Äiti töihin 8kk; Kokemuksia isäkuukaudesta???

Ajattelin käydä kauukauden mittaisen mutkan töissä ja päästää isän kotimieheksi isäkuukaudelle. Onko kenelläkään kokemuksia?

Miten sen ikäinen vauva kokee eron äidistä? Olen nyt käynyt parina päivänä töissä työpäivän verran ja kotona on mennyt hyvin. Puolivuotias ei vielä osaa kaivata, mutta miten hieman vanhempi?

Entä miltä on itsestä tuntunut?

Itsellä ainakin vielä jo muutaman tunnin ero repii sydäntä.
 
Meillä vauva ei olut moksiskaan, muisti äitin aina vasta kun tulin kotiin.
Mies oli eka viikon jälkeen "vähän" väsynyt, tajusi lopulta kuinka sitovaa lapsen kanssa oleminen on.
Minä en meinannut millaan uskoa, että pärjäävät hyvin kahdestaan, mutta kyllä siihenkin tottui.

Eli lyhyesti; hienosti se menee ja turhaan huolehdit!

Ruokaa kannattaa muuten tehdä varastoon ja varautua siihen, että illalla odottaa tiskit ja pyykit pesijäänsä, isä ei välttämättä pysty vauvanhoidon lisäksi handlaamaan muita kotitöitä...
 
Kaksi päivää takana, ja ainakin vielä ovat pojat pärjänneet oikein hyvin. Isä kuitenkin osallistunut sen verran vauvan hoitoon että osaa kaikki hommat, tietää päivärytmin ym. Ruokaa on varastossa, ja on sovittu että mies hoitaa ne hommat mitä mä olen hoitanut kun olen ollut kotona, eli pyykit, tiskit ja pikkusiivoukset. Katotaan onko mies vielä kolmen viikon kuluttua yhtä innoissaan. ;)

Suosittelen töissä piipahtamista. Pää ei tunnu enää yhtä pehmeältä, ja uskon että kotonakin oleminen maittaa taas paremmin.
 
Elli77
Meillä pidettiin isäkuukausi kun poika oli n. 9 kk. Siihen asti ollut äidin kanssa kotona, tosin isäkin osallistunut paljon hoitamiseen.

Päivisin miehet pärjäsivät tosi hyvin, sen sijaan illat olivat äidille aikamoista kitinää, selvästi huomasi kyllä että lapsi protestoi äidin töihin menoa. Meillä tietenki vaikutti myös se, että jouduin välillä olemaan yöt poissa ja lisäksi kaksi viikonloppua täysin poissa kotoa. Isälle oli tietenkin kivaa, että isäkin oli välillä se "ykkönen" lapselle. Äkkiä pääsi äiti kuitenkin takaisin suosioon kun palasin kotiin...

Eli pelkästään positiivisia kokemuksia.
 
Meillä on kolme viikkoa isäkuukautta takana ja hyvin on mennyt. Lapsi on 9,5kk. Mies on alusta asti osallistunut vauvanhoitoon ja aina laittanut meillä ruuan :eek: (Meidän perheessä taitaa muutenkin olla noi roolit vähän vinksinvonksin) Joten kaikki on mennyt mainiosti. Sitä miekkonen kyllä juuri sanoi, ettei tajunnut mun puheista millaista tuo kotonaolo oikein on, että ei siinä hurjasti ylimääräistä aikaa ole =)

Positiivista on ollut, molemminpuolin. Suosittelen.
 

Yhteistyössä