Äiti neljällekö

Hei!

Rohkaistunpa minäkin tänne kirjoittelemaan eli tilanteemme on tämä: meillä on kolme ns. biologista lasta (7,3 ja 1 -vuotiaat), itse olemme 36.Olen tällä hetkellä hoitovapaalla ja voi olla, että senkin jälkeen toiveenani olisi jäädä kotiin. Kahdesssa viimeisessä raskaudessa oli ongelmia, mm. verenpaineen nousua loppumetreillä ja viimeinen synnytys päättyi hätäsektioon, josta kuitenkin tuloksena terve lapsi.

Mielemme tekisi vielä neljättä lasta, mutta edellisten seikkojen valossa emme enää normaaliin raskauteen lähtisi. Olemme vakavissamme jutelleet adoption mahdollisuudesta saada perheeseemme kuopus -maana kiinnostaisi Kiina. Onko palstalla kaltaisiamme perheitä, joissa olisi jo ennestään lapsia eikä adoption taustalla ole lapsettomuutta. Ehdot Kiinaan täytyisivät,ja uskon että lapselle olisi hyvä paikka siarussarjassa (ts. ajattelen,että niitä biolapsen syntymään liitttyviä kivun, veren ja liman täyttämiä tunteja ei tarvita aidon suhteen muodostumiseen, vaan rakkaus kasvaa yhdessä elämällä

No nyt olemme tilaneet sekä Pelan että Interpedian tietopaketit, ehkä nekin ohjaavat aatoksia oikeaan suuntaan.
 
Meillä on mietintä asteella adoptio. Perheessä kolme lasta. (8,3,2 vuotiaat). Aihe kiinnostaa ja päätin tlla lueskelemaan tänne sivuille kyseistä aihetta. Syynä se, että olisi hienoa tarjota koti sitä tarvitsevalle, tilaa olisi vielä yhdelle. Meilläkin ehdot täytyyisivät ,Kiina maana kiinnostaa kovasti. Kuinka kaan te olette tätä mahdollisuutta miettineet? Monia kysymyksiä ja ajatuksia pyörii mielessä.
 
hei
minulla on myös adoptio mielessä ja täytän tänä vuonna 45 loppuvuodesta ja olen tehnyt päätöksen että en halua enään synnyttää buiologisesti, vaikka sekin on ollut mielessä. nuorimmaiseni syntyi 2004 kun olin 41 vuotias ja edelliset -86 ja -92.
nyt sitten on vaiva tai lapsi kuumeeksi sitä kutsuisin. jopa olen sijais vanhemmuuttakin miettinuyt mutta..aina adoptio kuitenkin on se johon päädyn.
mieheni on vuoden nuorempi ja silloinhan ikä katsdotaam minun eli vanhemman iästä. joten jos nyt pääsen syksyllä neuvontaan onko mahdollista että 3v. päästä saisin esim 3 vuoitaan lapsen olisin silloin 48v. kertokaa kokeneemmat. onko kellään muuten kokemuksia esim viro adoptiosta? entä filippiinit?tuleeko tyttöjä ...olen kyllä tietonen ettei sukupuolta voi valita.mistä maasta kuitenkin olisi enemmän mahdollisuus saada tyttöjä. sopiiko kiina meille enään ollenkaan?
 
Nämä ehdot Kiinan ym. muun osalta on hyvin esillä esim. interpedian sivuila. Jonot on Kiinaan tällähetkellä aika pitkät ja todennäköisesti max 3v lapseen alkaa ikä tulla vastaan. Koko prosessi siihen vaiheeseen, että paperit lähetetään kyseiseen maahaan kestää 1-2 vuoteen.
 
hei olen tosiaan kohta piuolin 45 v. ja on kai topdennäköostä että 3-4 v.adoptio on minulle siis meille mahdollinen,
kansku ehdotteli etiopiaa miten onko sieltä adoptoivia tai jo etipoista adoptoineet linjoilla? tuleekohan sieltä tyttöjäkin, tosin en sukupuolta todellaj¨kaan niin varmasti välitä halua rjata ja eihän sitä edes voi jos biologisesti saa lapsen. tietystoi kolmen pojan äitinä pieni haave tytöstä on ilmassa...mikä lapsen saatua joka olisi poika ei olisi silti petymys vaan onni olla sitten 4 pojan äiti, näin aattelen minä.
mulla on hirvee vauva kuume ja täytys kai sitten alkaa toimia ja varata a<ika neuvontaan...
 
