äitiyspakkaus

  • Viestiketjun aloittaja cattis
  • Ensimmäinen viesti
hemmi
:wave: nostan, jos vaikka tulis lisää kommentteja. Itse en taida ko. messuille mennä kun esikoinen on vasta mahassa, ymmärsin ainakin esitteestä että on tarkoitettu nimenomaan perheille joissa jo lapsia..
=)
 
grey
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.03.2007 klo 13:16 Marge kirjoitti:
eikös kelan sivuilla pitäs olla esillä myös jos on uus äitiyspakkaus ilmestynyt? pitäsköhän käydä kattomas..
kelan sivuille kuvat tulee vasta kun sitä aletaan jakamaan...
 
Tulin just messuilta ja kelan pöydällä oli pieni ständi, jossa kerrottiin uuden pakkauksen tulevan jakoon toukokuussa, sen suuremmin tarkentamatta. Mutta siis ei ennen sitä. Esillä oli vielä itse laatikko, jossa oli lakanat (Tummia isoja eläinkuvioita, mielestäni vihreäsävyiset), pyyhe )keltareunaninen) ja osa vaatteista, oli mm. ruohonvihreät puolipotkarit ja niiden kanssa vihreä-valkoraidallinen kietaisupaita. Muuten kaikki oli sitä monien kaipaamaa haaleanvaaleeta unisex beige-keltaista... Niin ja sellaista vaaleeta persikan tapaista. Vois kai sanoa, että 2007 pakkaus on ainakin vähemmän poikamainen kuin 2006.

P.S. mullakin vaavi vielä mahassa mutta oli silti hirveesti kaikkea ihan pikkuisille suunnattua. Ostettiin esim. puuttuva turvakaukalo messutarjouksesta. Lisäksi sittereitä, tutteja, pulloja, kesto ja kertisvaippoja, kantoliinoja, imetyskamaa, leluja, kirjoja...... On ne auki vielä huomennakin!
 
ihania ovat
Tosi nätiltä näyttivät nuo linkin kuvat :) Minä sain sen 2006 vuoden pakkauksen ja ihan ok sekin tietysti oli, mutta... jotenkin tuo haalarikin näytti paaaaaljon paremmalta :ashamed: :D

Täytyy yrittää ostaa nuita 2007 pakkauksen vaatteita sitten sellaiselta, joka ei niistä välitä! Voisinpa vaikka ostaa koko paketin sellaiselta joka tietää, että haluaa sen rahana... :whistle: ;)
 
Ehdinköhän
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.03.2007 klo 16:57 Sisi kirjoitti:
Tulin just messuilta ja kelan pöydällä oli pieni ständi, jossa kerrottiin uuden pakkauksen tulevan jakoon toukokuussa, sen suuremmin tarkentamatta. Mutta siis ei ennen sitä.
Laskettu aika vasta elokuun alussa, mutta ajattelin aloittaa äippärahakauden heti kun mahdollista eli kesäkuun alussa. Ehdinköhän siis saada tuon uuden pakkauksen... Miten paljon aiemmin pitää hakemus laittaa kelalle, ennen kuin alkavat maksamaan ja tuleeko äitiyspakkaus ennen kuin äippäraha jne..??
 
RvaKoo harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.03.2007 klo 14:05 pöööö kirjoitti:
http://i93.photobucket.com/albums/l43/nofear_82/pakkaus2.jpg

Voi juku! Nyt on kyllä nIIIIn neutraalit, että eihän tässä enää voi toivoa jompaa kumpaa ;) Toi makuupussi näytti mun mielestä kivalta "ei-niin-imelältä" kun joskus on ollut. Onko tuo yhdessä kuvassa oleva oranssitsydeemi ruokalappu? Oliko mitään muuta värikästä? Kerrottiinko onko tuoteet suomalaisia vai muualta EU:sta?

Huomasiko joku onko tulossa kestovaippaa tai jotain muuta uutta?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.03.2007 klo 20:35 vieras kirjoitti:
Kestovaippa on tämänkin vuoden paketissa mukana =)
Mun mielestä siinä ei kyllä ole järjen hiventä. Meillä ei käytetä kestovaippoja joten mitäpä sillä sitten tekee??? Nukelle ilmeisesti leikkivaipaksi, mutta kyllä sen tilalla voisi olla jotain sellaista mitä jokainen tarvitsee.
 
haalari näytti kivalta, mun silmään paremmalta kuin edellinen siis nyt viellä jaossa oleva. Mä saankin vauvan vasta syksyllä, joten saan tän uuden pakkauksen.

