tepastin Ikävää, että teillä ollaan taas sairaana. Mutta toivottavasti tauti on jo voiton puolella. Meidänkin pojan hoitopaikassa on ainakin flunssaa liikkeellä. Tuo varahoito on inhottava juttu, kun joutuu viemään lyhyeksi aikaa ihan vieraaseen paikkaan hoitoon. Mutta kyllä tuo päiväkoti on parempi vaihtoehto kuin perhepäivähoitaja, ainakin omasta mielestä. Päiväkodista löytyy samanikäistä seuraa ja yleensä siellä hoitajat ovat mukavia. Johtuu ehkä siitä, että ei siellä yksittäinen hoitaja voi käyttäytyä miten vain muiden nähdessä. Perhepäivähoitajistakin varmasti suurin osa on mukavia, mutta sinne joukkoon mahtuu niitä vastakohtiakin (tiedän itse sellaisen kokeneena). Ja teidän kannaltahan tuo on nyt mainio paikka tutustua päiväkotiin ja nähdä miten tyttö siellä viihtyy. Helpottaa varmasti päätöksentekoa.
Meille ei mitään ihmeempiä kuulu. Pojalla on ollut parin viikon ajan hampaiden pesussa hanttiin laittaminen. Millään ei antaisi pestä hampaita. No aluksi ajateltiin, että jos on uusia hampaita tulossa ja se tekee kipeää niin ei "pakotettu" hampaiden pesuun, mitä nyt vähän harjaa suussa käytettiin ja pestiin se mikä saatiin. Hankalaa vaan pestä millään lailla, kun toinen pitää huulet tiukasti yhdessä ja jos harjan suuhun onnistuu saamaan niin sitten purraan hampaat tiukasti yhteen ettei harja vaan liiku suussa. Ja mukana kun seuraa vielä pään puistelu puolelta toiselle niin kyllä siinä kaksi melkein tarvitaan, jos menataan saada hampaat puhtaiksi. Eilen sitten "puoliväkisin" pesin pojalta hampaat ja kas, tänään aamulla koko touhu sujui ilman mitään ongelmia. Taitaa olla vain meidän pikku miehellä oma tahto herännyt ja nyt haluaa vastustaa kaikkea. Minun mielestä vaan hampaiden pesu on sellainen juttu, että se tehdään, oli mukavaa tai ei. Lapsen parhaaksihan se tapahtuu, ettei sitten muutaman vuoden päästä tarvitse olla reikiä korjauttamassa yms.
Muuten meille ei mitään ihmeellistä, kovasti odetellaan pikkukakkosta syntyväksi. Poikahan ei edes asiaa tajua kuin sen verran, että äitin sylissä on hankalaa istua kirjaa lukemassa, kun maha on tiellä. Tai miksi äidin mahan päällä ei saa istua kuin ennen.
Täällä yksi omantunnontuskissa oleva äiti ei osaa nauttia vapaapäivästä, kun miettii onko oikein viedä lapsi hoitoon ja olla itse kotona. Mutta ehkä tämä nyt on oikeutettua, lapsi saa tarvitsemaansa touhua päiviin ja minä edes vähän levättyä. Kesällähän me sitten otetaan poika hoidosta kokonaan ja siihenkin asti käy vain pari-kolme kertaa viikossa hoidossa.
Ehdittäiskös me muuten tavata vielä ennen kuin meille vauva syntyy. Ainakin tepastin, teitä olisi mukava nähdä, meillä poika edelleen puhuu teidän tytöstä.