Äidit, kertokaapa teidän oikeasta arjesta hienostelematta!

• Viestiketjun aloittaja "äiti"
  • Ensimmäinen viesti
Kuinka usein käytte mäkkärissä tai muualla pikaruokapaikassa syömässä?
-Muutaman kerran vuodessa. Käytäis varmaan useammin, mutta ei niitä täällä hevonhanurissa joka kulmalla ole.

Kuinka usein teidän lapset syövät karkkia?
-Joskus useammin, joskus harvemmin. Mitään tarkkaa karkkipäivää ei ole. Ostan jos mun tekee mieli.

Kuinka paljon ulkoilette per päivä?
-Mä ulkoilen monta tuntia, lapsista en sen tarkemmin tiedä.
Silloin kun mulla on vapaata, niin lasten kanssa ei ulkoilla ollenkaan jos on huono keli. Jos taas on hyvä keli niin voidaan olla vaikka koko päivä pihalla.

Kuinka usein lapsille ostetaan uusia vaatteita/leluja?
-Silloin kun tarvitsee tai huvittaa. Joskus viikottain, joskus ei puoleen vuoteen mitään.

Kuinka paljon lapset katsovat televisiota päivässä?
-En tiedä.

Harjataanko hampaat kaksi kertaa päivässä?
-Kyllä

Valehteletteko lapsillenne?
-Kyllä

Kuinka paljon leikitte/askartelette lastenne kanssa?
-En leiki koskaan. Askartelen, pelaan tai harrastan lasten kanssa harvakseltaan vapaapäivinä, jos oikein innostun.
Kerran viikossa vien 3 vanhinta liikuntakerhoon.

Luetteko lapsillenne päivittäin?
-En.

Kuinka usein teidän lapset ovat hoidossa?
- Joskus useammin, joskus harvemmin. Keskimäärin varmaan 7-10 yökyläilyä papalla/vuosi. Osa tarpeesta, osa siksi että lapset haluaa tai pappa pyytää.
Mummu tulee meille hoitamaan lapsia tarvittaessa. Ehkä muutaman kerran vuodessa muutamaksi tunniksi-yön yli.

Kuinka usein huudatte lapsillenne?
-Silloin kun on aihetta.

Ja meillä siis 4 tyttöä, 8v., 5v., 4v. ja 2v.

Viimeksi muokattu:
En käy mäkissä enkä veisi lapsiakaan sinne tai vastaavaan. Hyi.
Ei syödä karkkia.
Sään salliessa ulkoillaan joka päivä, joko mies tai minä, joskus koko poppoo.
Vaatteita tai leluja ostan kun vastaan tulee jotakin mitä koen tarpeelliseksi/tosi ihanaksi.:)
Pikkukakkonen katsotaan joka päivä, lisänä joitakin aamuohjelmia heräämisen ja puuron väliajalla.
Hampaat pyritään harjaamaan kahdesti päivässä, joskus aamulla jää mutta illalla aina.
Eteen ei ole tullut tilannetta jossa olisi pitänyt valehdella, enkä oikein keksi mikä sellainen juttu voisi olla että pitäisi.
Leikitään yhdessä paljon. Askarrellaan joulun, pääsiäisen, yms alla.
Iltasatu luetaan, plus pyydettäessä aina.
Hoitoon ei olla viety kertaakaan, joskus on mummi ollut joitakin tunteja meillä hoitajana.
Olen tainnut impulsiivisuuttani huutaa pari kertaa ja pyytänyt heti anteeksi. Kuria pidän kyllä ja rajat on selvät ja niitä tulee noudattaa, mutta huutaminen on mielestäni tyhmää ja tarpeetonta, huono malli lapsille.

vrs
Lapset 3v8kk ja 2v2kk.

[QUOTE="äiti";25807797]Kuinka usein käytte mäkkärissä tai muualla pikaruokapaikassa syömässä?[/QUOTE]

Kerran viikossa; liittyy meillä yhteen harrastukseen aina käydä mäkin luukun kautta kotimatkalla.

[QUOTE="äiti";25807797]Kuinka usein teidän lapset syövät karkkia?[/QUOTE]

Vaihtelee. Ei kyllä rajoteta, muttei tajuttomasti mätetäkään. Syövät, jos kaapissa on ja kohtuudella.

[QUOTE="äiti";25807797]Kuinka paljon ulkoilette per päivä?[/QUOTE]

Taas vaihtelee. Joskus ei yhtään ja usein aamu kahdeksasta ilta kuuteen ja syödäänkin ulkona.

