Äiti kotona lapsi hoidossa =(

:( Reppana.Kesälomalla oltiin 3 viikkoa kotona ja hoito alkoi eilen uudelleen.Ongelmana tässä on nyt se,että periaatteessa poika ei tarvitsisi hoitoa mutta...Lääkäri määräsi minut sairaslomalle koko loppuraskaudeksi la.4.2.
Keskenmenoja ollut 6 ja juuri näillä viikoilla 17-19.Tarhapaikka on pakko pitää,jos sattuu että käy huonosti ja minun onkin palattava töihin.Toiseksi minulla on riskiraskaus keskenmenojen ja verenpaineiden vuoksi,että jos siinä taas sattuu jotain,että jotuu makaamaan,niin pakkohan pojalla on päivisin joku paikka oltava,kun isä kuitenkin töissä.
Säälittää niin .kun poika on helppo lapsi ja tykkää olla kotona ja touhuta äitin kanssa.Puolipäivänen hoitokaan ei onnistu,koska sitä ei sitten onnistu muuttamaan kokopäiväiseksi heti,jos tarve tulee.
Minulle vaikeaksi asian tekee se,että ole sellaisella ajalla töissä,että mies on tähän asti hoitanut hoitoon viemiset ja hekemiset,ja nyt se on minun hommaa.Äidin sydän särkyy aamuisin ,kun poika jää sinne itkemään,vaikka itku loppuu heti,kun ovesta menen ulos.
Poika on ollut jo vuoden hoidossa,että tiedän kun pari viikkoa menee,niin sitä ei saa pois sieltä kun menee hakemaan.Pojalla kestää tuo sopeutuminen jonkin aikaa,että tarhassa sanoivat,että olisi nyt aluksi hyvä käydä joka päivä,ja pitää vapaapäiviä sitten,kun taas tottuu olemaan hoidossa.
Ei kai auta ,kun odottaa sitä äitiyslomaa,että saan pojan kanssa olla kotona.Saattaahan se olla,että poika alkaa vinkumaan takaisin tarhaan kavereiden luokse :kieh: .Onneksi täällä on hyviä kerhoja,missä voi käydä,mutta uskon että viihdytään ihan kotosallakin hyvin.
Niin ja poika ei sitten ole 10h päivässä hoidossa,vaan hoito on n.5-6h päivässä.
 
mira
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Miksi ihmeessä sä tunnet tuossa tilanteessa huonoa omaatuntoa siitä, että lapsi on hoidossa? Sinähän vaan varmistat toisen (pienimmän) lapsesi, sen syntymättömän, hyvinvoinnin tuolla lailla :hug:
Näin juuri. :hug:
Ei kyllä kannata potea syyllisyyttä tuollaisen asian takia.

 
immu
Mä en nyt tajunnut...huonoa omaatuntoako yrität tällä lievittää ?
Eikös sulla nyt kuitenkin ole hyvä syy laittaa poika hoitoon ja kun toinen kerta siellä viihtyykin.
 
Ei tietoo.Vissin käy aika pitkäksi yksin täällä kotona ollessa :kieh: .Ja kun mitään esteitä ei vielä ole,etteikö poika saisi olla kotona,kun ihan normaalista saan vielä elää ja touhuta.Kai se pitää lähtä kirpparille tai jonnekkin kuleksiin täältä sisältä.
Nyt ei oo ku aikaa,niin mielessä pyörii vaan tämä raskaus ja tuon erityislapsen asiat ja ongelmat.Siksikin poika on hoidossa,että päästään sinne osastolle palavereihin ravaamaan joka viikko.Jos olis töissä,niin olisi muuta ajateltavaa eikä persus puutisi,kun tässä koneella vaan istuksii :ashamed: .
 
mie
Mä oisin just samanlainen. Mut nauti nyt olostasi ja lepäile että vauva jaksaa loppuun asti masussa kasvaa (=! Eikä sillä pojulla hätää oo siellä hoidossa..

