Äitiysneuvolassa punnitus?

Alkuperäinen kirjoittaja Mansku:
En vaan jaksa sitä jäkätystä, mulla on paino noussu 6kg/2 viikossa, hirveen turvotuksen vuoksi, mutta pelkään että neuvolassa syytetään taas syömisestä...vaikka tän turvotuksen todellakin näkee päällepäin.

.
Kyllä tuo painonnousu viittaa ihan selkeästi myrkytysoireisiin ja th:n pitäisi se kyllä tajuta, eikä syyttää syömisestä.
Omasta aikaisemmasta kokemuksestani voin sanoa, että sille turvotukselle ja siitä johtuvalle painonnousulle(mikä mullakin pahimmassa vaiheessa oli 3kg/viikko :eek: :/ |O ) et todellakaan voi itse yhtikäs mitään.Kyllä ne turvotuksesta johtuvat kilot jäävät sinne sairaalaan, kun olet synnyttänyt.
Mene vaan rohkeasti puntariin. :hug: ja jos th alkaa todellakin syyttämään syömisestä, niin sano suoraan että etkö ammatti-ihmisenä ymmärrä että tuollanen painonnousu johtuu selkeästi turvotuksesta!
Mullakin alkanut turvotus nyt vaivaamaan, viikkoja on nyt 32+4.Myrkytysoireita jälleen odotellessa :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mansku:
ei aina jaksais selitellä miks on taas paino noussu.


Masentaa älyttömästi ja stressaa miten tuon taas selitän huomenna neuvolassa. kuitenkin syytetään taas syömisestä...mikä ei pidä paikkaansa.
Mulla esikkoa odottaessa oli ylipainoa jo alussa. Oma th oli ymmärtävä, eikä nalkuttanut. Sanoi, et jos paino ei nouse niin ei haittaa, mut jos nousee niin murehditaan sitä myöhemmin. Sit sanoi et jos sokerirasituksessa jotain häikkää, hän antaa ohjeita ruokavalioon.

Sit oli sijainen, joka alkoi mäkättää ja mulla napsahti... :whistle: Sanoin, että tiedän kyllä että painoa on liikaa, mutta luuleeko hän että se hänen valittamisella lähtee. Ei sanonut enää sen jälkeen... :kieh:
 
mie
Mulla lähti 6kg painoa turvotusten laskiessa pois totaalisella vuodelevolla ja sillä, että join vettä 4-5 litraa vuorokaudessa. Pissaa tuli sitten n. 6l eli nesteet lähti kehosta.
Tottakai ammattitaitoinen terkkari neuvolassa jo NÄKEE että sinulla on turvotuksia eli silloin on tosi hyvä seurata pissan valkuaisia ja verenpainetta, jottei raskausmyrkytys pääse salakavalasti päälle.
 

Yhteistyössä