Ällistyin taas sukulais naisen kommenttista!

• Viestiketjun aloittaja harmaana
  • Ensimmäinen viesti
harmaana
Kun heidän tyttö pääsi ripille tänä kesänä.
Ja olemme ajatelleet tätä tyttöä tulevan lapsemme kummiksi,kun on minulle niin lähenen ihminen.
Erehtyin sanomaan tämän tytön äidille että olemme ajatelleet kysyä tyttöä kummiksi...
No äiti kommenttoi:
-katottaan nyt onnistuukose?!

harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja Piika-äiti:
Fiksu sukulaisnainen sinulla. Ei tee päätöksiä aikuistuvan lapsensa puolesta ja pitää kummintehtävää niin merkittävänä, että ottaa aikalisän ja harkinta-aikaa.
En mä odottanutkaan että olis päätöksen tehny tytön puolesta. Ja kun keskusteltiin työstä ja kummeista ja vauvasta niin mainitsin tyhmyyttäni asiasta jo liian aikaisin.

Alkuperäinen kirjoittaja harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
No, hän ehkä tarkoitti vain sitä, että katsotaan nyt haluaako tyttö kummiksi tulla, tms.
Tuskin siittä on kyse. Tyttö odottaa kokoajan että pääsee näkemään vauvan.
Mistä sitten luulet että on kyse?
Pikemminki siittä että päästäkö äiti... :(
Mä kyllä ymmärrän senkin, tavallaan...
14-15 v on vielä ihan pentu, eikä ehkä ymmärrä mitä kummius todella tarkoittaa. Siis sitä, että se on muutakin kuin synttärilahjan ostoa, ja että se velvollisuus ei periaatteessa koskaan lopu.
Ehkä äiti haluaa, että tyttö ottaa tehtävän tosissaan, eikä "siistii, mul on kummilapsi!"- periaatteella. Mutta jos tyttö kummiksi haluaa, ja tajuaa miten vastuullisesta tehtävästä on kyse, ja äiti kieltää silti, niin sitä en kyllä ymmärrä :|

harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja Kotiäiti Narniasta:
No outo kommentti. Jos tarkottaisi sitä, että katsotaan suostuuko tyttö niin ei asiaa mielestäni noin ilmaista.
Niin. Tai sitten mä taas vähän otin nokkiini turhasta.
Mutta ku tällä naisella on joka asiaan aina joku töks vastaus ja jään aina suuauki kattoon että mitähän hän nyt tolla tarkotti.

harmaana
No, hän ehkä tarkoitti vain sitä, että katsotaan nyt haluaako tyttö kummiksi tulla, tms.
Mistä sitten luulet että on kyse?
Pikemminki siittä että päästäkö äiti... :(
Mä kyllä ymmärrän senkin, tavallaan...
14-15 v on vielä ihan pentu, eikä ehkä ymmärrä mitä kummius todella tarkoittaa. Siis sitä, että se on muutakin kuin synttärilahjan ostoa, ja että se velvollisuus ei periaatteessa koskaan lopu.
Ehkä äiti haluaa, että tyttö ottaa tehtävän tosissaan, eikä "siistii, mul on kummilapsi!"- periaatteella. Mutta jos tyttö kummiksi haluaa, ja tajuaa miten vastuullisesta tehtävästä on kyse, ja äiti kieltää silti, niin sitä en kyllä ymmärrä :|
No katsotaan nyt kuhan se aika nyt koitaa.

vieras
Ehkä äiti on sitä mieltä, että tyttö on vielä liian nuori kummiksi.
Mä olen itse asiassa samaa mieltä, en noin nuorta pyytäisi, mutta se on ihan mun mielipide.
Voipi tulla äidille mieleen myös, että he joutuvat maksamaan lahjat sun muut, kun eihän juuri ripillepäässeellä vielä omaa rahaa sen paremmin ole.

vieras

No onhan se vauvan näkeminen ihan eri asia kuin kummina olo...

Sehän on ton ikäselle melkein sama asia käykö kattomassa jotain vauvaa tai jotain söpöä koiranpentua...

Minusta on kyllä liian nuori kummiksi,mä en omalle lapselle pyytäis.

vierailija
Pakko kertoa että juuri ripille päässytkin voi olla aivan loistava kummi valinta.Meillä kuopuksella miehen pikkusisko joka ei ollut vielä silloin edes virallisesti kummi ainesta mutta pappi hänet hyväksyi kyn seuraavana kesänä oli sitten ripari edessä. Ja on ollut aivan loistava kummi,parempi kuin moni aikuinen lastemme kummeista ;) , vaikka Hänellä nyt ei ole rahaa ostaa kauhean hienoja lahjoja huomioi hän lapsen eri tavalla,enkä odotakkaan että kummi ostaisi vaan lahjoja ja antaisi rahaa vaan että osallistuu lapsen elämään muulla tavoin ja hän on kyllä sen tehnyt :) ja uskon että jatkossakin muistaa ja kunhan lapsi kasvaa niin tekevät varmasti paljon yhdessä.

Pyydä vaan rohkeasti kummiksi sitä tyttöä jos oikeasti haluat,eläkä välitä äidistä :)

Meillä kummi oli niin liikuttunut että rupesi itkemään onnesta ja riensi äitintä syliin.Eikä äiti pitänyt tätä ollenkaan huonona ideana että kummiksi hänen tyttöään pyydettiin.

vieraana
Kieltämättä oudohko kommentti. Jos tyttö vielä ei ois päässyt ripille niin sitten ymmärtäisin. Jos äiti vaan epäilee lapsensa kykyjä? :/

Mut meiän lapsella on kanssa kummi, joka vasta oli päässyt ripille. Toki kohteliaisuussyistä kysyttiin ensin kummin vanhemmilta mitä he meinaavat asiasta. Ilahtuivat vaan! Ja loppupelissä, sehän on ihan tytön oma päätös rupeaako kummiksi vai ei. Kerran rippikoulun on käynyt on kelpoinen tehtävään ja itse saa asiasta päättää.

Mä olen päätynyt sylikummiksi samana kesänä kuin olen ripille päässyt ja se on kyllä totta että ihan lapsen ensi elin vuosina oma murrosikä vei mennessään mutta näin aikuisena olen kyllä pitänyt ainoota rakasta kummitustyttöä hyvänä senkin edestä :D Tiedän että lisää ei tule ja olisin ollut todella surullinen jos kummilasta minulle ei olisi suotu. Kannattaa miettiä että se elämä jatkuu sen murrosiän jälkeen ja asennoitua että nuori saattaa olla kiinnostunut asiasta vasta useamman vuoden päästä sillä tavalla kuin nyt jo aikuinen olisi.

Meillä tilanne on se että odotan esikoista ja minulla on veli joka on tehnyt lapsensa nin 10 vuotta sitten (myös sen kummitytön ) ja miehellä kaksi pikku veljeä. Toivonkin että esikoiselle minun veljeni suostuu kummiksi ja mahdollisesti tulevat sisarukset saisivat miehen veljistä kummit. Tällä hetkellä he vähän kasvavat :D tai ainakin sitä odotellessa...

Itse asiaan sanon sen verran että eihän äiti voi tyttöään kieltää mutta samoilla linjoilla olen äidin kanssa että keskustelette asiasta mitä kummius teille merkitsee ja miksi juuri hänet siihen tehtävään haluaisitte. Kirkon puolelta varmasti on tänä kesänä kerrottu kummiuden salat, ihmisillä vaan on niitä omiakin odotuksia kummeille.

Yhteistyössä