Kovasti on värit muuttunu, kun sain esikoisen vuonna 2000, oli niin tummanpuhuva haalari ja makuupussi ja nyt on niin kauniin vaalee :)

Tulis vaan jo kelan sivulle nää niin näkis ne kunnolla. Tai parempi et sais jo kotiin hypisteltäväks koko pakkauksen :D
 
hui
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.03.2007 klo 19:20 Ehdinköhän kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.03.2007 klo 16:57 Sisi kirjoitti:
Tulin just messuilta ja kelan pöydällä oli pieni ständi, jossa kerrottiin uuden pakkauksen tulevan jakoon toukokuussa, sen suuremmin tarkentamatta. Mutta siis ei ennen sitä.
Laskettu aika vasta elokuun alussa, mutta ajattelin aloittaa äippärahakauden heti kun mahdollista eli kesäkuun alussa. Ehdinköhän siis saada tuon uuden pakkauksen... Miten paljon aiemmin pitää hakemus laittaa kelalle, ennen kuin alkavat maksamaan ja tuleeko äitiyspakkaus ennen kuin äippäraha jne..??
Kiirehän sulle tulee, koska hakemus pitää olla Kelalla 2kk ennen maksatuksen alkua eli nyt huhtikuun alussa..samalla hakemuksella haetaan sitten myös äitiyspakkausta.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.04.2007 klo 09:23 loviisa kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.03.2007 klo 20:35 vieras kirjoitti:
Kestovaippa on tämänkin vuoden paketissa mukana =)
Mun mielestä siinä ei kyllä ole järjen hiventä. Meillä ei käytetä kestovaippoja joten mitäpä sillä sitten tekee??? Nukelle ilmeisesti leikkivaipaksi, mutta kyllä sen tilalla voisi olla jotain sellaista mitä jokainen tarvitsee.

Myy se eteenpäin halvemmalla kuin kaupassa niin ostajia riittää... :D
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.04.2007 klo 09:23 loviisa kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.03.2007 klo 20:35 vieras kirjoitti:
Kestovaippa on tämänkin vuoden paketissa mukana =)
Mun mielestä siinä ei kyllä ole järjen hiventä. Meillä ei käytetä kestovaippoja joten mitäpä sillä sitten tekee??? Nukelle ilmeisesti leikkivaipaksi, mutta kyllä sen tilalla voisi olla jotain sellaista mitä jokainen tarvitsee.
Jostain vanhasta keskusteluista tuolla "mitäs nyt"-puolella on käynyt, ilmi, että osa ihmisistä ei äitiyspakkauksen toppahaalaria käytä ja tarvitse. Eli mitä järkeä on laittaa siihen pakkaukseen toppahaalari, kun kaikki ei sitä tarvitse? sen toppiksen tilalle voisi laittaa jotakin sellasita, mitä kaikki tarvitsevat ;)

Minusta on hyvä, että äitiyspakkauksessa on myös kestovaippoja mukana. Ehkä ihmiset, jotka muuten eivät kestoja kokeilisi, kokeilevat niitä, kun saavat siihen näin mahdollisuuden. Ja tosiaankin, kuten balik mainitsi, ainahan ne voi myydä tarvitsevalle :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.04.2007 klo 09:23 loviisa kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.03.2007 klo 20:35 vieras kirjoitti:
Kestovaippa on tämänkin vuoden paketissa mukana =)
Mun mielestä siinä ei kyllä ole järjen hiventä. Meillä ei käytetä kestovaippoja joten mitäpä sillä sitten tekee??? Nukelle ilmeisesti leikkivaipaksi, mutta kyllä sen tilalla voisi olla jotain sellaista mitä jokainen tarvitsee.
No samaa vois kysyä että miks siellä on niitä kertakäyttövaippoja mukana, kun eihän niitä kaikki käytä? Tuskin 2 kestovaippaa maailmaa kaataa. Minusta on ihan hyvä, että Kelakin kannustaa kestovaippailuun. Mutta nykyajan ihmiset taitaa olla niin mukavuuden haluisia, etteivät jaksa nähdä sitä vaivaa, vaikka miten paljon parempi vaihtoehto se olisikaan. Enkä nyt ole mikään vannoutunut kestovaippojen puolesta puhuja. Ensimmäinen vauva on vatsassa tulossa ja mietinnässä on miten vaippaasiat hoituu. Kyllä ajattelin ainakin kokeilla niitä. Säästää rahaa ja luontoa. Ja on monesti parempi lapsen iholle, kun kertikset.
 
Kiirehän sulle tulee, koska hakemus pitää olla Kelalla 2kk ennen maksatuksen alkua eli nyt huhtikuun alussa..samalla hakemuksella haetaan sitten myös äitiyspakkausta.

Eikös se ole kaksi kuukautta ennen laskettua aikaa??? :eek: :eek: :eek: :eek:
 

Yhteistyössä