Jaksuja
 
Ei edes syytä...
No minä aloitin juuri äitiysloman ja lapsukainen hoidossa.

Huono omatunto koko ajan.

Mikäkö minun syyni? Ei oikein mikään! Paitsi, että lapsi on 5-vuotias ja
hänen entinen pp-hoitajansa ja uusi lto, sekä neuvolan "täti" ovat suositelleet päiväkodissa ainakin puolta päivää, jotta lapsi olisi eskariin sitten sosiaalisesti valmiimpi.

Kerhot alueella ovat nuoremmille, joten niistä ei ole apua. En sitten tiedä..? Hullulta tämä tuntuu koko ajan!

 
Ongelmahan onkin,että poika ei viihdy siellä yhtään,siis näin aluksi,vaan sopeutuminen vie taas oman aikansa,näin loman jälkeen.Jep,omatunto vaivaa...Vielä kun säästäisi noissa tarhamaksuissakin,kun pitää maksaa kokopäivältä.Ei ole sitä kristallipalloa,että voisi ennustaa tulevaa mitä tuleman pitää...
 
Juu älä nyt sitä huonoa oamtuntoa pode turhaan, sitä ehtii sitten myöhemminkin ties mistä, ja *oikeista asioista* :saint: Minkä ikäinen poikasi on? Ja tosi lyhyitähän päiviä tuolla on kaiken lisäksi, luultavasti hänellä on tosi mukavaa siellä kun on kavereita ja paljon puuhaa, eikä tarvitse pelkästään äitiä katsella ;)
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja Ei edes syytä...:
No minä aloitin juuri äitiysloman ja lapsukainen hoidossa.

Huono omatunto koko ajan.

Mikäkö minun syyni? Ei oikein mikään! Paitsi, että lapsi on 5-vuotias ja
hänen entinen pp-hoitajansa ja uusi lto, sekä neuvolan "täti" ovat suositelleet päiväkodissa ainakin puolta päivää, jotta lapsi olisi eskariin sitten sosiaalisesti valmiimpi.

Kerhot alueella ovat nuoremmille, joten niistä ei ole apua. En sitten tiedä..? Hullulta tämä tuntuu koko ajan!

Tossa tilanteessa lapsen kannalta varmaan parempi olla ainaki osittain hoidossa, kohta menee eskariin ni ei oo niin iso kynnys kun on ollut hoidossa eikä kotona koko vuotta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja zelda:
Ongelmahan onkin,että poika ei viihdy siellä yhtään,siis näin aluksi,vaan sopeutuminen vie taas oman aikansa,näin loman jälkeen.Jep,omatunto vaivaa...Vielä kun säästäisi noissa tarhamaksuissakin,kun pitää maksaa kokopäivältä.Ei ole sitä kristallipalloa,että voisi ennustaa tulevaa mitä tuleman pitää...
No niinhän se on aluksi kaikilla, että pitää loman jälkeen sopeutua. Mutta kuten itsekin sanoit, parempi että sopeutuu nyt ajan kanssa, kuin sitten yhtäkkiä jos tarve vaatii (jos sitäpaikkaa sitten edes saa...).
Entä voisko sitä laittaa vain osaksi kuukautta. Meillä poika on 15 arkipäivää kuukaudessa, eli 3-4 päivää viikossa. Mutta ainakin jossakin on mahdollista pitää vain 10 päivääkin. Vapaat päivät ilmoitetaan hoitoon etukäteen, mutta minulle lto ainakin sanoi että jos on tarvetta niin voi ihan milloin vain vaihtaakin niitä päiviä.
Ota nyt rauhallisesti että masussa kaikki pysyy hyvänä, nauti joutenolosta nyt kun voit, myöhemmin et niinkään ehdi :saint: Katselet telkkari, surffailet, pientä kaapinsiivousta jne.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Tossa tilanteessa lapsen kannalta varmaan parempi olla ainaki osittain hoidossa, kohta menee eskariin ni ei oo niin iso kynnys kun on ollut hoidossa eikä kotona koko vuotta.
Jep, ja lisäksi lapsellakin varmaan kivempaa kuin pelkästään kotona katsella äitiä joka vain hoitaa pientä vauvaa, saa sen sijaan leikkiä omanikäisten kavereiden kanssa :heart:
 
