Ällöttävin jouluruoka?!

• Viestiketjun aloittaja yök
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:
Alkuperäinen kirjoittaja Punahattu:
Lipeäkala, sillit,lanttulaatikko ja kerran meillä oli duunissa jouluruualla sellaista vaaleanpunaista kermavaahtoa? Mä oon niin sivistymätön moukka ettei hajuakaan mihin sitä pitäisi laittaa ja ei maistunut hyvälle.Niin ja homejuustot juustotarjottimella ei uppoa. :x
Se kermavaahto tulee rosollin päälle.
Ja ilman sitä herkkua rosolli ei ole rosollia :p

Lipeäkala, sillit,lanttulaatikko ja kerran meillä oli duunissa jouluruualla sellaista vaaleanpunaista kermavaahtoa? Mä oon niin sivistymätön moukka ettei hajuakaan mihin sitä pitäisi laittaa ja ei maistunut hyvälle.Niin ja homejuustot juustotarjottimella ei uppoa. :x
sitä kermavaahtoa laitetaan rosollin päälle. :D
mut älä välitä; mun mies luuli viimejouluun saakka, että rosolli ON sitä punasta kermavaahtoa. :LOL:

Kiitos :flower:

Taitaa olla siis kermavaahtoa ja jotain punajuurta värinä? Mä en siltikään tajua että miksi sitä pitää laittaa rosollin päälle,parantaako se makua vai mikä idea sillä on?

papukaijan ruokottomat puheet
Kalaa en syö enkä ole pitkiin aikoihin alatoopiakaan nähnyt missään, joten vastaan, että olen aika lailla kyllästynyt rosolliin! (Rosolli oli ennen suosikkijouluruokani.)

vieras

Taitaa olla siis kermavaahtoa ja jotain punajuurta värinä? Mä en siltikään tajua että miksi sitä pitää laittaa rosollin päälle,parantaako se makua vai mikä idea sillä on?
Joo värjätään punajuurisäilykkeen liemellä. Mä tykkään siitä aika kirpeänä ja etikkaisena. Maista toki, sopii oikein hyvin vaikka kuullostaa oudolta thdistelmältä. Tulee oikein pehmeän ja täyteläisen makuista rosollista kun tuota kermaa päällä.

Rosolli, silli ja kinkku vielä menettelee, muista en tykkää. Meillä ei ole koskaan mitään perinneruokia joulupöydässä ihan vaan sen takia, että mielestäni hyvä ruoka tekee juhlan ja paha ruoka pilaa juhlat. Jos perheessä ei laatikoista ja lipeäkalasta pidetä, niin mitä varten pilata koko perheen juhlamieli tarjoamalla juhlapöydässä ruokia, jotka jää syömättä tai syödään vasten tahtoa? Paljon mieluummin tehdään omia herkkuruokia, joista kaikki heti tajuavat, että tänään todellakin juhlitaan. Jos muutama vuosisata sitten imelletyt laatikot olivatkin kaikkien herkkuja, tällä vuosisadalla on mahdollista syödä vieläkin herkullisempaa ruokaa juhlapöydässä kuin silloin ennen. Miksi vaalia sellaisia perinteitä, joita ei arvosteta muuta kuin perinteen takia? Mieluummin luodaan omat perinteet, joista koko perhe nauttii ja saa juhlamielen. :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Joo värjätään punajuurisäilykkeen liemellä. Mä tykkään siitä aika kirpeänä ja etikkaisena. Maista toki, sopii oikein hyvin vaikka kuullostaa oudolta thdistelmältä. Tulee oikein pehmeän ja täyteläisen makuista rosollista kun tuota kermaa päällä.
Täytyy varmaan uskaltautua uudestaan kokeilemaan sitä, mä varmaan olen jotenkin dissannut koko kulhon sen ekan kerran kokeilun jälkeen joka duunissa kun en muista sitä nähneeni edes sen kerran jälkeen missään. :D

Yhteistyössä