ulos vain pissityksille tuohon 100m päähän korkeintaan päivittäin. Toisella puolella on labbis ja sekin pääseen päivittäin mutaman kerran 100m pissityksille. Ja minä olen oikeasti alkanut kyttäämään näitä, koska veetuttaa moinen tyhmyys. Meillä on labradorinnoutaja ja neljästi päivässä käydään kunnon lenkillä.
Mä uskallan väittää että kerran päivässä kunnon lenkki riittää, plus pissatukset päälle. Ihanaa tietenkin että teillä koira saa noin paljon aikaa ja liikuntaa, mutta harvalla varmaan noin paljon aikaa on.... Yksi vähintään tunnin lenkki päivässä plus ne pissatukset, siinä minusta riittävä liikunta ja aktiviteetti koiralle.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 13:34 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 13:07 niinpä kirjoitti:
Mä uskallan väittää että kerran päivässä kunnon lenkki riittää, plus pissatukset päälle. Ihanaa tietenkin että teillä koira saa noin paljon aikaa ja liikuntaa, mutta harvalla varmaan noin paljon aikaa on.... Yksi vähintään tunnin lenkki päivässä plus ne pissatukset, siinä minusta riittävä liikunta ja aktiviteetti koiralle.
Joo, toi mainitsemasi määrä voi riittää jollekin tiibetinspanielille...

Jos liikunta on isolla koiralla noin vähäistä, pitäisi huolehtia siitä että tarjolla on runsaasti aivojumppaakin.

palma
Eläinsuojelulaissa sanotaan, että koiran liikunnantarpeen tyydyttämisestä on huolehdittava. Tuollainen laiskuus on siis selkeästi eläinsuojelurikos. Se, miten asian voi viranomaisille todistaa, onkin toinen juttu.

Yhteistyössä