Siis mitä tarkoitat? Se talo tehdään tehtällä ja sitten toimitetaanAlkuperäinen kirjoittaja miss xander:onks nää älvsby talot avaimet käteen toimitettuina vai miten?
Siis mitä tarkoitat? Se talo tehdään tehtällä ja sitten toimitetaanAlkuperäinen kirjoittaja miss xander:onks nää älvsby talot avaimet käteen toimitettuina vai miten?
Toi on ihana onko hirsitalo?Mä tykkän hirsitalosta hirveästi,me emme saanet lupa rakentaa hirsi,vaikka se oli mielessä ensiksAlkuperäinen kirjoittaja työmyyrä:Alkuperäinen kirjoittaja Savanna:tämmöinen talo: http://www.aijaa.com/v.php?i=2339293.jpgAlkuperäinen kirjoittaja työmyyrä:Otahan kuvia! Meilläkin muutto edessä tämän kuun lopussa... En malta odottaaAlkuperäinen kirjoittaja Savanna:mä voin tänään otta,mies tulee kohta ja vie meitä sinne me muutetaan jos 2vkon päästäAlkuperäinen kirjoittaja työmyyrä:onko sulla savanna kuvia teidän talosta? Olisi kiva nähdä muidenkin rakentajien projekteja
hirveä stressi päällä: Siivoa, pakkaa, siivoa, pakkaa, siivoa, pura muuttokuorma, siivoa....
hirsitalo, nyt n kyllä jo pihaa tehty, nurmikko istutettu. Talo on maalattu ja terassille tehty kaiteet.... En tajua, mihin mun kaikki uudemmat kuvat on hävinny....
Minkäläinen talo teille tulosa?
Ai se edullinen paketti?Se on ihan uus juttu ja en mä tommosta halua,kun sielä ei saa edes muutoksia tehdä ja vähän ikkunoita,ikkunat ovat pienia.....Alkuperäinen kirjoittaja ed:Vertailitteko ValmisKastellin tai muurametalot? Ette?Alkuperäinen kirjoittaja Savanna:hui olimme vuos etsineet mitä rakennetaan,toki voi tehdä jos teet paljon itse,mutta miehelle ei sopi tehdä mitään itse kun hän on töissä ja muuten ei kiitos enää vaivoja ainakin nyt,pääasia että kohta lähdemme tästä vuokra-asunnosta poisAlkuperäinen kirjoittaja ed:Höpö höpö, olisitte tehneet vähän enemmän vertailuja!Alkuperäinen kirjoittaja Savanna:En usko että olisin saanut sama kokoinen sekä tonti Turussa =) Me olimme jokaisessa firmassa toki voi saada pelkästään ahdas 100 neliöinen talo 180t ja meillä on 151+40Alkuperäinen kirjoittaja ??????:Niin mutta miksi ette valinneet suoraan joltain toiselta talofirmalta ilman että olisi tarvinnut tehdä noin älyttömästi muutoksia??! Samaan rahaan olisitte saaneet ja paljon paremmat rakenteet.Alkuperäinen kirjoittaja Savanna:halvalla olisimme saanet ahdas koti missä on muovimattoja ja kaikki on tavallista ja ei ikkunoita tai todella vähän ja nyt talo ihan erilainenAlkuperäinen kirjoittaja Totta =):Halpa = huono!
Halvalla ei hyvä saa
Mä en kerta kaikkiaan ymmärrä!!!
siis on autotalli kans
mikä on oman työn osuus?Alkuperäinen kirjoittaja Savanna:Siis mitä tarkoitat? Se talo tehdään tehtällä ja sitten toimitetaanAlkuperäinen kirjoittaja miss xander:onks nää älvsby talot avaimet käteen toimitettuina vai miten?