No meillä poika 3,5v.Äitin "vauva"vielä.Aloitti hoidon 2v.,kun palasin työelämään.Neuvola suositteli silloin päiväkotipaikkaa,koska puhe oli jäljessä,eikä sanoja ollut kuin muutamia.Hoitoon olisi mennyt joka tapauksessa.Nythän poika puhuu kuin papupata,että senkään vuosi ei enää sitä paikkaa tarvitsisi.
Jos meillä olisi täällä hyvät tukiverkostot ja suku asuisi lähellä,niin poika voisi olla kotona,kun hoitoapua löytyisi akuuttiin hätään ja jos sitä hoitoa sitten tarvitsisi ,niin olisi sille aikaa hoitaja,että hoitopaikka löytyisi.
Poikahan viihtyikin tarhassa tosi hyvin vielä,kun isoveli oli eskarissa,mutta nyt on siirtynyt koulutielle,niin pojalla sitten siellä vaikeampaa.Koululaisella on ainakin ikävä päiväkotiin,kun siellä ei tarvi tehdä tyhmiä tehtäviä koko aika ja saa leikkiä.Päivittäin käy tätejä ja sinne jääneitä kavereita moikkaamassa.
 
ei syytä
Kiitos teille. Koko ajan meinaan hakea lapsen pois pk:sta. :)

Alkuperäinen kirjoittaja ölömölö:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Tossa tilanteessa lapsen kannalta varmaan parempi olla ainaki osittain hoidossa, kohta menee eskariin ni ei oo niin iso kynnys kun on ollut hoidossa eikä kotona koko vuotta.
Jep, ja lisäksi lapsellakin varmaan kivempaa kuin pelkästään kotona katsella äitiä joka vain hoitaa pientä vauvaa, saa sen sijaan leikkiä omanikäisten kavereiden kanssa :heart:
 
Minäkin ymmärrän täysin tuon 5v.olon hoidossa,koska omanikin oli tuon ikäisenä,kun olin äippälomalla.Mutta tuon 3,5v:n ehtii kyllä sitten myöhemminkin sosialisoida,vai miten se nyt sanotaan =)
 
Ihmiset ovat niin hyviä syyllistämään,jos ei itse itseään osaa syyllistää,varsinkin täällä plussalla :kieh: .Meitä syyllistettiin jo siittä,että kun minä en hae lapsia hoidosta,vaikka pääsen niin aikaisin kotiin,vaan mies hakee päivällä.Pakko kai sitä ihmisen on nukkua,kun kun yöllä aina lähtee töihin,mutta jotkut super äidit ne pärjää ilman untakin,ainakin niitten puheitten mukaan mitä minulle on kerrottu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja zelda:
Ihmiset ovat niin hyviä syyllistämään,jos ei itse itseään osaa syyllistää,varsinkin täällä plussalla :kieh: .Meitä syyllistettiin jo siittä,että kun minä en hae lapsia hoidosta,vaikka pääsen niin aikaisin kotiin,vaan mies hakee päivällä.Pakko kai sitä ihmisen on nukkua,kun kun yöllä aina lähtee töihin,mutta jotkut super äidit ne pärjää ilman untakin,ainakin niitten puheitten mukaan mitä minulle on kerrottu.
No jotkut ovat niin ehdottomia kun ovat ihan eri tilanteessa itse (esim. vähemmän lapsia, ei lapsia ollenkaan tms.), eivätkä ymmärrä/halua ymmärtää toisten elämäntilanteita.
 

Yhteistyössä