" Äidit pillastuivat: Kaksivuotiaille kukkanännit imevää nukkea varten"

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
pöhköä puuhaa
"Nukkea on arvosteltu myös siitä, että se lyhentää leikki-ikäisten lapsuutta.

- Annetaan lasten olla lapsia. Heillä on aivan tarpeeksi aikaa oppia myöhemmin imettämisestä, kukista ja mehiläisistä, kuului yhden äidin kommentti."


Mä en käsitä tätä kommenttia. Mun kolmevuotiaani näkee päivittäin, kun kuopusta imetetään ja hän tietää kyllä, mitä varten niin tehdään. Meneekö häneltä nyt lapsuus piloille, kun joutuu ajattelemaan imetysasioita?
 
  • Tykkää
Reactions: Anatolia
pöhköä puuhaa
Mä saattaisin kuvitella, että tietyn ikäisen ison sisaruksen mustasukkaisuutta uudesta vauvasta voisi lievittää se, että hän saisi osallistua oikeasti pienen hoitoon ja leikkiä tuollaisella nukella samalla, kun äiti imettää vauvaa. Monelle isosisaruksellehan se vauvan ja äidin sylittelyhetki on hirmuisen kitkeränkatkera asia.
 
Ei ole mitenkään mauton tai loukkaava mun mielestä, mutta tosiaankin turha. Ihan samoin ajattelen nukeista jotka oikeasti itkee tai pissaa. Ihan tavallinen nukke riittää ja lapsi osaa loppuun käyttää mielikuvitusta. Olen itsekin imettänyt nukkeja lapsena, tuttipullolla ruokin vain sellaista isompaa nukkea, jolla oli jo pitkä tukkakin. Jotenkin mielsin että vauvat ei juo pullosta vaan isommat lapset, vaikka mulla itsellänikin on isompana jo ollut muki.
 
Olisin 3 vuotta sitten kaivannut tuollaista nukkea. Kun vauvaa imettelin, niin tietty isosisko toi nukkensakin mun tisseille. Olisi ollut näppärää, jos tyttö olisi itsekin voinut leikki-imettää nukkensa. Pullojen päällehän ei tyttö mitään ymmärtänyt, kun ei meillä tytöt ole pulloista juurikaan juoneet.
 
"viima"
Meidän kaks vuotias poika laittaa vauvanukkea paidan alle ja leikkii imettävänsä sitä. Niin. eli mitä kamalaa tuossa nyt on? Toisaalta ei nyt välttämättä tartte tuollaisia liivejä erikseen, mut oppiipahan lapset et vauvan ensisijainen ruoka on rinta eikä pullo.
 
ihan ok
Ainoa laseni leikki jo puolitoistavuotiaana imettämistä: rattaissa istuessaan venytti mekkonsa kaula-aukkoa ja kysyi: "Otatko maitoa?" Samoin on imetellyt nukkejaan, muumia, jopa nuppipalapelin leijonaa:) En sinänsä paheksu kyseistä nukkea, paljon parempi malli lapselle kuin tuttipulloa imevä nukke, mutta täysin tarpeetonta lisäkrääsää. Niikuin oikeaankaan imetykseen ei tavallisesti tarvita mitään ylimääräisä härpäkkeitä, niin ei varsinkaan nuken imettämiseen. Nukella on imuote hallussa, maito heruu sopivasti...
 
"..."
Ihan sama juttuhan tuo on, kuin ne pissaavat nuket. Eihän siinäkään mitään järkeä ole, ja yhtä hyvin se lapsi voi vaihtaa sen vaipan sille nukelle ilman sitä vesipissaakin. Mutta ihmeen paljon närkästystä herättää tuo maito.
Ilmeisesti rinnat liitetään nykyään niin kiinteästi seksuaalisuuteen, että kaikki niiden normaalikäyttökin nähdään jotenkin vain aikuisille sopivana.
 
Joo, ei tuo varmaan kovin tarpeellinen ole, mutta en näe siinä mitään pahaakaan. Lapsille tuo voi olla superhuippukivakin juttu, siis, kyllähän mäkin lapsena osasin leikkiä että nukke leikisti söi, mutta se baby björn joka söi OIKEASTI.... se se vasta oli jotain :xmas:
 
"vieras"
Samaa mieltä useiden kanssa, eli turha, muttei mitenkään pillastumisen arvoinen asia. Mua vaan jotenkin ärsyttää, että aikuiset yrittävät tehdä siitä jotenkin paheksuttavan asian. Eivät lapset itse sitä taatusti samoin kokisi.
 
No eipä kyllä yllätä että britti-äidit on pillastunu...

Mikäs tuossa, siinähän se on nukke ja nuken hoitotarvike siinä missä muutki. Jos leikkii äitiä, ni voihan sitä sit imetystäki leikkiä.
 
No onhan tuo vähän turhake, mutta niin on moni muukin asia. Ja miten se lapsuus loppuu imetyksen leikkimiseen, mutta ei vauvanuken pulloruokintaan? Jos oikein halua pilkkua N- ussia niin pitäisi kai kieltää nukkeleikit kokonaan. Äidit ja isät ovat aikuisia, joten kotileikit varmasti lyhentävät lapsuutta kaiken kaikkiaan :attn:
 

Yhteistyössä