Jos tiilat ihan peruspaketti niin mitään ei tarvi tehdä vai oliko sielä kuitenkin 40t pakollista ,eli auta heille.Meille tulee paljon muutoksia jotkut muutokset me teemme itse ja jotkut he,mutta se maksaa sitten jos esim haluat avaara kotiAlkuperäinen kirjoittaja miss xander:mikä on oman työn osuus?Alkuperäinen kirjoittaja Savanna:Siis mitä tarkoitat? Se talo tehdään tehtällä ja sitten toimitetaanAlkuperäinen kirjoittaja miss xander:onks nää älvsby talot avaimet käteen toimitettuina vai miten?
Sä et nähtävästi tiedä talopaketeista yhtään mitään?!Alkuperäinen kirjoittaja Savanna:Ai se edullinen paketti?Se on ihan uus juttu ja en mä tommosta halua,kun sielä ei saa edes muutoksia tehdä ja vähän ikkunoita,ikkunat ovat pienia.....Alkuperäinen kirjoittaja ed:Vertailitteko ValmisKastellin tai muurametalot? Ette?Alkuperäinen kirjoittaja Savanna:hui olimme vuos etsineet mitä rakennetaan,toki voi tehdä jos teet paljon itse,mutta miehelle ei sopi tehdä mitään itse kun hän on töissä ja muuten ei kiitos enää vaivoja ainakin nyt,pääasia että kohta lähdemme tästä vuokra-asunnosta poisAlkuperäinen kirjoittaja ed:Höpö höpö, olisitte tehneet vähän enemmän vertailuja!Alkuperäinen kirjoittaja Savanna:En usko että olisin saanut sama kokoinen sekä tonti Turussa =) Me olimme jokaisessa firmassa toki voi saada pelkästään ahdas 100 neliöinen talo 180t ja meillä on 151+40Alkuperäinen kirjoittaja ??????:Niin mutta miksi ette valinneet suoraan joltain toiselta talofirmalta ilman että olisi tarvinnut tehdä noin älyttömästi muutoksia??! Samaan rahaan olisitte saaneet ja paljon paremmat rakenteet.Alkuperäinen kirjoittaja Savanna:halvalla olisimme saanet ahdas koti missä on muovimattoja ja kaikki on tavallista ja ei ikkunoita tai todella vähän ja nyt talo ihan erilainenAlkuperäinen kirjoittaja Totta =):Halpa = huono!
Halvalla ei hyvä saa
siis on autotalli kans
Alkuperäinen kirjoittaja Savanna:Toi on ihana onko hirsitalo?Mä tykkän hirsitalosta hirveästi,me emme saanet lupa rakentaa hirsi,vaikka se oli mielessä ensiksAlkuperäinen kirjoittaja työmyyrä:Alkuperäinen kirjoittaja Savanna:tämmöinen talo: http://www.aijaa.com/v.php?i=2339293.jpgAlkuperäinen kirjoittaja työmyyrä:Otahan kuvia! Meilläkin muutto edessä tämän kuun lopussa... En malta odottaaAlkuperäinen kirjoittaja Savanna:mä voin tänään otta,mies tulee kohta ja vie meitä sinne me muutetaan jos 2vkon päästäAlkuperäinen kirjoittaja työmyyrä:onko sulla savanna kuvia teidän talosta? Olisi kiva nähdä muidenkin rakentajien projekteja
hirveä stressi päällä: Siivoa, pakkaa, siivoa, pakkaa, siivoa, pura muuttokuorma, siivoa....
hirsitalo, nyt n kyllä jo pihaa tehty, nurmikko istutettu. Talo on maalattu ja terassille tehty kaiteet.... En tajua, mihin mun kaikki uudemmat kuvat on hävinny....
jos tarkoitat tuota meitin taloa, niin ei tuolle paikalle moni muukaan rakentaisi. Meille kaupunki on sopiva asuinympäristö. Joskus JOS haluataan maalle (mitä kyllä suuresti epäilen), niin tuosta saa myynnistä kivasti rahaa just kaupunkisijainnin takia...Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:Kivan näkönen tuo talo mutten ikinä rakentaisi tuollaiselle paikalle! Ei mitään omaa rauhaa..
