Äitiysneuvolassa käynti

• Viestiketjun aloittaja Niiskunen
  • Ensimmäinen viesti
Niiskunen
Mä olen nyt viikoilla 12 ja olen tasan kerran käynyt viikolla 5 neuvolassa. Nyt kun varailin aikaa niin vasta elokuun loppuun jolloin viikkoja on jo 17. Kyllä ne näköjään kaikesta yrittää säästää. Ja neuvolalääkäriä ei enää ole, muuta kuin ihan raskauden lopussa. Onneks sentään ultra on 2 kertaa. Jos sei sitäkään olis, niin mistä mä tietäisin onko tuolla edes ketään.
Onks muualla tälläista?

Alkuraskaudesta miekin harvemmin kävin,mutta lopun lähestyessä siellä sitten saikin ravata :D
Meillä ultrattiin silloin tällöin neuvolassa ja sitten oli np-ultra erikseen sairaalassa.
Ja minulla seurattiin sikiön kasvua niin kävin kaksi ns. ylimääräistä ultraa myös sairaalassa.

Kyllä täällä normaaliraskaudessa olisi tuollaista. Mutta minä kun olen riskiodottaja niin olen käynyt nyt jo kaksi kertaa neuvolassa ja ensi viikolla on äitiyspolikäynti.Nyt raskausviikko 10. Kaksi kertaa ultrattu. Ja keretään ultrata taas varmasti kyllästymiseen asti. Mutta tuo on kyllä totta että kyllä normaaliraskaudessakin pitäisi olla ultria ehdottomasti enemmän!!!

oho,aika harvoin käynnit.. ootatko ekaa?
meillä muistaakseen 2 lääkäri-neuvolaa ja niissä ultrataan. samoin 2 ultraa sairaalalla. ja neuvolassa aluks kk välein,lopussa useemmin..
tokaa odottaessa oli vähän harvemmin neuvola-aikoja. mutta kuitenkin oli alussakin 9+ ja 15+ neuvolat. (just katsoin nla.kortista :))

Täällä on tuo äitiysneuvola yks harvoista mikä mun mielestä toimii hienosti. Rv 30 asti käydään terkalla 4 vkon välein, sitte 2 vkon välein ja viimeisen raskauskuukauden kerran vkossa.
Ultra on 2 krt, jos ei mitään ihmeellistä. Mä oon jo tosin käyny 5 krt ja viikkoja kasassa 30 :/
Ai nii ja lääkärillä käynti on normisti 3 krt.

Niiskunen
Alkuperäinen kirjoittaja ViVa:
oho,aika harvoin käynnit.. ootatko ekaa?
meillä muistaakseen 2 lääkäri-neuvolaa ja niissä ultrataan. samoin 2 ultraa sairaalalla. ja neuvolassa aluks kk välein,lopussa useemmin..
tokaa odottaessa oli vähän harvemmin neuvola-aikoja. mutta kuitenkin oli alussakin 9+ ja 15+ neuvolat. (just katsoin nla.kortista :))
Kolmatta odotan. Terkka sanoi sillon ekalla käynnillä että varaa aika heti ultran jälkeen. Ja siel kävin jo viimeviikolla. Oli sijainen,ni ei oikeen vissiin älynny mitä tarkoitin. :)

ne varmaan ajattelee että kun kolmatta jo odotat niin "tuttu juttu" että ei tartte niin usein käydä. vaikka eihän se niin aina mee,mä ainakin tokaa odottaes ootin kuin kuuta nousevaa neuvola-käyntejä :)

Niiskunen
Alkuperäinen kirjoittaja mutzi81:
Alkuperäinen kirjoittaja Niiskunen:
Kyllä mulla edellisissä raskauksissa on ollut vähintään kuukauden välein.
Jos se sijainen ei oikein ollut perillä asioista.
Ei ilmeisesti ollu. Taidan mennä joku päviä sinne ja sanoa, että haluan kuulla sydänäänet. Ihmettelen suuresti, kun nuorimmaisen leikkauksessa reilu vuosi sitten lääkäri puhui kohdun arpeutumisesta, ja sanoi että seuraava raskaus vaati jo enemmän tarkkailua, tai lähinnä kohdun tarkkailu. Muutenkin kauheita pistoksia tämän tästä alavatsassa. Ehkä tässä joutuu soittamaan uudestaan sinne.

Barberina
itselläni raskaus "todettiin" ensimmäisellä käynnillä sydänäänien kuuntelulla.

pitkä aika odottaa sydänäänien kuulemista vaikka varmasti raskaus sujuukin hyvin ja siellä maha-asukki on hyvissä voimissaan =)

Yhteistyössä