Älysin juuri, että olisipa kamalaa synnyttää ensiviikon ma, ti, ke tai to

vieras
Joulukuussa syntyneenä voin sanoa, että ainoastaan lukion kolmannen luokan syksy oli veemäistä aikaa, kun kaikki kaverit vietti viikonloput baarissa ja minä vielä odottelin synttäreitäni. Abiristeilylläkin jouduin pyytään kavereita hakeen tax freesta mulle bissee...

Nyt kolmekymppisenä porukan nuorimpana olo ei haittaa ollenkaan :D

EJK
Alkuperäinen kirjoittaja Marttiina Maitolehmä:
Niin ja kehityksen erot ovat aika suuria saman vuoden tammikuussa syntyneisiin :/
He hee, laitahan tutkimuksestasi hieman enemmän faktatietoa tulemaan, lukisin mielelläni ;)

Voin kertoa, että ei todellakaan ole eroja sen enemmän kuin ihmisten välillä yleensäkin. Jos on kehityksen viiveisyyttä, niin sitä on oli sitten syntynyt alkuvuodesta tahi loppuvuodesta.

siis
mä en tajuuuuu!!!Ite syntyny joulupäivänä 35 v sitten, ja olin hyvä koulussa yms. Synttärit ja lahjat sain aina erikseen, ei tullu yhteislahjoja joulun kans. Ja todella,ainut ärsytys oli sillon,kun ajokorttia sai odotella loppuvuoteen.

Äläpäs nyt, mun esikoinen on syntynyt 29.12. :kieh: :D Täyttää siis tiistaina 4v. Katsotaan sit parin vuoden kuluttua noita kouluun meno juttuja, lykätäänkö vai aloitetaanko samana vuonna syntyneiden kanssa =) En usko, että mitään ongelmia kuitenkaan tulee, patsi sinä vuonna, kun täyttää 18v. :whistle: ;)

Mun mies on syntynyt 31.12.1979 :D Ja myöhään illalla. Aloitti koulun vm 80 kanssa.

Itsekin oon loppuvuoden lapsia, marraskuussa syntynyt. Eipä se ole kovinkaan paljoa haitannut =)

Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja kanelisokeri77:
:LOL: blondi täällä mietti aluksi, että mikä on niin kamalaa syntyä ma, ti, ke tai to. Miksi on niin paljon hienompaa syntyä viikonloppuna :snotty:
Tietysti, ettei joudu viettään sit synttäreitä työpäivänä. :xmas: Terv. toinen valopää.

vieras
Itse olen jouluaattona syntynyt, ja hyvin menestyin koulussa. Ehkä just ajokorttihommissa harmitti eniten, kun piti odottaa "niin kauan". Nyt on ihan kiva kun ikätoverit vanhenee nopeammin ;-) Aina synttäripäivänä mietin, että täytänkös mä vasta näin vähän, kun kaikki on täyttäneet jo paljon aikaisemmin saman verran :p

M
Alkuperäinen kirjoittaja EJK:
Niin ja kehityksen erot ovat aika suuria saman vuoden tammikuussa syntyneisiin :/
He hee, laitahan tutkimuksestasi hieman enemmän faktatietoa tulemaan, lukisin mielelläni ;)

Voin kertoa, että ei todellakaan ole eroja sen enemmän kuin ihmisten välillä yleensäkin. Jos on kehityksen viiveisyyttä, niin sitä on oli sitten syntynyt alkuvuodesta tahi loppuvuodesta.
Tarkoitettiinkohan tällä ihan sitä ikäeroa?

Tiedän 01 vuonna tammikuussa ja joulukuussa syntyneet lapset. Nyt eroa ei huomaa, samanlaisia kakkosluokkalaisia ovat, mutta olihan se silloin hurjaa kun toinen oli muutaman kuukauden niin toinen käveli jo...

Oon syntynyt itse 31.12 mutta sitikään en ole ikinä ollut luokkani nuorin. Ala-asteelle tuli tyttö joka oli synt.alkuvuodesta ja pääsi erikoisluvalla alottaan meidän muiden kanssa sitten samaan aikaan kuitenkin ja se tuli sitten yläasteellakin vielä samalle luokalle niin oon vaan ollu se toiseksi nuorin :D

kanelisokeri77
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
:LOL: blondi täällä mietti aluksi, että mikä on niin kamalaa syntyä ma, ti, ke tai to. Miksi on niin paljon hienompaa syntyä viikonloppuna :snotty:
Tietysti, ettei joudu viettään sit synttäreitä työpäivänä. :xmas: Terv. toinen valopää.
Ihania :D :heart:
:LOL:

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Nii just, kato voihan olla et sit isona joutuuki tekee vuorotyötä myös viikonloppuisin :xmas: :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Totta.
Tyttäreni on niitä tammikuisia edellä kehityksessä ;)

(palstaitsemurha osa 5928)
Mä olen joulukuun aika lopulla syntynyt, ja vedin kyllä hyvinkin vertoja niille tammikuisille. Pituus on ainoa, missä olen jäänyt jälkeen ikätovereita. Mutta meidänpä äidillä oli laskettu aika 14.11. Mä synnyin sitten 19.12 :whistle:

vieras
Niinkuin millä tavalla? Tammikuussa -09 syntynyt lapsi voipi jo kävellä ja sanoakin sanoja jne. Joulukuussa -09 syntynyt on vastasyntynyt ja ei vielä osaa mitään. Voihan se joulukuussa syntynyt olla 4kk:n päästä samassa kehitysvaiheessa, kun tammikuussa syntynyt oli viime toukokuussa. Kehitysviivästymä on asia sitten erikseen.
Ihan sama, jos toinen syntyy helmikuussa -09 ja toinen tammikuussa -10, sama ikäero siinäkin on ja ihan varmasti kehittyvät ikäistensä tahtiin.

Yhteistyössä