äiti ryyppäämässä??

• Viestiketjun aloittaja "tuohtunut"
  • Ensimmäinen viesti
"tuohtunut"
Kuinka usein teidän mielestä kannattaa kolmen lapsen äidin käydä viihteellä. Nuorin lapsista on kuitenkin vasta 2kk ja vanhin 4 ja keskimmäinen on kaksi.

Eikös sen aikaa vois olla kotona kun on vielä vauvakin.. vauva tarvii äitiään.. ja entäs imetys eikös tuon ikäistä vielä kuulu imettää niin mites se imetys onnistuu jos käy vallan juomassa?

"..."
No eiköhän se ole jokaisen itse päätettävissä ja arvioitavissa, että milloin voi lähteä ja milloin ei.
Tosin tällä aloituksella taidettiin kumminkin hakea takaa sitä, että haukutaan kyseinen äitiparka ihan maanrakoon ja uhkaillaan ls-ilmoituksilla.

"Vierailija"
Viihteellä käyminen ei kyllä ainakaan omassa ystäväpiirissäni ole synonyymi ryyppäämiselle. Viihteellä/ulkona/illanistujaisissa kun voi käydä myös selvinpäin ja silloinkaan ei tarvitse riekkua aamuun asti.

• Tykkää
Reactions: ChangoMama
äitimyös
No niin usein kuin äiti haluaa ja tuntee tarpeelliseksi. En nyt ehkä ihan joka päivä käymistä pitäisi tarpeellisena, mutta kerta viikkoon voi jo ollakin. Joku taas ei tunne lainkaan tarvetta käydä missään kun lapset on pieniä. Eli "kuinka usein" ei ole tärkeä kysymys, "kuka hoitaa lapsia silloin" on tärkeä juttu. Lapsilla on varmaan isä tai isovanhempi tms. joka hoitaa heitä sen aikaa eivätkä lapset ole keskenään yksin kotona.

Kaikki eivät imetä ja kohtuullinen juominen ei vaikuta imettämiseen. Ryyppäämässä voi käydä juomassa 2 promillen humalan (joutuu lypsämään maidon pois ja heittämään hukkaan) tai sitten yhden oluen (voi hyvin imettää).

Vauva ei tarvii äitiään vaan ihmistä joka jaksaa vauvasta huolehtia, on se äiti tai isä. Mieluummin molemmat ja niin että isän ei tarvii huolehtia sekä äidistä että kaikista lapsista kun äiti ei jaksa.

"tuohtunut"
Ei ole tarkoitus siis haukkua.. halusin vaan kuulla mielipiteitä.. koska mun mielestä tuo on liian usein...
puhun siis tästä äidistä http://from-me-withlove.blogspot.fi/
...

Ja missään ei mainita missä lapset ovat ja kuka niitä hoitaa???
enkä tosiaan halua uhkailla millään ls-ilmotuksella..

"..."
Kuka jaksaa ruotia jotain bloggaajan tekemisiä? Jos lasten hoitopaikasta/hoitajasta ei lue blogissa mitään niin ei se tarkoita, että lapset olisi heitteille jätetty. Ehkä ihan fiksua olla kertomatta kaikkia yksityiskohtia, kun blogia lukee myös ap:n kaltaiset "tuohtuneet" kyylät, että pitää ihan palstalle tulla avautumaan...

"tuohtunut"
en tunne.. en vaan ymmärrä miksei voi olla lasten kanssa vain kotona, onko pakko heti kun lapsi on 2kk lähteä juopottelemaan.. ja kyllä tuolla puhuttiin että halloweeninä oli kännissä ja aikoo olla myös tulevana lauantaina...

kumma kun tätä aina ihmetellään ja ihmetellään. mulla se ei ainakaan oo ikinä mennyt niin, että mun ois pakko tai mun kannattais mennä tietyin väliajoin, vaan mulla se menee niin että saatan käydä kerran kuussa tai sitten saattaa olla väliä useampi kuukausi.

"vierailija"
[QUOTE="tuohtunut";29214795]en tunne.. en vaan ymmärrä miksei voi olla lasten kanssa vain kotona, onko pakko heti kun lapsi on 2kk lähteä juopottelemaan.. ja kyllä tuolla puhuttiin että halloweeninä oli kännissä ja aikoo olla myös tulevana lauantaina...[/QUOTE]

Et taida muutenkaan olla penaalin terävin kynä?
Mulla tulee heti kyllä mieleen montakin tilannetta ja syytä, minkä vuoksi äiti voisi lähteä juhlimaan.
Onhan lapsella isäkin.
Jos äiti on halloweeninä ollut juhlimassa ja aikoo mennä seuraavana lauantainakin, se ei ole sama kuin että äiti olisi jokapäivä tai joka viikonloppu pe-su tuiterissa.