Mutta mitä paha on älvsbytalossa? :xmas: Ainakin monet ja taas monet ruotsalaiset ovat tytyväisiä.Niin ja meillä on tonti Turussa.Meillä on materiaalit todella kallit vielä sen takia talosta tuli tommonen summa,sekä meillä on ensimäinen talo missä on ne muutoksia eli joka maksaa 10t enemmän,oikeasti tavoite budjetti oli 180t mutta tekisi mieli vaan otta enemmän ja nyt hinta 12t enemmänAlkuperäinen kirjoittaja pöhkö:Sä et nähtävästi tiedä talopaketeista yhtään mitään?!Alkuperäinen kirjoittaja Savanna:Ai se edullinen paketti?Se on ihan uus juttu ja en mä tommosta halua,kun sielä ei saa edes muutoksia tehdä ja vähän ikkunoita,ikkunat ovat pienia.....Alkuperäinen kirjoittaja ed:Vertailitteko ValmisKastellin tai muurametalot? Ette?Alkuperäinen kirjoittaja Savanna:hui olimme vuos etsineet mitä rakennetaan,toki voi tehdä jos teet paljon itse,mutta miehelle ei sopi tehdä mitään itse kun hän on töissä ja muuten ei kiitos enää vaivoja ainakin nyt,pääasia että kohta lähdemme tästä vuokra-asunnosta poisAlkuperäinen kirjoittaja ed:Höpö höpö, olisitte tehneet vähän enemmän vertailuja!Alkuperäinen kirjoittaja Savanna:En usko että olisin saanut sama kokoinen sekä tonti Turussa =) Me olimme jokaisessa firmassa toki voi saada pelkästään ahdas 100 neliöinen talo 180t ja meillä on 151+40Alkuperäinen kirjoittaja ??????:Niin mutta miksi ette valinneet suoraan joltain toiselta talofirmalta ilman että olisi tarvinnut tehdä noin älyttömästi muutoksia??! Samaan rahaan olisitte saaneet ja paljon paremmat rakenteet.Alkuperäinen kirjoittaja Savanna:halvalla olisimme saanet ahdas koti missä on muovimattoja ja kaikki on tavallista ja ei ikkunoita tai todella vähän ja nyt talo ihan erilainenAlkuperäinen kirjoittaja Totta =):Halpa = huono!
Halvalla ei hyvä saa
siis on autotalli kans
Ihan vertailun vuoksi sulle sanon, että meillä toisen näistä firmoista rakennuttama talo AVAIMET käteen, asuinneliöitä 143 ja kustannukset samaa luokkaa kuin teilläkin. Eipä tarvinnut laittaa itse kaakeleita tai muutella asioita, jotka pitäisi olla ihan itsestään selviä perusasioita. Muutoksiakin olisi pystynyt tekemään, jopa helpommin kuin älsbyssä (jossa suhtaudutaan nihkeästi kaikkeen mikä ei ole heidän listallaan). Niin ja talomme sijaitsee uudellamaalla 60km helsingistä.
Täällä Turussa on vaikea saada hirsitalolle lupa ja se on edullinen paketti eikö,kun meijän kavereillä meni vain 150000,mutta se on maalla.Kuinka paljon teillä meni?Alkuperäinen kirjoittaja työmyyrä:Alkuperäinen kirjoittaja Savanna:Toi on ihana onko hirsitalo?Mä tykkän hirsitalosta hirveästi,me emme saanet lupa rakentaa hirsi,vaikka se oli mielessä ensiksAlkuperäinen kirjoittaja työmyyrä:Alkuperäinen kirjoittaja Savanna:tämmöinen talo: http://www.aijaa.com/v.php?i=2339293.jpgAlkuperäinen kirjoittaja työmyyrä:Otahan kuvia! Meilläkin muutto edessä tämän kuun lopussa... En malta odottaaAlkuperäinen kirjoittaja Savanna:mä voin tänään otta,mies tulee kohta ja vie meitä sinne me muutetaan jos 2vkon päästäAlkuperäinen kirjoittaja työmyyrä:onko sulla savanna kuvia teidän talosta? Olisi kiva nähdä muidenkin rakentajien projekteja
Onhan se hirsitalo. Tai siis puoliksi. U-arvojen takia yläkerta on tehty kappaletavarasta ja verhoiltu hirsipaneelilla. Tuon yläkerran ja citynurkkien ansiosta saatiin lupa hirsitalolle kaupunkiin....
