Äitiysavustus hakemus jätetty; kuinka nopeasti pitäs kelan sivuilla näkyä??

Kohta on jo 2 viikkoo aikaa kun ä-pakkauslapun kelalle vein, eikä vieläkään netissä asiointipalvelun kautta näy että olis koko lappu perille menny...
Onkohan normaalia, vai onkoha koko lappunen hukkunut jonnekkin?
 
Mä uskon et siellä on varmasti niin monta asiaa hoidettavana, että eri hakijoilla ja eri paikkakunnilla hakemuksen päivittyminen ja sitä myötä asioiden eteneminen kestää oman aikansa. Itse sain aikoinaan ä-paikkauksen n. 6 vkoa sen jälkeen kun hakemuksen jätin ja ä-raha päätös tuli juuri ennen kun lapsi synty/ juuri kun se oli syntyny. Ja joo, esikoinen tuli hieman ajoissa. Mutta raha päätös tulee aika lailla siinä vaiheessa kun ä-loman on tarkotus viim. alkaa eli se 30 pvää ennen LA:ta.

Eli maltti on valttia. Jos kuitenkin kk menee eikä vieläkään ole päivittynyt tietoihisi, niin sitten vasta olisin itse huolissani.
 
Mulla meni muistaakseni n. kolme viikkoa ennen kuin netissä näkyi tieto että hakemus vastaanotettu / äitiyspakkaus tilattu.
En tiedä olivatko oikeesti silloin vasta käsitelleet hakemuksen vai vain laitettu silloin vasta nettiin kun pakkaus oli tilattu.
 
Hei,
omasta kokemuksestani sanon, että laita Kelaan sähköpostia että onko hakemus tullut. Vastaavat ja käsittelevät hakemuksen yleensä todella nopeasti kun sinne laittaa postia menemään. Toki voit soittaakin mutta itse olen kokenut sähköpostiasioinnin yllättävän tehokkaaksi. Eivät ne toki ihan samana päivänä vastaa mutta yleensä parin päivän sisällä. Itse kyselin aikanaan ihan samoin muistaakseni 3 viikon odottelun jälkeen ja kappas, seuraavana päivänä oli hakemus "vastaanotettu" ja käsitelty.
 
Ota yhteys Kelaan ja kysy - itse jouduin kysymään 2 kertaa ennen kuin jotakin tapahtui.

Sain päätöksen 2 viikkoa ennen varhennetun äitiyslomani alkua, vaikka olin laittanut hakemuksen heti kun olin neuvolasta todistukset saanut eli aikaa se vei.
 
Kolmisen viikkoa sitten viety paperit, ja tänään kun katsoin, niin asiointipalvelussa luki, että hakemus vastaanotettu 9.1. Ja nyt vasta oli tulleet listaan lapsilisä ja äitiysavustus, aluksi oli vaan ä-raha, ja siellä vain, että vastaanotettu (ei päivämääriä tms.). Viimeksi taisin viikko sitten katsoa, silloin ei ollut vielä tosiaan mitään mainintaa ä-avustuksesta ja lapslisästä. Nyt ovat jo löytäneet nekin ruksit sieltä paperista. :)

Päätöksistä ei vielä tietoa, mutta tällä viikolla pitäis palkanlaskijan toimittaa vikat laput sinne, että ehkäpä sit joskus sen jälkeen...
 

Yhteistyössä