[QUOTE="äiti";25807797]Kuinka usein lapsille ostetaan uusia vaatteita/leluja?[/QUOTE]

Ei oikeestaan koskaan. Riittää hyvin ne, mitä tulee lahjoina tai sukulaismuksuilta kierrossa.

[QUOTE="äiti";25807797]Kuinka paljon lapset katsovat televisiota päivässä?[/QUOTE]

Joskus enemmä, joskus vähemmän. Yleensä katsovat dinojunan ja muumit, muut ei silleen kiinnosta.

[QUOTE="äiti";25807797]Harjataanko hampaat kaksi kertaa päivässä?[/QUOTE]

Siihen pyritään, joskus kuitenki unohtuu. Mies on tässä parempi.

[QUOTE="äiti";25807797]Valehteletteko lapsillenne?[/QUOTE]

Ei oo vielä tullu tarvetta.

[QUOTE="äiti";25807797]Kuinka paljon leikitte/askartelette lastenne kanssa?[/QUOTE]

Ei hirveesti leikitä leikitä, mutta esim junaratoja ja lego-juttuja tykkää rakentaa. Ei myöskään vartavasten askarrella, mutta on tuossa aina välineet pöydällä ja jokusen kerran päivässä niitä käytetään.

[QUOTE="äiti";25807797]Luetteko lapsillenne päivittäin?[/QUOTE]

Juu.

[QUOTE="äiti";25807797]Kuinka usein teidän lapset ovat hoidossa?[/QUOTE]

Noin 2 kertaa kuukaudessa mummolassa yökylässä, noin 2 kertaa kuukaudessa muutaman tunnin toisessa mummolassa leikkimässä. Muksut on siis kotihoidossa, ei pk:ssa tms.

[QUOTE="äiti";25807797]Kuinka usein huudatte lapsillenne?[/QUOTE]

En huuda muulloin, kuin jos on joku vaaratilanne tms. Ei vaan oo mun juttu.

-kerran tai kaksi vuodessa..Mutta subwayssa yleensä..
-kerran viikossa,ellei mummot tms anna viikolla
-ainakin kaksi tuntia,mutta usein enemmän,kun kauppareissutkin suoritetaan kävellen
Kuinka usein lapsille ostetaan uusia vaatteita/leluja?
-vaatteita aina,kun tarve vaatii tai jos kaupassa tai kirpparilla näen jotain joka on "pakko" saada :)
Leluja harvemmin..
-isompi katsoisi vaikka monta tuntia,mutta koitan rajoittaa pariin tuntiin päivässä
(paitsi vkl jolloin usein katsellaan elokuvia yhdessä)
-Usein tuo aamupesu tuppaa kiireessa isommalta unohtumaan.:ashamed:
-mikä on valehtelua?mistä asioista?
-riippuu päivistä..joskus enemmän joskus vähemmän
-pienemmälle juu
-vanhempi on jokatoinen vkl isällään,mutten laske sitä hoidoksi..nuorempi on kerran kuussa yökylässä..(joskus vähemmän,joskus saattaa olla enemmänkin,mutta aina mun äidillä)
-Liian usein..:ashamed: ja lpputulos on,että minulla on pahamieli ja lapsella on pahamieli..ja sitten ei auta,kuin puhua asiat halki,kun pöly on laskeutunut.

Taustatiedoksi: lapset 9,7&2 -vuotiaat
Kausittaisesti, joskus parikin kertaa viikossa joskus on viikkojen tauko.
Suklaata muutaman kerran viikossa, irtokarkkeja ehkä kerran pari kuussa.
Riippuu päivästä, kelistä ja päivän muusta ohjelmasta. Joinain päivinä touhuillaan vain sisällä.
Kuinka usein lapsille ostetaan uusia vaatteita/leluja? Uusia aika harvoin, ehkä kolmen kuukauden välein vaatetta, leluja vielä harvemmin. Kirppiksiltä satunnaisesti tarttuu jotain mukaan.
Viikolla ehkä tunnin, viikonloppuisin vähän enemmän.
Ei ihan aina, yritetään kyllä muistaa. Iltaisin pestään aina.
Ei.
Paljon, päivittäin leikitään ja piirrellään ja askarrellaan..
Ei ihan joka päivä ehdi, muutaman kerran viikossa kuitenkin luetaan pienimmille, esikoinen kuuntelee satuja kyllä, mutta enimmäkseen lukee itse sarjikset ja kirjat.
Päivähoidossa 10pv/kk, työpäivinäni. Iovanhemmilla pienin on ehkä kerran kuussa, isommat haluavat itse olla melkein viikottain.
Ihan puhdasta huutamista aika harvoin, turhautunutta äänenkorotusta melkein päivittäin.

Yhteistyössä