Tätä nykyään yleisitynyttä tapaa olen minäkin ihmetelly. Häpeekö ne lapsiaan vai onko ylisuojelevia ( ei muiden katseita) vai minkä ihmeen takia??Mistä tai miksi toi onkin niin yleinen tapa että laitetaan se liina siihen vaunujen suuaukolle? Aina kun näkee vaunut niin niihin on aina tungettu eteen joku pyyhe tai vastaava.
Talvella ja kovalla tuulella ihan ymmärrettävää. Kesällä kai ajatellaan, että aurinko ei sitten paista vaunuihin. Joku ihan ohut olis varmaan ainakin parempi kun pyyhe...Mistä tai miksi toi onkin niin yleinen tapa että laitetaan se liina siihen vaunujen suuaukolle? Aina kun näkee vaunut niin niihin on aina tungettu eteen joku pyyhe tai vastaava.
Mä oon pitänyt talviaikaan siks, että pakkasilma ei suoraan pääse vaunuihin. Myös näkösuojana. Kesällä on ollut vaan hyönteissuoja käytössä ja kuomun tuuletusaukko auki. Oon myös saattanu kesällä pitää harsoa siinä kuomun suulla sen aikaa, että lapsi nukahtaa. Ja aina vaunut varjossa jos lapsi siellä nukkumassa.Mistä tai miksi toi onkin niin yleinen tapa että laitetaan se liina siihen vaunujen suuaukolle? Aina kun näkee vaunut niin niihin on aina tungettu eteen joku pyyhe tai vastaava.
Ötökkäsuoja, aurinkosuoja viileämpinä päivinä? Mutta joo, näin kuumilla ilmoilla hyttysverkko kehiin.Mistä tai miksi toi onkin niin yleinen tapa että laitetaan se liina siihen vaunujen suuaukolle? Aina kun näkee vaunut niin niihin on aina tungettu eteen joku pyyhe tai vastaava.
Kai ne sitten häpeääTätä nykyään yleisitynyttä tapaa olen minäkin ihmetelly. Häpeekö ne lapsiaan vai onko ylisuojelevia ( ei muiden katseita) vai minkä ihmeen takia??
Näkösuojalla tarkoitin sitä, että kun lapselta oli viety kaikki ylimääräinen virike pois, niin nukahti paremmin. Jos sai katsella vapaasti vaihtuvia maisemia tai työntäjää, niin nukahtaminen venyi.Alkuperäinen kirjoittaja kyssäripyssäri;30099907:Meinaatko ettei joku tiedä sinulla olevan siellä sinappitykki kyydissä jos vaunuja kärräät?
Poika oli viime kesänä 1v6kk kun viimesen kerran nukkui vaunuissa päikkärit. Kyllä sen ikänen sieltä näkee, varsinkin kun ei enää mahtunut koppaan eikä mitään peittojakaan laitettu päälle kun ulkolämpötila oli enemmän mitä sisällä.Alkuperäinen kirjoittaja plörö;30099923:Kuinka iso lapsi sinulla vaunuissa on jos pelko että näkee sieltä vaunukopan uumenista vielä oikein virikkeitä
Miksi ei auringonsuojaksi kelpaa hyttysverkko tai varjossa oleminen?Itse pidän "rättiä" lähinnä auringon- ja/tai tuulensuojana ja silleeen, että ilma pääsee kiertämään sivuilta. Ei sitä aukkoa siis kokonaan tukkien!
On myös vanhoja uskomuksia, että "viiman" tai "vedon" takia vilustuu ja sairastuu, ja sen takia monet tekevät noita virityksiänsä. En ole ikinä asettanut rättiä vaunuihin/rattaisiin, enkä niin tee.Mistä tai miksi toi onkin niin yleinen tapa että laitetaan se liina siihen vaunujen suuaukolle? Aina kun näkee vaunut niin niihin on aina tungettu eteen joku pyyhe tai vastaava.
Niiden vauvat on niin rumia, ettei niitä viitsi muille esitellä.Mistä tai miksi toi onkin niin yleinen tapa että laitetaan se liina siihen vaunujen suuaukolle? Aina kun näkee vaunut niin niihin on aina tungettu eteen joku pyyhe tai vastaava.
Ei se pakkanen niin kovana lämpöisessä vaunussa oleTalvella pidin harsoa edessa viiman ja pakkasen takia, jopa tuiskun takia. Kesällä nakkasin sen aina vain niin että joku kulma oli esteenä, ettei aurinko ottanut vauvaa silmiin jos paistoi selkäni takaa.