Äitini on kunnon marttyyrikokki!

Voi luoja...kellään ei voi olla yhtä lapsellista äitiä kuin minulla. Halusi meidät(minä mieheni ja lapsi) väkisin heille viettämään 2vkon kesälomaa. Tiedän että äitini on herkkä ruoka-asioiden suhteen, suuttuu heti jos ruokaa ei kehu vuolaasti. Ehdotin että ostettais meille omat ruoat niin ei tule heille niin kalliiksi....ei käy sekään. Suuttui. Suuttuu myös jos koitan itse valmistaa ruokaa. Tietää, että inhoan kalaa ja laittaa sitä silti, joka päivä.
"tämän valmistamiseen meni koko päivä". Eikä olekkaan kuin 1,5vkoa vielä jäljellä. Mies ja lapsi viihtyy täällä toki loistavasti.

Äitini pitää minulle mykkäkoulua.

"vieras"
Tsemppiä! Mua ei sais kirveelläkään omien tai apoivanhempien luokse kahdeksi viikoksi. Kaukana lomasta mun mielestä.

miks teidän täytyy siellä niin pitkään olla?

terettu
2 viikkoa..? Huhhuh.. En suostuis kummankaan vanhempien kanssa viettää niin kauaa aikaa...
Oli ehkä epäkohteliasta ehdottaa ostaa vain teille ruuat.. Yhdessähän se on tarkotus olla, yhdessä tehdä ruokaa ja yhdessä syödä.
Menkää vaikka yhdessä kauppaan ja ota aikuisenrooli, ota kärryyn ruuat, maksa, ja ota päävastuu ruuan valmistamisesta. TAi ehdota että lähtevät lapsen kanssa keskenää käymää vaikka rannalla ja teet, tai teette miehen kanssa ruuan sillä aikaa.

"ville"
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Mä taas tykkään kalasta, kala on hyvää monessa muodossa. Keitossa, paistettuna pannussa, tai kesällä nuotiossa.
Silakkapihvejä viimeksi syönyt :)
Tässä kun olen sinun kommentteja lukenut parin viikon aikana, niin täytyy kyllä todeta, etten kyllä kovin monen muun ole huomannut olevan yhtä kujalla mistä tahansa aiheesta, mihin kommentoit.

Meillä tosi hyvät välit kun soitellaan....mutta aina kun ollaan pitempi aika niin alkaa kiukutella. Lisäksi täällä tapana vain syödä kerran päivässä ja tulee itselle hirveä nälkä.
Ruoka on täällä pyhää. Sitä osaa valmistaa vain yksi ja ainut henkilö.

täh
Jumalauta mikä kermaperse. Oma äiti on "lapsellinen" ja "väkisin" haluaa pitää huolta ja nähdä vaivaa kaksi viikkoa. Ja mitä tekee tämä älyn jättiläinen, valittaa ja ruikuttaa vielä nettipalstallakin kuinka kaameasti häntä kohdellaan kun äiti kehtaa tarjota kermaperseelle KALAA. Kauhea kohtalo tällä pikkutytöllä. Mene jumaliste vaikka Hesburgeriin syömään jos ei eteen kannettu ruoka miellytä.

Ja pilaa nyt ihmeessä perheesikin loma tuolla teinimäisellä angstillasi. Muista valittaa miehellesi koko ajan.

Mistä näitä oikein tulee?

"ville"
Alkuperäinen kirjoittaja täh;28660712:
Jumalauta mikä kermaperse. Oma äiti on "lapsellinen" ja "väkisin" haluaa pitää huolta ja nähdä vaivaa kaksi viikkoa. Ja mitä tekee tämä älyn jättiläinen, valittaa ja ruikuttaa vielä nettipalstallakin kuinka kaameasti häntä kohdellaan kun äiti kehtaa tarjota kermaperseelle KALAA. Kauhea kohtalo tällä pikkutytöllä. Mene jumaliste vaikka Hesburgeriin syömään jos ei eteen kannettu ruoka miellytä.