Alkuperäinen kirjoittaja työmyyrä:Alkuperäinen kirjoittaja Savanna:Toi on ihana onko hirsitalo?Mä tykkän hirsitalosta hirveästi,me emme saanet lupa rakentaa hirsi,vaikka se oli mielessä ensiksAlkuperäinen kirjoittaja työmyyrä:Alkuperäinen kirjoittaja Savanna:tämmöinen talo: http://www.aijaa.com/v.php?i=2339293.jpgAlkuperäinen kirjoittaja työmyyrä:Otahan kuvia! Meilläkin muutto edessä tämän kuun lopussa... En malta odottaaAlkuperäinen kirjoittaja Savanna:mä voin tänään otta,mies tulee kohta ja vie meitä sinne me muutetaan jos 2vkon päästäAlkuperäinen kirjoittaja työmyyrä:onko sulla savanna kuvia teidän talosta? Olisi kiva nähdä muidenkin rakentajien projekteja
Onhan se hirsitalo. Tai siis puoliksi. U-arvojen takia yläkerta on tehty kappaletavarasta ja verhoiltu hirsipaneelilla. Tuon yläkerran ja citynurkkien ansiosta saatiin lupa hirsitalolle kaupunkiin....
hirsiykköset, pienehkö firma Muhoksella. Talo on kuitenkin mun ja miehen itse suunnittelema, ei mikään valmismalli vaan juuri se mitä me haluttiinAlkuperäinen kirjoittaja Tuulia:Minkä firman hirsitalo toi on??
Alkuperäinen kirjoittaja työmyyrä:Alkuperäinen kirjoittaja Savanna:Toi on ihana onko hirsitalo?Mä tykkän hirsitalosta hirveästi,me emme saanet lupa rakentaa hirsi,vaikka se oli mielessä ensiksAlkuperäinen kirjoittaja työmyyrä:Alkuperäinen kirjoittaja Savanna:tämmöinen talo: http://www.aijaa.com/v.php?i=2339293.jpgAlkuperäinen kirjoittaja työmyyrä:Otahan kuvia! Meilläkin muutto edessä tämän kuun lopussa... En malta odottaaAlkuperäinen kirjoittaja Savanna:mä voin tänään otta,mies tulee kohta ja vie meitä sinne me muutetaan jos 2vkon päästäAlkuperäinen kirjoittaja työmyyrä:onko sulla savanna kuvia teidän talosta? Olisi kiva nähdä muidenkin rakentajien projekteja
Alkuperäinen kirjoittaja Tuulia:Aivan ..Meillä just pystytys menossa, mut mamuttihirrelltä paketti..
Ai mitä pahaa on älvsbytalossa??! Todistaa ettet tiedä rekennekuvista yhtään mitään, no ehkä se on sun onnesi?! Kuule kalliilla pintamateriaaleilla ei kompensoida huonoa runkoa!Alkuperäinen kirjoittaja Savanna:Mutta mitä paha on älvsbytalossa? :xmas: Ainakin monet ja taas monet ruotsalaiset ovat tytyväisiä.Niin ja meillä on tonti Turussa.Meillä on materiaalit todella kallit vielä sen takia talosta tuli tommonen summa,sekä meillä on ensimäinen talo missä on ne muutoksia eli joka maksaa 10t enemmän,oikeasti tavoite budjetti oli 180t mutta tekisi mieli vaan otta enemmän ja nyt hinta 12t enemmänAlkuperäinen kirjoittaja pöhkö:Sä et nähtävästi tiedä talopaketeista yhtään mitään?!Alkuperäinen kirjoittaja Savanna:Ai se edullinen paketti?Se on ihan uus juttu ja en mä tommosta halua,kun sielä ei saa edes muutoksia tehdä ja vähän ikkunoita,ikkunat ovat pienia.....Alkuperäinen kirjoittaja ed:Vertailitteko ValmisKastellin tai muurametalot? Ette?Alkuperäinen kirjoittaja Savanna:hui olimme vuos etsineet mitä rakennetaan,toki voi tehdä jos teet paljon itse,mutta miehelle ei sopi tehdä mitään