Äidit mitä teette poikan lastenne kanssa?

  • Viestiketjun aloittaja "hmm"
  • Ensimmäinen viesti
Luetaan, laitetaan ruokaa, leivotaan, tehdään kotitöitä, käydään kaupassa ja kirjastossa, opetellaan virkkaamaan, katsotaan telkkaria, pelataan pelejä... teen kyllä molempien kanssa samoja juttuja, ei meillä ole mitään poikien- ja tyttöjenjuttuja erikseen.
 
"Sari"
Meillä poika tykkää pyöräilystä, sisä- ja ulkopeleistä, ruoanlaitosta, uimisesta ja jalkapallosta. Niissä kaikissa olen mukana aktiivisesti. En todellakaan tunne jääväni ulkopuoliseksi pojan elämästä. Yhtälailla osallistun pojan harrastuksiin kuin tytönkin.
 
[QUOTE="aloittaja";29144456]Tuntuuko, että jäätte ulos siitä elämästä?[/QUOTE]

Niinko mistä elämästä? Onko pojilla ja miehillä joku elämä, mihin ei naisilla ole asiaa?

Siis onhan miehellä ja pojalla omatkin juttunsa, pelaavat figuuripelejä kahdestaan. Minäkin toki saisin osallistua ja minua on jopa hivenen painostettu hankkimaan oma armeija, mutta kun ei kiinnosta niin ei kiinnosta.
 
"sondersson"
Leivotaan, retkeillään, pelataan jalista, painitaan ja nyrkkeillään, pelataan netissä jotain pelejä, katsotaan piirrettyjä, käydään puistoissa, askarrellaan, tehdään ruokaa, opetellaan matikkaa, rakennellaan legoilla.
 
"..."
samaa mitä kaksi vuotta poikaa vanhemman tytönkin kanssa: ulkona pelataan jalista/sählyä, pyöräillään, ollaan puistossa jne. Sisällä rakennetaan leegoilla, tehdään palapelejä, maalataan ja piirretään jne.
 
Mun poika on jo niin iso, ettei asu enää kotona. Silti me edelleen yhdessä käydään ostoksilla, futis- tai lätkämatseissa, leffassa, musikaaleissa. Kun poika oli nuorempi sen kaverit halusi hengailla meillä koska mutsi on coolein ikinä :D mä siis olin myös sen poikalauman kanssa pelaamassa lätkää tai futista. Kokeilin jopa lumilautailua ja skeittaamista.
 
Blue
[QUOTE="aloittaja";29144456]Tuntuuko, että jäätte ulos siitä elämästä?[/QUOTE]

Ei millään lailla. Tuntuu että poika eniten hengaa mun kanssa vielä. Tosin on kyllä nuorinkin. Leikitään, pyöräillään, ulkoillaan, pelataan, käydään kaupoilla yms.
 
Mep
Riippuu pojan iästä. Pienenä tutkimme kaivinkone yms. työkone-myynti-ilmoituksia (koska hän piti niistä :) Meidän poika ei ole ollut mikään "istuskelija" koskaan = pitää olla jotain toimintaa hereilläoloaika; leikkikentällä, ulkona pelaten jotain, pyöräilyä yms.

Nyt isompana pelaa tietysti itsekseen koneella jotain, mutta edelleen hiihdetään/ fillaroidaan/ uidaan porukalla.
Mun kokemus on siis, että pojan äitinä "joutuu" olemaan aktiivisempi...olin ennen äitiyttä paaaljon enemmän sohvaperuna :)
 

Yhteistyössä