• Palvelimen ylläpitotöiden johdosta Kaksplussan keskustelut ovat pois käytöstä aamulla 8.10. n. klo 6.00-7.00. Pahoittelemme tästä mahdollisesti aiheutuvaa haittaa.

    Kaksplus-toimitus

Äitini on justiinsa tälläinen

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Kyselin, että mitä aikoo antaa ristiäislahjaksi veljeni vauvalle (ristiäiset nyt sunnuntaina) ja sanoi siihen, että ei hän ole edes tajunnut ajatella vielä mitään lahjaa.

Mua aina jotenkin harmittaa, kun se on tuollainen. Itselläni kolme lasta ja oli kyseessä sitten ristiäiset, synttärit, joulu tms. niin aina "herää" siihen lahjan ostoon joku kaksi päivää ennen juhlaa ja alkaa soitella ja tivata, että mitä voi ostaa.

Itse olen taas sellainen, että pää vilisee ajatuksia siitä, että mitä voisi ostaa lahjaksi. Saatan nähdä kauapssa jotain ja miettiä, että kenelleköhän tuon voisi antaa tai sitten ostan paljon ennakkoon jollekin sopivaksi katsomani lahjan. Nytkin tätä veljeni vauvan ristiäislahjaa olen miettinyt pitkään, kun ideoita oli niin monia ja lopulta päädyin kahteen lahjaan jotka ihan välttämättä tahdon antaa.

Mutta kaippa se on todettava, että niin sitä on ihmiset erilaisia.
 
Mun vanhemmat ovat aika lailla samanlaisia. Ihan sama mitkä juhlat ovat, vaikka jotkut häät niin niitä ei oikein kiinnosta. Yleensä ostavat sitten tosi kiireessä jotain tai antavat rahaa. Poika sai 1v. lahjaksi ison painavan koripallon ja tyttö 1v.lahjaksi barbin. Ne ei oikein noihin lahjoihin jaksa paneutua :D Mä taas tykkään ostaa lahjoja ja suunnittella. Keneltä lie sit perinyt?
 
apsi
Serkku oli tulossa meidän yhteisen sukulaisen häihin, kun vielä matkalla pyähtyi miehensä kanssa ostoksille, häälahjaa hakemaan, vajaa tunti ennen kirkonmenojen alkua... Mä en vois.
 
kukin tavallaan
No mitä sillä on väliä milloin herää lahjanostoon,eikö kuitenkin ole pääasia että pikku muistaminen tulee;) Itsekin ostan joululahjat aattona kun meillä eräs kauppa myy yhden päivän aikana kaikki -50% niin eipä juuri kannata ostella kuukautta etukäteen

Isäni ostaa joka vuosi jouluaattona lahjat,samoin meille lapsena tilattiin joulupukkikin vasta aattona,yleensä saatiinkin se aivan viimeinen aika

Me saatetaan tilata laivalomakin vasta aamulla ja hypätä autoon,tai edellisiltana :)
Tosin anoppini tilaa matkan aina 2-3kk etukäteen ja on sillä päivän matkaa vartenkin jo pakattu kassi mukaan tosiaan samana päivänä kun sen matkankin tilaa eli 2-3kk etukäteen
Ja ei hänkään ymmärrä että me saatetaan tilata matka edellis iltana tai samana päivänä kun lähtö on.
Me nyt vaan ei jakseta murehtia asioista etukäteen ja eipä iske matkakuumekaan kun matkankin tilaa äkkilähdöllä;)
 
kukin tavallaan
Alkuperäinen kirjoittaja apsi:
Serkku oli tulossa meidän yhteisen sukulaisen häihin, kun vielä matkalla pyähtyi miehensä kanssa ostoksille, häälahjaa hakemaan, vajaa tunti ennen kirkonmenojen alkua... Mä en vois.
Mikäs siinä nyt niin ihmeellistä?
Minä kävin vasta samana aamuna ostamassa juhlamekon kun veljeni meni vihille,no lahjan sentään hankin edellispäivänä :)
 
apsi
Alkuperäinen kirjoittaja kukin tavallaan:
Alkuperäinen kirjoittaja apsi:
Serkku oli tulossa meidän yhteisen sukulaisen häihin, kun vielä matkalla pyähtyi miehensä kanssa ostoksille, häälahjaa hakemaan, vajaa tunti ennen kirkonmenojen alkua... Mä en vois.
Mikäs siinä nyt niin ihmeellistä?
Minä kävin vasta samana aamuna ostamassa juhlamekon kun veljeni meni vihille,no lahjan sentään hankin edellispäivänä :)
No stressi! Entä-jos-mä-en-löydäkään-sopivaa-ja-saan-hävetä-joku-muovikippo-kourassa-siellä ;)

