Äiti haluaa vaihtelua ja laittaa siksi lapsen hoitoon 1-vuotiaana...WTF??

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Joskus vain ne seinät kaatuvat pääle. Se että on varaa penniä venyttää, ei usein tarkoita, että sen penninvenyttämisen aikana jaksaisi kotona olla. Itse ainakin jaksaisisin kyllä olla kotirouvana vaikka siihen saakka kun kuopus 18v, mutta penninvenytystä en jaksa niin pitkää.

"fakta"
Niin ja entäs ne äidit joiden kotimaassa ei ole mitään äitiyslomia? Ystäväni opiskelee Bulgariassa, ja siellä hänen opettajansa oli tullut parin kuukauden ikäinen vauva mukanaan töihin kun ei ole mitään kunnon äitiyslomia ja vauvalle ei ollut hoitopaikkaa.

Käsitykseni mukaan maailmalla on aika harvinaista että pystyisi edes olemaan sen 3 vuotta kotona tukien varassa..
Katsos kun maailman ainoat tasapainoiset ja kiintymyssuhteiltaan normaalit lapset kasvavat Suomessa.

:D

"Vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja kyllä;25359927:
Itse olen kotona 1,5v lapsen kanssa ja elän elämäni parasta aikaa. Kyllä siellä töissä ehtii olla ja näenpähän pikku miehen kasvun ja kehityksen aitiopaikalta:) Naapurissa on perhepäivähoitaja ja joka aamu sinne roudataan pieni poika, joka on alle 1v:( Ei voi olla ajattelematta, että tuonkin lapsen kuuluisi saada rauhassa heräillä äidin kainalossa ja kokea elämän ensimmäiset taidot äidin kanssa esim. kävelemään opettelu jne. Tiukkaahan se on taloudellisesti elää miehen palkalla ja onhan sitä pinna ajoittain tiukalla mutta pääsääntöisesti meillä on oikein mukavaa enkä hetkeäkään vaihtaisi pois ja kotona olen näillä näkymin siihen asti kunnes poikani täyttää 2,5vuotta<3
Miksi juuri äidin kainalossa, miksei muka yhtä hyvin isän?

Echalon
Alkuperäinen kirjoittaja nähnyt;25360394:
Et taida olla maalla kasvanut, jos luulet, että juttu ihan noin on maalla ollut. Asiat oli vähän päinvastoin. Sisarukset ja lähisuku ja ne omat äidit kyllä huolehtivat lapsista. Navetassa on käyty aamuyöllä kun lapset nukkuivat, toisella lypsykerralla saattoivat kuljeskella mukana seikkailemassa. Pelloille on tehty mahtavia retkiä ja samalla osallistuttiin työntekoon tavalla tai toisella.

Lastenseimet olivat aivan toista kuin nykyiset päiväkodit ja omissa kodeissa hoitajan hoitamana lapsen on aina parempi olla.
Juuri näin. Ennen pikkulapsi sai elää kiinteässä yhteisössä, jossa ei haitannut jos äiti tai isä välillä oli pois, koska ympärille jäi tutut paikat ja isovanhemmat, sisarukset ja kyläläisiäkin oli. Lapsi oppi arkea, sosiaalisia tilanteita ja leikkiä sopivasti, kaikki sujui luontevasti. (siis jos perheessä oli asiat hyvin!)
Nykyaikana kaikki on vähän lokeroitunutta, ja ratkaisut on keinotekoisia.
Maatalousyhteiskuntaan ei varmaan ole paluuta, mutta mitenhän saisi tuollaisia kommuuneja ja yhteisöllisyyttä nykyisinkin? :)

kyllä
[QUOTE="Vieras";25360562]Miksi juuri äidin kainalossa, miksei muka yhtä hyvin isän?[/QUOTE]

Yhtä hyvin isänkin, mutta tässä tapauksessa lähinnä äiti tuo/hakee lapsen, jota surkuttelen;)

Yhteistyössä