Äkillinen loriseva verenvuoto rv 10, joka kesti hetken..

  • Viestiketjun aloittaja "Pelokas"
  • Ensimmäinen viesti
"Pelokas"
Minulla on (oli) raskausviikko 9+4 ja noin tunti sitten tuli holona verta noin 15 sekunnin ajan ja sitten loppui. Veri ihan lorisi pönttöön, joten sitä tuli runsaasti. Onko varma merkki keskenmenosta vai voiko olla muuta? Periaatteessa minulla voisi olla nyt kuukautisten aika. Kipuja yms. ei ole.
 
mulla itellä ei ole ikinä tullut verta,paitsi keskenmenossa.. ja mitä nyt pyyhkimällä paperiin ihan vähän. kannattaa huomenna mennä lääkäriin!

kuukautisten aikaan tai kun ne periaattees pitäs olla ni,itsellä on ollut runsaampaa valkovuoto.. mut eikai verivuoto siihen liity. toki niitä on joilla tulee menkat alussa vielä normaalisti,mutta sulla ei varmaan ole ollut valemenkkoja aikasemmin?
 
Mulla tuli rv 11 ihan isoksi lammikoksi lattialle. ALkoi yllättäen ja hiipui hiljalleen, se pahin vuoto tuli silleen lorona myös. Mutta mulla ei ollut keskenmeno ja nyt menossa jo rv 27. Jos ei oo kipuja ollut, eikä suurempia hyytymiä tullut saattaa vauva olla vielä hyvässä voinnissa. Mutta myös se toinen vaihtoehto kuitenki olemassa.. Mut älä vielä luovuta, vaan vaadi huomenna ultraan. Pidetään peukkuja!! ja tsemppiä!
 
Mikella
Minä säikähdin kerran, kun asiat hoidettua aloin pyyhkimään, paperi imi itseensä verta kuin se olisi kastettu vesihanan alla. Ihmettelin, kun menkat oli juuri mennyt n. viikko sitten, ja nousin; Pönttö oli kuin sinne olisi kaadettu saavikaupalla verta :S Pelkäsin että minulla oli ollutkin valemenkat tms. (suvussa esiintynyt miltei kaikilla naisilla) ja olinki ollut raskaana, mutta seuraavalla kerralla kävi ilmi että veri oli tullut väärästä reiästä = peräpukamat.. :p En kyllä siis huomannut veren tuloa pöntöllä, mutta sitä oli järkyttävä määrä. Olihan tuo helpotus sinänsä kun syy paljastui..

Toivottavasti siellä kaikki parhain päin!
 
"nanna"
Mullakin lorisi lattialle asti ja tuli hyytymiä, tässä kuitenkin kasvatellaan massua jo rv 22 :) Oli istukka silloin kohdunsuulla, siitä tuli kaatamalla verta. Soita heti huomenna neuvolaan tai äitipolille, että haluat ultraan!
 
Mulla kävi samalla tavalla vähän aikasemmilla viikoilla. Verta tuli paljon ja se oli kirkasta. Ultrassa kaikki ok. Vuosin sitten lähes raskauden puoliväliin asti, välillä enemmän välillä vähemmän. Istukka oli osittain kohdunsuun päällä, siitä vuoteli. Nyt toi "uhkaava keskenmeno" 4v nukkuu tuolla yläkerrassa:heart: Toivotaan, että sullakin kaikki kunnossa!
 
juuh
Verenvuoto on raskaudessa kuulemma melko yleistä. Saattaapi johtua esim. siitä, että kohdun kasvaessa jokin hiussuoni repeää tms. Keskenmenoon ilmeisesti yleensä liittyy kouristelua, ei aina.
Mullakin tuli suurinpiirtein noilla viikoilla vuotoa holahtamalla, neuvola tulkitsi mua näkemättä keskenmenoksi eikä ohjannut edes ultraan, mutta muutaman viikon kuluttua ultrassa näyi ihan elävä sikiö. Ja lisäksi ultraava lääkäri haukkui nevolan, joka ei lähettänyt ultraan, koska odottavia äitejä ei saa pitää epävarmassa tilassa (oli ihan julkisen puolen lääkäri). Eli ultraan vaan, mutta varaudu pahimpaan!
 
"Jaska Jokunen"
Mulla lorisi kanssa noilla viikoilla ja kaikki kuitenkin oli sitten loppujen lopuksi ok, etinen istukka kunnes siirtyi kohdunsuulta pois.Aika paniikit aiheutti, mä vitsailin jälkeenpäin, että vuodan enemmän kuin ei raskaana ollessani kun tiesin syyn. Toivottavasti kaikki menee sullakin hyvin!
 
"Pelokas"
Terkkari oli sitä mieltä, vaikka vuoto runsasta ja kesti vain hetken niin uskoo ettei keskenmeno. Kipuja yms. ei ole. Huomiseksi sain gynekologin ajan, joka katsoo mikä tuomio.
 
"Pelokas"
Elikkäs tilanne on tämä: minun raskaus on ollut aluksi kaksosraskaus, ja toinen sikiö voi hyvin ja toisen kehitys on loppunut raskausviikolla 6. Ja se vuoto johtuu tästä kuihtuneesta sikiöstä, mutta hyvä puoli tässä on se, että tämä kuihtunut raskauspussi sijaitsee elävän sikiön alapuolella, joten elävä sikiö on turvassa. Huoh mikä helpotus, että kaikki lähes kunnossa.
 
uhui
Hyvä kuulla että kaikki on hyvin! Arvelinkin niin kyllä tuon alkuviestisi perusteella. Itselläni on ollut kahdessa raskaudessa hematooma joka on vuotanut tuolla tavalla samaan tyyliin äkillisesti lorisemalla ja loppunut kuin seinään. Kivuttomasti. On ollut tosi runsastakin vuotoa, ihan desikaupalla. Ja raskaudet menneet kuitenkin ihan hyvin.
Keskenmenovuodon luulisi olevan jatkuvaa ja kivuliasta.
 

Yhteistyössä