Muutenkin lahjojen oto stressaa, saati että olis vielä kiirekin.
 
ap
Sen takia minusta, että yleensä se samana päivänä tai edellisenä hankittu lahja on ns. pakkolahja, jos ja kun ei löydy sopivaa tai ei tiedä mitä ostaisi. Jos tajuaisi miettiä asiaa aiemmin niin voisi ostaa jotain mieluista eikä vain jotain ostamisen "pakosta".
 
kukin tavallaan
Alkuperäinen kirjoittaja apsi:
Alkuperäinen kirjoittaja kukin tavallaan:
Alkuperäinen kirjoittaja apsi:
Serkku oli tulossa meidän yhteisen sukulaisen häihin, kun vielä matkalla pyähtyi miehensä kanssa ostoksille, häälahjaa hakemaan, vajaa tunti ennen kirkonmenojen alkua... Mä en vois.
Mikäs siinä nyt niin ihmeellistä?
Minä kävin vasta samana aamuna ostamassa juhlamekon kun veljeni meni vihille,no lahjan sentään hankin edellispäivänä :)
No stressi! Entä-jos-mä-en-löydäkään-sopivaa-ja-saan-hävetä-joku-muovikippo-kourassa-siellä ;)

Muutenkin lahjojen oto stressaa, saati että olis vielä kiirekin.
Kuten sanoin kukin tavallaan,
toinen ottaa stressiä monta kuukautta etukäteen ja toinen hakee sen samana päivänä.
Ei sitä korttia kauan osta jos muuta ei keksi niin kirjekuoreen muutama seteli,ihan sama laitanko sen 5min ennen juhlan alkua vai 3kk etukäteen jolloin mahdollisesti jo unohdankin mihin sen työnsin

 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja kukin tavallaan:
Alkuperäinen kirjoittaja apsi:
Alkuperäinen kirjoittaja kukin tavallaan:
Alkuperäinen kirjoittaja apsi:
Serkku oli tulossa meidän yhteisen sukulaisen häihin, kun vielä matkalla pyähtyi miehensä kanssa ostoksille, häälahjaa hakemaan, vajaa tunti ennen kirkonmenojen alkua... Mä en vois.
Mikäs siinä nyt niin ihmeellistä?
Minä kävin vasta samana aamuna ostamassa juhlamekon kun veljeni meni vihille,no lahjan sentään hankin edellispäivänä :)
No stressi! Entä-jos-mä-en-löydäkään-sopivaa-ja-saan-hävetä-joku-muovikippo-kourassa-siellä ;)

Muutenkin lahjojen oto stressaa, saati että olis vielä kiirekin.
Kuten sanoin kukin tavallaan,
toinen ottaa stressiä monta kuukautta etukäteen ja toinen hakee sen samana päivänä.
Ei sitä korttia kauan osta jos muuta ei keksi niin kirjekuoreen muutama seteli,ihan sama laitanko sen 5min ennen juhlan alkua vai 3kk etukäteen jolloin mahdollisesti jo unohdankin mihin sen työnsin
Ei se ole mitään stressin ottamista. En minä ainakaan stressaa. Minusta se on sitä, että ihan aidosti kokee sitä antamisen iloa ja haluaa antaa jotain sellaista mikä sopii saajalle ja mitä on ihan tosissaan mietitty. Enemmän minusta nuo ihmiset stressaa, jotka helvetin kiukkuisena soittelee että mitä pitäisi ostaa ja "koita nyt sanoo jotain kun ei tässä nyt ehdi enää mitään ihmeellistä hakee enkä minä tiedä mitä ostaisin". Tuosta tulee aina niinkurja mieli, kun noin väkipakolla pitää jotain hankkia.

 
kukin tavallaan
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Sen takia minusta, että yleensä se samana päivänä tai edellisenä hankittu lahja on ns. pakkolahja, jos ja kun ei löydy sopivaa tai ei tiedä mitä ostaisi. Jos tajuaisi miettiä asiaa aiemmin niin voisi ostaa jotain mieluista eikä vain jotain ostamisen "pakosta".
Siis jos ostan sen lahjan 3kk etukäteen niin se ei ole pakkolahja? Mutta jos tiedät minun ostaneen lahjan vaikka samana päivänä kun juhlat on niin sinusta se on pakkolahja (etkö arvosta sitä kun ostan samana päivänä )
Mitä jos lahjanantaja tietää muutaman hyvän laatupaikan josta varmasti löytyy ilman että ensimmäiseltä hyllyltä joku kippo mukaan otetaan....
 

Yhteistyössä