Äiti sairastuu, onko isällä oikeus jäädä kotiin?

Juuri näin miten yllä on kirjoitettu.. meillä mies oli maanantaina yli 38 asteen kuumeessa ja kotona siis.. mä sain lääkäriltä lapun sairaslomasta, mutta sanoi ettei hän periaatteessa olis saanut moista kirjoittaa, koska mies on kotona. Työnantaja päättää maksaako palkkaa vai ei, meillä tuskin maksaa, mutta pakkohan mun oli kotiin jäädä hoitamaan tyttöä, joka oli lähes 39 asteen kuumeessa kun mies makasi peittojen alla kipeänä

cukkis
juu lääkäriltä voi käydä kysymässä lapun, mutta voi kirjottaa...mutta työnantaja ei ole pakko maksaa palkkaa.
Olen sitten kuullut sellasia juttuja että on käynyt valittamassa vaikka selkää ja ottanut siitä saikkua koska siitä saa sitten palkan.
Kerran ystäväni kertoi syyn lekurille ja lekuri ymmärsi yskän ja kirjoitti selkäkivut syyksi ja kaikki oli rehellisiä. Tosin kertoi vielä työnantajallekkin joka ei ollut tyytväinen mutta maksoi palkan kyllä.

-Jonttu-
Alkuperäinen kirjoittaja tilda:
Juuri näin miten yllä on kirjoitettu.. meillä mies oli maanantaina yli 38 asteen kuumeessa ja kotona siis.. mä sain lääkäriltä lapun sairaslomasta, mutta sanoi ettei hän periaatteessa olis saanut moista kirjoittaa, koska mies on kotona. Työnantaja päättää maksaako palkkaa vai ei, meillä tuskin maksaa, mutta pakkohan mun oli kotiin jäädä hoitamaan tyttöä, joka oli lähes 39 asteen kuumeessa kun mies makasi peittojen alla kipeänä
Tää onki epäreilua. Mies saa sairastaa rauhassa ja vaimo tulee kotiin, mutta jos kotiäiti sairastaa, mies pysyy töissä.

Kiitos kovasti vastauksista.
Työnantaja nimittäin ilmottikin, että päivä on palkaton.
Muistin vaan, et joskus kaksplussassa ois ollu juttu, että isällä on oikeus jäädä... mutta muistin tietty väärin.
On se aikamoista, itsellä mahdollisesti influenssa. Illalla kuumetta 39 ja koko ajan järjetön päänsärky. Eilisen makasin vaan sohvalla. Lapset siis vauhdikkaat 1v ja 3v... että normaalisti ei paljon huilita. Yön jälkeen (särkylääkkeillä nukutun) ihan ok olo, mutta tuskin tää tässä on.
Et kai se on pakko jaksaa, eihän isä raaski rahallisesti olla useampaa päivää. Ei kotiäidin oikeudet oo näköjään kummoset, pakko jaksaa!!

Yhteistyössä