Tosiaan tuolla esim. interpedian sivuilla on todella paljon tietoa, ja kysymys vastauspalsta todella hyvä. Sieltä saa vastauksen moneen kysymykseen. Olisin lukenut etiopian kohdalta, että yhtä paljon tyttöjä ja poikia sieltä tulee. Täällä kanssa kolmen pojan äiti kirjottelee. Minä/me olemme näillä näkymin aloittamassa neuvontaa ensi vuonna. Alkuvaiheessa, mutta aihe kiinnostaa todella paljon ja nyt toistaseksi olen keskittynyt lukemaan aiheesta kirjallisuutta ja muutenkin etsimään tietoa.
 
oletan että olet nuorempaa ikäluokkaa kun minä..vai?
olen kans varmaan jo vuoden seuraillu ja lueskellu noita interpedian ym. adoptio palstoja, nyt olen huomannut tämän kaks plussan keskusteli palstan ja interpedian tietopaketinkin tilasin viime keväänä.
raskas prosessihan varmaan on mutta iin on biologinenkin eli eihän lapsi tule noin vaan...voi kun tekee mieli vaan iltasin lueskella juttuja kun nuorimmainen on mennyt nukkumaan, juttuja siis näistä adoptio mahdollisuuksista. toki mietin ja teen muutakin mutta huomaan vaan etttä tämä asia on nyt pinnassa, lokakuussa aloitan sosionomi opinnot.
kirjotellaan ja hyvät yöt.
 
Sinähän olet jo pitkällä mietinnöissä, tämä ei ole kovin vikas keskustelupalsta. Olisi mukava lueskella muiden kokemuksia enemmänkin juuri tällä palstalla! Niin, olen nuorempi, ikää 30v. Mies 5v vanhempi.
 
hei luin lehdestä suvi lindenin adoptiomatkasta ja olen onnellinen hänen puolestaann...mehän ollaan hänen kansaan samaa vuosilukua 1962 syntyneitä.
muutenkin seuraan mielenkiinnolla kaikkia mahollisia adoptioptarinoita...siihen kai tämä liittyy kun on kova toive päästä adoptioäidiksi.
onkos ketään lihjoilla.
 
Kertokaapa kaikkea vinkkejä, kuinka olette valmistelleet jo perheessä olevia lapsia tulevan adoptio lapsen tuloon. Toki kirjoja lukemalla ja ihan keskustelemalla, mutta mitä kaikkea kannattaa ottaa huomioon. Ja kuinka yleensä sisaret ovat sopeutuneet, minkälaisia ongelmia olette kohdanneet. Minkä ikäisiä lapsia perheessä on ollut jne. Varmasti näitä asioita käsitellään paljon neuvonnan aikana.
 
olenkohan ymmärtänyt oikein että kiinasta voi kuitenkin adoptoida jos on valmis adoptoiman esim yli vuotiaan ja tarkoittaako se nyt sitten wesim. 6.5 ja 7 vuotiasta että voiko esim .rajata 6.5 ka 8 vuoitaasenn saakka ettei halua sen vanhenpaa.
 
niin olen kiitollinen vastauksesta, niin oletinkin että näin on mutta onkohan siellä saatavilla adoptioon tuon ikäisiä lapsia , onko tietoa kuinka paljon heitä on ollut tai tullut vapautunut adoptioon.
tiedän että lapsi joka on ollut , ja maalaisjärjelläkin ajatellen on vaativa mutta...perheeseeni sopisi isompi lapsi oman, mieheni ja muiden lasten ikään nähden kuopus täyttää kohtyta neljä ja toiset lähes aikuisia.
hyvää perjabtai iltaa muuten kaikille
 

Yhteistyössä