itse kun hän on töissä ja muuten ei kiitos enää vaivoja ainakin nyt,pääasia että kohta lähdemme tästä vuokra-asunnosta poisAlkuperäinen kirjoittaja ed:Höpö höpö, olisitte tehneet vähän enemmän vertailuja!Alkuperäinen kirjoittaja Savanna:En usko että olisin saanut sama kokoinen sekä tonti Turussa =) Me olimme jokaisessa firmassa toki voi saada pelkästään ahdas 100 neliöinen talo 180t ja meillä on 151+40Alkuperäinen kirjoittaja ??????:Niin mutta miksi ette valinneet suoraan joltain toiselta talofirmalta ilman että olisi tarvinnut tehdä noin älyttömästi muutoksia??! Samaan rahaan olisitte saaneet ja paljon paremmat rakenteet.Alkuperäinen kirjoittaja Savanna:halvalla olisimme saanet ahdas koti missä on muovimattoja ja kaikki on tavallista ja ei ikkunoita tai todella vähän ja nyt talo ihan erilainenAlkuperäinen kirjoittaja Totta =):Halpa = huono!
Halvalla ei hyvä saa
siis on autotalli kans
Ihan vertailun vuoksi sulle sanon, että meillä toisen näistä firmoista rakennuttama talo AVAIMET käteen, asuinneliöitä 143 ja kustannukset samaa luokkaa kuin teilläkin. Eipä tarvinnut laittaa itse kaakeleita tai muutella asioita, jotka pitäisi olla ihan itsestään selviä perusasioita. Muutoksiakin olisi pystynyt tekemään, jopa helpommin kuin älsbyssä (jossa suhtaudutaan nihkeästi kaikkeen mikä ei ole heidän listallaan). Niin ja talomme sijaitsee uudellamaalla 60km helsingistä.
ootko työmyyrä Oulusta? Jos oot, niin taisin tunnistaa alueen. =)Alkuperäinen kirjoittaja työmyyrä:jos tarkoitat tuota meitin taloa, niin ei tuolle paikalle moni muukaan rakentaisi. Meille kaupunki on sopiva asuinympäristö. Joskus JOS haluataan maalle (mitä kyllä suuresti epäilen), niin tuosta saa myynnistä kivasti rahaa just kaupunkisijainnin takia...Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:Kivan näkönen tuo talo mutten ikinä rakentaisi tuollaiselle paikalle! Ei mitään omaa rauhaa..
1.Älvsby pysyy myös kuivana,todista että ei pysyy(ja se tehdään sisätiloissa)?Alkuperäinen kirjoittaja jooppis:Juu se on muuten totta> Jos talon runko on huono, niin eipa paljo auta vaikka kalliilla pintamateriaalilla sisustais. Jos haluatte talon rakennekuvia nahda, niin tilatkaa eri talofirmoilta esitteita ja tutustukaa! Kastellilla on Suomen paras runko! Ristikoolaus, joka tekee seinasta ns. kaksinkertaisen. Kastellilla hoyrynsulkumuovi pysyy taysin ehyena, eika sijaitse heti kipsi tai muun sisaseinalevyn takana, kuten lahes kaikissa muissa talopakettien rungoissa! Alvsbytaloilla se runko on viela hepposempi mita Suomen huonoimmissakaan talopaketeissa.
En omista kastellin taloa, mutta arvostan kastellin lujaa ja taatusti kestavaa seinaa, joka ei vuoda koskaan eika mistaan. Talo pysyy kuivana ja terveena monta monta vuotta. Ja sehan on talossa tarkeinta! Siihen kuitenkin sijoitetaan sen verran iso summa, etta ei sita kannata heppoisesti tehda! Kastelli talon jalleenmyynti arvo on korkea juurikin siita syysta, etta talo on kuiva ja laadukas!