Ällökysymys, varokaa limakammoiset

Voiko ovislima tai runsaampi valkovuoto laittaa värkin punottamaan ja kutittamaan? Hiivaa mulla ei ole koskaan ollut eli en tiedä miltä se tuntuu, sensijaan tällainen parin päivän kutina on ollut. En ole ennen miettinyt ajankohtaa, nyt tuli mieleen voisko nuo limat aiheuttaa?
 
"pååpåå"
valkovuoto ovulaation aikana on runsaampaa, mutta ei tosiaan haise, kirvele yms muutakaan ikävää. http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00948
 
"vieras"
Parhaillaan ovislimojen kanssa kärvistelen (YÖK) mutta ei kyllä punoittele eikä mitään sen kummempaa vaivaa ole, kun on pöksyt märkänä kokoajan. Hiiva tai joku tauti/tulehdus?
 
"Millis"
Hakisin apteekista hiivalääkkeen. En tiedä, mitä haittaa siitä olisi, jos se vaikka olisikin turha. Jos siis ei ole allerginen sille lääkkeelle tms.

Pari kertaa mulla on ollut hiiva ja mulla se kutina on pahentunut lääkäriaikaa odotellessa.
 
yyy
Itselläni ollut ajoittain samanlaista, mutta testien mukaan ei kuitenkaan ole ollut hiivaa... ja ajan kanssa on sitten aina hävinnyt. Kyse siis ollut jostain ihan "normaalista" ph-muutoksesta tai muusta ärtymisestä, joka menee ohi itsekseen.
 
"vieras"
Käy vilauttamassa värkkiäsi lääkärille niin saatpahan varmuuden. Itse kävin juuri tänään lääkärissä, koska on ollut niin runsasta valkovuotoa jo pidemmän aikaa. Ensin ajattelin että se on ovislimaa, mutta kun se sitten parissa kierrossa jatkuikin menkkoihin asti niin menin lääkäriin. Ja joku tulehdushan siellä oli, sain Flagyl-kuurin... Mitään muita oireita ei ollut, ihan normaalin hajuista(hajutonta) valkovuotoa, valkoista väriltään, ei mitään kutinoita tms. Sitä vaan tuli ajoittain paljon. Joten jos kutinaakin on niin menisin jo lääkäriin...
 

Yhteistyössä