Äitiyspakkauksen saaminen

Olen nyt rv 13+0 ja käynyt kaikissa neuvolajutuissa minne on ajat varattukkin. Katsoin vain kelan sivuilta edellytyksiä pakkauksen saamiseen ja siellä mainitaan " Liitä hakemukseen neuvolan todistus siitä, että raskaus on kestänyt 154 päivää ja että olet käynyt terveystarkastuksessa ennen 4. raskauskuukauden päättymistä." Eli siis mitä tuo terveystarkastus tarkoittaa? Ei minulle sillä nimellä ole varattu mitään aikaa, neuvolassa olen neuvolatädin luona käynyt ja np-ultrassa lääkärillä. Ja kun mulla on alkanut jo 4. raskauskuukausi, niin mietityttää et koska toi terveystarkastus tulee vai tarkottaako se ihan normaaleja neuvolakäyntejä? =)
 
Saat sen todistuksen sitten kun oot ollu raskaana 154 pv.. Terkkari antaa todistuksen ja kelan hakemuksen jonka sitten täytät, älä vielä kiiruhda.. kyllä ehit saamaan sen pakkauksen. Onnea raskauteen.. :)
 
Peesi :D

Kun raskaus on kestänyt sen 154pv niin neukkatätisi antaa todistuksen ja kelan laput sinulle.
Ja tuo lääkärikäyntikin meinaa vaan sitten sellaista tilannetta, että jos et tahtoisi muuten käydä raskauden seurannassa, niin sitten sinun tulisi käydä vähintään tuo lääkärin tarkistus, jossa todetaan, että olet raskaana, jotta olisit oikeutettu noihin tukiin.

Vähän sama periaate on sitten kun vauva on syntynyt...sinun PITÄÄ käydä jälkitarkastuksessa, jotta päivärahojen saantisi ei lopu =)
 
Esikosta meni 1,5kk kun hain sitä vuoden 07 pakkausta, pojalla siis oli La 02/08.
Riippuu todella paljon kunnasta ja alueen virastostasi...silloin kun omaa pakkaustani odottelin kerkesin soitella kelaan ja sain vastaukseksi, että on niin paljon LA:ta tuohon aikaan, että on kova ruuhka...ehkäpä se piti ihan paikkansa, kun neuvolasta painottivat silloin, että jos käynnistyy, muista soittaa synnärille, että voi olla hyvinkin mahdollista että kättäri ja naikkari on sulussa, kun on niin paljon synnyttäjiä tuohon ajankohtaan.

Eli kovin tapauskohtaistakin voi olla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tyttönen90:
Saat neuvolasta sen todistuksen kun sinulla on n. 20 rv takana.

Kyllä tuo 154vrk on tasan 22raskausviikkoo... :D Ei saa papruja yhtään aikaisemmin. Mulla ainakin sovitettiin nuo neuvolakäynnit tarkoituksella niin että oli mahdollisimman nopeasti tuon rv22 täyttymisen jälkeen käynti niin sain sekä hakemus- että todistuspaperin jotka sitten toimitin täytettyinä Kelaan.

Itsellä meni tasan 3vkoa hakemuksen jättämisestä kun pakkaus oli postista haettavissa. Nyt on kaikki toppavaatteita ja makuupussia lukuunottamatta pestynä kaapissa valmiina odottamassa Ötzkin syntymää... :D

Olkkis ja Ötzki 30+2
 
oon olkkikselle kade :D

Eilen kun katselin kelan sivuilta, niin ei ole edes laitettu sinne, että paprut olisi edes otettu vastaan tai käsiteltävänä :ashamed:
Taitaa meidän toimistossa olla kesän aikanen totaali ruuhka :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja julppe:
Ourait. :) No millä viikoilla teille on sitten tuo äitiyspakkaus tullut? Että kestääkö se kauankin papereiden lähettämisen jälkeen? =)
ja mä lähetin hakemuksen heti kun sain sen tarvittavan lapun,ja vasta viimeviikolla sain ne rahat(rv36)!kauan kesti pakkausrahojen saaminen täällä..
 
Mulla kävi niin ekan kans-05, että äippäpakkausta rei kuulunut..rupesin ihmettelemään, kun raskaus oli lopuillaan, laitoin siis paprut ajoissa ja pakkausta ei kuulunut....siellä oli ´joku moka, ei olis koskaan tullutkaan, jos en olis soittanut...et niinkin voi käydä, jos ei ala kuulumaan ja pitäs jo sairaalaan lähteä...
 

Yhteistyössä