Äitiysneuvolassa/ultrassa käynnit työajalla??

• Viestiketjun aloittaja --
  • Ensimmäinen viesti
--
Eli varmaan miljoonannen kerran, mitenkähän ne nyt meni... Saako työajalla käydä ultrassa? Tai siis saahan sitä, mutta mites sen työajan korvaus+palkka siltä ajalta?

Eli mulle tuli rakenneultraan aika kotiin, ilmotin pomolle suullisesti siitä ja sanoin toivovani mieluummin vp, mut aamuvuorokin käy sillä aika oli iltapäivällä. Joudun tosin lähtemään parisen tuntia ennen vuoron loppumista. No, pomo on nyt sit laittanut mulle aamuvuoron, joten reilu pari tuntia menee miinukselle. Ultrapaikka siis sen verran kaukana että menee matkoihinkin aikaa.

Eli saako tolta parilta tunnilta palkan ja pitääkö tunnit tehdä takasin? Jaksotyö ja KvTes kyseessä. Kuitenkin pomolle ilmoitin vp-toiveesta, eikä mennyt läpi... Yritin kvtesia lueskella mutta enhän mä siitä mitään ymmärtäny :D

Ja juu, kysyn pomoltakin kunhan se tulee töihin :D

-
Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Äitiysneuvolassa saa käydä palkkaa menettämättä, jos neuvola-aikaa ei saa työajan ulkopuolelle. Se määrätään laissa, eikä TESissä voida toisin määrätä.
Eli jos oma työaika on 8-16 (vaikkain liukuva) niin periaatteessa saa käydä työajalla?

ap
Äitiysneuvolassa saa käydä palkkaa menettämättä, jos neuvola-aikaa ei saa työajan ulkopuolelle. Se määrätään laissa, eikä TESissä voida toisin määrätä.
Näin mäkin olin ymmärtävinäni. Kun kuitenkin yritin saada vapaata sille päivälle, eikä käynyt... Ja siis pari viikkoa ennen toivelistan palautusta asiasta kerroin.

Lähinnä nyt mietin, kun mulla on ylityötunteja valmiiksi, niin jemmaanko sinne saakka vai pidänkö jo ens viikolla kun ois muitakin menoja :D

*
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Eli jos oma työaika on 8-16 (vaikkain liukuva) niin periaatteessa saa käydä työajalla?
noup, sulla on liukumalla mahdollisuus "siirtää" työaikaasi ja saada neuvola-aika vapaa-ajalle

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Näin mäkin olin ymmärtävinäni. Kun kuitenkin yritin saada vapaata sille päivälle, eikä käynyt... Ja siis pari viikkoa ennen toivelistan palautusta asiasta kerroin.

Lähinnä nyt mietin, kun mulla on ylityötunteja valmiiksi, niin jemmaanko sinne saakka vai pidänkö jo ens viikolla kun ois muitakin menoja :D
jospa siun esimies aatteli olla höveli, ettei tartte vapaita käyttää ko. tarkoitukseen, jonka saa hoitaa työajallakin, koska et vp:ta saanut.

Alkuperäinen kirjoittaja salla:
Alkuperäinen kirjoittaja kaupan täti:
mutta ainakin kaupan alallla pakolliset oli palkallisia ja niitä pakollisia (että saa äitysrahaa) on vain muutama.
itseasiassa niitä "pakollisia" on vain yksi
Työspimuslaissa sanotaan itse asiassa näin:

"Työnantajan on kuitenkin korvattava raskaana olevalle työntekijälle synnytystä edeltävistä
lääketieteellisistä tutkimuksista aiheutuva ansion menetys, jos tutkimuksia ei voida
suorittaa työajan ulkopuolella."

Ja kaikki neuvolakäynnithän sisältävät lääketieteellisiä tutkimuksia, joten ei työnantaja voi vedota vain siihen äitiysrahan saamiseen.

mi
mulle on pomo sanonut että akuutit lääkäri/ hoitaja käynnit saa palkallisena, mutta ne joihin itse on varannut ajan tai aika on pitemmän ajan päästä, menee palkattomaksi tai korvattavaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja mi:
mulle on pomo sanonut että akuutit lääkäri/ hoitaja käynnit saa palkallisena, mutta ne joihin itse on varannut ajan tai aika on pitemmän ajan päästä, menee palkattomaksi tai korvattavaksi.
Tämä pätee tavallisiin lääkärikäynteihin ym., mutta raskaanaolevilla on tässä erityisasema.

mi
Alkuperäinen kirjoittaja mi:
Tämä pätee tavallisiin lääkärikäynteihin ym., mutta raskaanaolevilla on tässä erityisasema.
täytyypä valaista pomoa asiasta. Empä kyllä itse osannut edes kysyä erityisoikeuksia..

Yhteistyössä