Ja pilaa nyt ihmeessä perheesikin loma tuolla teinimäisellä angstillasi. Muista valittaa miehellesi koko ajan.

Mistä näitä oikein tulee?
Olisitko sinä ihan hiljaa ja tyytyväinen, jos äitisi olisi hullaantunut vaikkapa hapankaaliin ja tyrkyttäisi enimmäkseen sitä sinulle? Et. Sinä kuulut niihin tolvanoihin, jotka eivät näe metsää puilta.

täh
[QUOTE="ville";28660747]Olisitko sinä ihan hiljaa ja tyytyväinen, jos äitisi olisi hullaantunut vaikkapa hapankaaliin ja tyrkyttäisi enimmäkseen sitä sinulle? Et. Sinä kuulut niihin tolvanoihin, jotka eivät näe metsää puilta.[/QUOTE]:LOL:

Ap:ko siellä "villenä" kirjoittelee vai joku muu tollo? Lue nyt itsekin oma kommenttisi ja mene sen jälkeen aasinhattu päässä nurkkaan imemään peukkua ja miettimään.

"vieras"
Meillä tosi hyvät välit kun soitellaan....mutta aina kun ollaan pitempi aika niin alkaa kiukutella. Lisäksi täällä tapana vain syödä kerran päivässä ja tulee itselle hirveä nälkä.
Ruoka on täällä pyhää. Sitä osaa valmistaa vain yksi ja ainut henkilö.
Jos tiesit että menee aina tappeluks niin miks ihmeessä suostuit lähtemään sinne KAHDEKSI VIIKOKSI?! Siinähän menee jo tosi iso osa kesälomasta (ellette ole opettajia tai muita pitkän loman ansaitsevia).
Ei kai teidän tarvi siellä muutenkaan joka päivä jököttää ja odottaa että äitisi tekee ruokaa. Lähtekää käymään retkillä, syömässä lähikaupungissa jne. Hullukshan tommosella "lomalla" tulee!

sssssssss
Äitisi ruuan kautta ehkä yrittää kertoa rakastavansa ja pitäväsi perheestä, haluaa huolehtia tai jotain, haluaa olla tärkeä ihminen myös sinulle. No kalasta, tulee vaan se mieleen, että et ehkä sitä ole koskaan halunnut syödä ja nyt haluaa sitä tuputtaa sinulle, lapsellesi, koska on siinä on hyviä rasvahappoja mm aivojen ym muiden systeemien takia

"Vieras"
[QUOTE="papparainen";28660399]Katohan tyttöä... kaupunkilaisfriidu taas mökillä.[/QUOTE]

Ja kappas, maalaispapparainen taas mammapalstailee :) kivaa iltaa sinne maalle, missä ollaan kohteliaita ja huomaavaisia!

"ville"
Alkuperäinen kirjoittaja täh;28660756:
:LOL:

Ap:ko siellä "villenä" kirjoittelee vai joku muu tollo? Lue nyt itsekin oma kommenttisi ja mene sen jälkeen aasinhattu päässä nurkkaan imemään peukkua ja miettimään.
En tätä ap:ta tunne. Voin toki ottaa aasinhatun ja nurkan heti, kun sinut sieltä päästetään.

[QUOTE="papparainen";28660399]Katohan tyttöä... kaupunkilaisfriidu taas mökillä.[/QUOTE]

Maalla siis on tapana kiukutella, mököttää ja tehdä tahallaan ruokaa josta toinen ei pidä? Totta puhut, ehkä kannattaa sit jäädä kaupunkiin.

"Vieras"
Mä meen äitini ruuille 5 viikoksi. Ihanaa kun joku muu kokkaa. Toki itsekin välillä autan, mutta vähemmän.

Hermot kyllä välillä menee, kun ollaan molemmat samanlaisia itsepäisiä.

Yhteistyössä