äitinä

Kertokaahan te äidit, jotka olette tehneet lapsia 40-kymppisinä ja sitä vanhempina. Kuinka olette jaksaneet esim. kahden pienen lapsen kanssa. Täällä nelikymppinen suunnittelee toista pientä lasta, mietityttää oma jaksaminen...
 
Itse olen aikoinaan parikymppisenä hoidellut kaksi pientä yksin ja hyvin jaksoin. Nyt olenkin ollut paljon väsyneempi yhden kanssa vaikka meitä onkin kaksi aikuista ja kaksi melkein aikuista tuota riiviötä jahtaamassa.
Toisaalta olen myös nauttinut täysillä kun omaa huomiota ei tarvitse jakaa kahdelle...

MUTTA jos noita kahta isoa ei olisi, niin ehdottomasti haluaisin lapselleni kaverin vielä tehdä vaikka 40 häämöttää jo lähellä.
Jos teitä on kaksi aikuista oikeasti vastuuta jakamassa, niin miksi sitä ei jaksaisi. Ehkä tässä iässä jo osaa laittaa asioita arvojärjestykseen ja sitä kauttakin vapauttaa voimia oikeisiin kohteisiin.
Onnea ja jaksamista sulle, mitä sitten päätätkin. :hug:
 
Minun äiti (yhden lapsen mummu) yli 40-vuotias jaksaa ihan hyvin nuorimman kanssa, joka on 6kk =) Ja kerkeää vielä touhuta minun pojankin kanssa.. Odotusaika oli rankka, mutta muuten kaikki on sujunut tosi hyvin..

Olen kuullut sanonnan, ettei luoja vanhalle anna vaikeaa lasta.. äitini tapauksessa totta.. Pikkusiskoni on oikea enkeli :heart:

Meitä sisaruksia on kaikkiaan 6.. Ikäeroa yli 20 vuotta.. onhan se niin,että vanhemmista lapsista on apua pienempien hoidossa.. Itse olen ainakin iloinen äitini puolesta.. =)
 

Yhteistyössä