"äitiiii!! mä haluun ton joulukalenterin ,se maksaa vaan 200 markkaa!siis pliis! " *tapahtui 80-90 -luvulla*

En mä tiedä mitä mun äiti olisi tehnyt jos olisin tuollai pyytänyt. Ehkä hän olisi kuollut hysteeriseen , osittain epäuskoiseenkin nauruun.

Mietin vain tässä tänään siivoillessani muuttunutta maailmaa :)
 
[QUOTE="vieras";25149199]joo :D ei sitä kyl voi noin ajatella....[/QUOTE]

no joo, onhan toki rahan arvo muuttunut ja sillai. mutta toisaalta myös hinnat kivunneet ihan älyttömyyksiin monissa jutuissa. :)
 
Huom harmaana
[QUOTE="huh";25149292]nyt ei olla moksiskaan ja ostellaan 15e lalentereita ihan tuostavaan. paitsi mä en osta!!! jotain rajaa sentää rahan käytössäkin.[/QUOTE]

15 euroa on vielä "naurettavan halpa", mutta kun ne maksavat 35 euroa :LOL:
 
"MiMeira"
70-luvun lopulla syntyneenä mulla ei oo koskaan ollut kaupan kalenteria... Itse tehty joskus ja niitä kuvakalenterita. Lapsilla on euron suklaakalenterit ja 6,5 e haribon kalenterit.
 
"vieras"
[QUOTE="MiMeira";25149305]70-luvun lopulla syntyneenä mulla ei oo koskaan ollut kaupan kalenteria... Itse tehty joskus ja niitä kuvakalenterita. Lapsilla on euron suklaakalenterit ja 6,5 e haribon kalenterit.[/QUOTE]

70-luvun puolivälissä syntyneenä mulla on ollu ihana tarrakalenteri :heart:
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";25149332]70-luvun puolivälissä syntyneenä mulla on ollu ihana tarrakalenteri :heart:[/QUOTE]

Mulla oli kans tarrakalenteri, en kyllä muista tarrojen aiheita, olivat sellasia pehmotarroja.
 
"vieras"
[QUOTE="simi";25149330]Muistan kun teininä lähdettiin ryyppäämään nuorisoseuralle ja 100 mk riitti vallan mainiosti :)[/QUOTE]

Oletpa sinä nuori, me mentiin 35 markan kanssa ja sillä sai jo juomatkin kun kulki sen bussin sijaan liftillä.
 
"juu"
[QUOTE="vieras";25149332]70-luvun puolivälissä syntyneenä mulla on ollu ihana tarrakalenteri :heart:[/QUOTE]

Täällä myös. Semmosia kivoja pehmotarroja oli siinä :) Muina vuosina oli sitten kuvakalenteri, paitsi yhtenä jouluna sain "tavara"kalenterin, jossa oli pientä tilpehööriä. Ei vastaisi edes tämän päin kindermunien leluja, mutta silloin ne oli aarteita!
 
"Riksu"
Jep, hinnat on nousseet, mutta mitä sitä ihmettelemään, kun niin on kaikki muukin.
Mä aloitin työt -95. Mun palkka oli silloin 5000 mk. Vuonna -98 vaihdoin työpaikkaa, silloin palkkani oli jo huimat 8500 mk... eli noin 1400 euroa. Ja se oli olevinaan ihan hyvä palkka :D
 
"vieras"
Ja ennen wanhaan pääsi ravintolaan ennen kymmentä ilmaiseksi, vaikka olisi ollut joku esiintyjäkin myöhemmin. Ilmaiseksi olen nähnyt mm. Nylon Beatin, Popedan, Aarne Tenkasen, Eput, Miljoonasateen ja ties mitä vielä :)
 
No markka nyt on kärsinyt vähän inflaatiota tässä ajan saatossa. :D
Mutta joo, ennen joku tuote on maksanut 5mk ja nyt se maksaa 5€ ja edelleen tollona pitää sitä hintaa kohtuullisena.
 
[QUOTE="vieras";25149432]Vaan minäpä muistan tankanneeni joskus juuri ajokortin saatuani 5 markalla muutaman litran![/QUOTE]

Just joku aika sitten mietin, miten 20 markan setelillä sai tankattua Fiatiin ihan hyvän määrän bensaa.
 

Yhteistyössä