Äitiyspakkaus

Alkuperäinen kirjoittaja Mielikki:
kertokaapas mitä se pakkaus nykyään sisältää,josko sittenkin tälle vitoselle ottaisin.Haalari on kuulemma pienempi kuin ennen,,mitäs muuta sieltä löytyy?
käy kurkkaa kelan sivuilta,siel on kuvat kaikesta pakkauksessa olevasta.mulle on aina tullut pakkaus parissa viikossa
=)

Mulla meni pitkälle toista kuukautta, sillä se oli huomaamatta jäänyt hyväksymättä (muilla päätöksillä kun ei ollut kiire, työnanatajan maksaessa ensimmäiset äippärahakuukaudet). Kannattaa siis soitella, jos päätös kovasti viivähtää :)

Päätöksen saamiseen meni noin kuukausi, en ihan varmaksi enää muista. Ja päätöksestä itse paketin tulemiseen tasan 2 viikkoa. Eli juuri sen ajan, mitä siinä päätöksessä sanovat sen tulemisen maksimissaan kestävän. Olin aikasta tulisilla hiilillä sitä odotellessa. :D Mutta on se vaan kiva. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Mielikki:
kertokaapas mitä se pakkaus nykyään sisältää,josko sittenkin tälle vitoselle ottaisin.Haalari on kuulemma pienempi kuin ennen,,mitäs muuta sieltä löytyy?
Ei se haalari kyllä oo pienempi kuin ennenkään, en tiedä miksi kelan sivuilla lukee että se on 68cm, mutta siinä pakkauksen mukana tulevassa lappusessa lukee että se on kokoa 60-80cm, ja se on kyllä yhtä iso kuin ennenkin!

No varmaan pari viikkoa kohta odoteltu päätöstä ja tänään sain kuulla että se meni johonkin muuhun lautakuntaan käsittelyyn kun työskentelen ulkomailla. Tai työskentelin. Asun kuitenkin Suomessa ja äitiyspakkaukseen on oikeus kaikilla Suomessa asuvilla. Mutta kuitenkaan se neuvolan todistus ei riitä. Saa nähä miten kauan asian käsittelyyn menee, kela ei tunnetusti ole maailman vikkelin virasto...

Nostelen!
Jätin paperit kelalle jo yli kk sitten, eikä pakkausta näy eikä kuulu. Viikko pari sitten soitin asiasta, ja sanoivat, että pakkauksien kanssa on ollut jotain häikkää (ruokalapuissa tms). Eli toimitusajaksi sanottiin "muutama viikko", ei tarkemmin määritelty. Nyt olen kuitenkin jo, ainakin omasta mielestäni, odottanut ihan hirveän pitkään taas! En viitsisi taas soittaa kelaan, joten kysynkin teiltä, jotka on pakkausta ihan viime aikoina tilanneet : Onko tullut jo? Mitä on sanottu toimitusajaksi?

civindal:
äitiyspakkausten jakelu keskeytettiin pari viikkoa sitten ruokalapusta löytyneiden, hieman kohonneiden formaldehydipitoisuuksien vuoksi. Kela on testannut kaikki muutkin pakkauksen sisältämät tuotteet ja pessyt kaikkien jatkossa jakeluun tulevien pakkausten ruokalaput. Jo tulleista lapuista pitoisuus laskee pyykkäämällä. Testaukset loppuivat toissapäivänä ja puhtaiden tulosten jälkeen jakelu on uudelleen käynnissä. Pakkauksesi siis tulenee lähipäivinä.

civindal, ootko jo saanu pakkauksen? Mä tääl oon kuumeisesti oottanu sitä, ois ihan kiva, jos tulis ennen ku vauva syntyy.. Myöskin jätin hakemukset jo marraskuun puolen välin aikoihin ja just ku sen ois pitäny tulla, löytyki niistä ruokalapuista sitä jotain. Kaikille pakkauksen saaneille Finlayson lähetti tiedotteen asiasta, samoin mulle. Vaikka en siis pakkausta oo ees vielä saanukaan. Nyt oon taas ootellu jo ties kuin pitkään, eikä edelleenkään pakkauksesta näy eikä kuulu mitään!! Alkaa jo kohta hermot menee... Jos se ei ens viikolla tuu, niin Kela saa VIHAISEN puhelun!

Napsu ja nöpö 32+3

Yhteistyössä