Äippä-13
Minäpä olin kun vauva oli 2kk, join kolme (3!!!) siideriä! En muutenkaan edes imettänyt enää, joten turha siitä paasata. Meillä vauva kun ei ikinä oppinut kunnon imuotetta ja tuon kaksi kuukautta jaksoin sen kanssa tapella, perään piti aina antaa lisämaitoa kun ei vaan saanut masua täyteen vaikka maitoa tulikin. Meidän vauvalla ainakin on isä, joka hienosti jaksoi vauvan kanssa yön heräillä kun äiti oli poissa. Illalla 21:00 lähdin ja jopa pilkkuun asti tanssin baarissa, silti heräsin 8:00 taas vauvan kanssa seurustelemaan. En usko että tuosta vauvalle mitään traumoja jäi. Ja joo en tosiaan joka viikonloppu ole jossain, kerran saatan konserttiin vielä lähteä tämän vuoden puolella. Eli huimat kaksi kertaa olen vauvan luota poissa pidemmän ajan kuin 2 tuntia!

"vieras."
Vähän hassulta kuulostaa, kun joku kirjoittaa menevänsä "juomaan". Yleensä vähän sievistellään, eli vaikka alkoholi olisikin keskeisessä osassa, niin sanotaan enemmin että mennää viihteelle, baariin, bileisiin jne.

Mutta tätä kauhistelua en nyt oikein ymmärrä, kun tuo äiti kirjoitti olleensa Halloweenina ensimmäistä kertaa 1,5 vuoteen "juomassa" ja nyt parin viikon päästä on menossa toistamiseen. Ei se nyt mitenkään kohtuutonta ryyppäämistä minusta ole.

Itse en lapsen vauvavaiheessa käynyt viihteellä, baarissa tms. kertaakaan, mutta ei minua kaivele, jos joku muu niin tekee. Ja toisaalta 23-24-vuotiaana kävin baarissa tai bileissä keskimäärin pari kertaa viikossa, silloin minulla vaan ei ollut lasta. Raskaus- ja imetysaikana tuli yli 2 vuotta taukoa, mutta siitä lähtien kun lapsi on ollut 1,5-vuotias, keskiarvoisesti alkoholin käyttöä sisältäviä tilaisuuksia on ollut kerran kuussa, osa näistä työjuttuja. Minusta ihan sopivasti, lapsi ei varmasti kärsi enkä enempää itse kaipaa.

"Huoh"
Onneksi ap:n ei tarvitsekaan ymmärtää, vaan jokainen voi elää tavallaan. Tokihan ap:n kaltaiset ihmiset tuntevat ylemmyydentunnetta siitä, että heillä ei sosiaalista elämää ole enää lastensaannin jälkeen, mutta luojan kiitos se ei estä näitä muita elämästä omaa elämäänsä. Saavatpahan kotona 24/7 kököttävät mammat edes jotain puheenaihetta, kun pitää toisten tekemisiä kauhistella ;)

"tuohtunut"
mut näinhän se alkaa et ensin vaan pari kertaa kuussa ja sitten siellä ravataankin jo joka viikonloppu.. Mun mielestä ei vaan kannata juoda ollenkaan... Itse lopetin juomisen heti kun lapsia sain...

"vierailija"
Saa sitä sosiaalista elämää ylläpitää ja tavata ystäviä mahdollisuuksien mukaan lapsen syntymän jälkeenkin.

Päihtymys-tarvetta en oikeastaan ymmärrä, olkoon äiti tai ei. Jossain määrin silloin tällöin voi nauttia alkoholia useammankin annoksen, mutta usein tapahtuva kännihakuisuus on aika omituista jos on jo ehtinyt elämässä saavuttamaan jälkikasvuakin.

"tuohtunut"
no juur tota mä ajoin takaa että miksi on pakko juoda känniin ja kyllä noista halloween kuvista ainakin näkee et tämä jenina on ollu tosi kännissä.. ja vielä kankaanpäässä mikä on mun ymmärtääkseni melko kaukana turusta... missäköhän mahtaa nyt lauantaina olla juomassa..

umpoppa
minä kävin esikoisen aikaan kerran kuukaudessa, nyt kun lapsia on kaks niin onkin alkanu tarviimaan sitä vapaa-aikaa vähän useammin, viimeksi olin 3 ja 2vk sitten 1 illan kavereiden kanssa ja huomenna olen mahdollisesti taas lähdössä. lapset on vauva ja uhmaiässä. en koe että teen mitään väärää, sillä vietänhän jokaikisen muun päivän vain lasteni kanssa, joten edes 3iltaa kuukaudessa ei minusta tee yhtään huonompaa äitiä. ja krapulassa hoidan kodin ja lapset ihan niinkuin ei-krapulassakin.

hohhoi
[QUOTE="tuohtunut";29214915]no juur tota mä ajoin takaa että miksi on pakko juoda känniin ja kyllä noista halloween kuvista ainakin näkee et tämä jenina on ollu tosi kännissä.. ja vielä kankaanpäässä mikä on mun ymmärtääkseni melko kaukana turusta... missäköhän mahtaa nyt lauantaina olla juomassa..[/QUOTE]

Hanki sisältöä elämääsi,ap.
Onko sulla kavereita?

äitimyös
Toiset ei aloita ja lopeta juomista. Silloin juodaan kun sille tuntuu. Ja voi mennä 1,5 vuotta ettei tunnu sille kunnes taas muutamana viikonloppuna tuntuu. Mitä sitten? Toiset tekee erilaisia arvovalintoja kuin sinä. Ei se tarkoita että ne toiset on väärässä.

Yhteistyössä