äidit jotka yksin kotona lapsen kanssa sekä vielä koira???

  • Viestiketjun aloittaja vagner
  • Ensimmäinen viesti
satu86
minä en ole yh mut mies tosi paljon töissä. koira ja tytär (1v8kk) löytyy.. hankalaahan tuo välillä on kun pitäis koira ulkona käyttää. mies käyttää aamulla ennen töihin lähtöä ja joskus saattaa venähtää toinen ulkoilu niin pitkälle että mies tulee taas töistä. :ashamed:
Joskus käytän tytön päiväunien aikaan, olen muutaman min. pois kun tuo koira lorottaa kaikki aina yhteen kohtaa.. Noottia saan tästä :ashamed: :ashamed:
 
En o yh mut yrittäjän vaimo.
Meillä koira odottaa jos tyttö nukkuu, lenkille mennään kun herätään. Onneks koira on jo vanhempi eli osaa jo pidätellä. Koira kun on sen verran iso et samaan aikaan ei ovesta mahdu vaunut ja koira niin meillä on ratkasuna ollut patapum.
 
Alkuperäinen kirjoittaja satu86:
minä en ole yh mut mies tosi paljon töissä. koira ja tytär (1v8kk) löytyy.. hankalaahan tuo välillä on kun pitäis koira ulkona käyttää. mies käyttää aamulla ennen töihin lähtöä ja joskus saattaa venähtää toinen ulkoilu niin pitkälle että mies tulee taas töistä. :ashamed:
Joskus käytän tytön päiväunien aikaan, olen muutaman min. pois kun tuo koira lorottaa kaikki aina yhteen kohtaa.. Noottia saan tästä :ashamed: :ashamed:
Meillä vähän sama tilanne. Onneksi koira pysyy kuitenkin irti pihalla, niin saa pissit käydä siinä tekemässä. Käyn sit yleensä vaunuilemassa ja otan koiran matkaan, ni saa koirakin lenkkeillä! =)
 
Mulla mies paljon työreissuilla, joten kotosalla ollaan tytön ja kahden koiran kanssa.

En väitä, että elämä tällaisellaan on kauhean vaikeaa, mutta ei tämä helppoakaan ole. Varsinkaan nyt, kun jokakerta uloslähtiessä joutuu pukemaan lapselle paljon vaatetta - kesällä vielä menetteli, kun pihalle pääsi vaikka ilman kenkiä. Onneksi asutaan okt:ssa ja pihaa on ympärillä reilusti, kunhan vaan tuo nuorempikin koira oppisi pysymään pihassa eikä huitelisi naapuriin kiusimaan hevosia.

Monta kertaa olen ajatellut, että kylläpä elämä olisi helppoa, kun ei tarvitsisi koirista huolehtia, mutta toisaalta, pihalle tulee lähdettyä satoi tai paistoi... Ja kovasti varsinkin nuoremmasta koirasta on seuraa tuolle tytölle, ovat kuin paita ja peppu ja touhottavat yhdessä menemään.
 
Mulla pahimmillaan jopa neljä koiraa ja asuttiin kerrostalossa. Kun aikatauluttaa niin ei se ole kohtuuttoman vaikeaa. Talvella kyllä inhottaa jatkuva pukeminen, mutta mulla oli ergoreppu jossa lasta kuljetin.
 
En ole yh mutta yksin kummiskin paljon lasten 3½-v.ja 5kk3vkoa,mies yrittäjä ja vapaa-ajat raksalla.Meillä on myös koira ja mies käyttää sen aamupissalla ennen töihin lähtöä ja minä sitten otan lasten kanssa kävelylle mukaan kaksi kertaa päivässä.Illalla sitten vielä mies käyttää ulkona kun kotiutuu.
 
vagner
Alkuperäinen kirjoittaja Hirsimökin Hulda:
Mulla mies paljon työreissuilla, joten kotosalla ollaan tytön ja kahden koiran kanssa.

En väitä, että elämä tällaisellaan on kauhean vaikeaa, mutta ei tämä helppoakaan ole. Varsinkaan nyt, kun jokakerta uloslähtiessä joutuu pukemaan lapselle paljon vaatetta - kesällä vielä menetteli, kun pihalle pääsi vaikka ilman kenkiä. Onneksi asutaan okt:ssa ja pihaa on ympärillä reilusti, kunhan vaan tuo nuorempikin koira oppisi pysymään pihassa eikä huitelisi naapuriin kiusimaan hevosia.

Monta kertaa olen ajatellut, että kylläpä elämä olisi helppoa, kun ei tarvitsisi koirista huolehtia, mutta toisaalta, pihalle tulee lähdettyä satoi tai paistoi... Ja kovasti varsinkin nuoremmasta koirasta on seuraa tuolle tytölle, ovat kuin paita ja peppu ja touhottavat yhdessä menemään.
Juu tottahan se on että ei se nyt helpotu ainakaan, mutta olen itselle kunnon lenkkikaveria kaipaillut ja hieman jotain harrasteseuraakin.. ja olishan siitä iloa, vaikka vaivaakin. Pientä koiraa olenkin suunnitellut, mutta eniten arveluttaa aamut jolloin pitää joutua töihin sekä viedä tyttö hoitoon ja käyttää koirulia ulkona.... kuin kaiken ehtii, mutta meillä sen puolesta hyvä että tytölle odottaa puuro hoidossa et ei tarte kuin pukea ja autoon ja hoitoon. mutta eisilti osaa päättää, nyt ois pieni pentu tiedossa, mutta uskaltaako sitä???! :)

 
Gluteus maximus
en ole yh, mutta mies paljon töissä ja työmatkoilla. Meillä kaksi pientä lasta 1v2kk ja 2v6kk ja koira. Koiran kanssa lenkkeillää usein päivittäin. otan sen mukaan aamulla kun lähdetään ulos. Tehdään pitenpi lenkki ja jäädään leikkipuistoon leikkimään. Iltapäivällä sama juttu. Silloin kun kuopus oli ihan vauva niin tuntui välillä hiukan hankalalta, mutta nyt ei ollenkaan. Me asutaan rivitalossa josta pääsee tosi nopeasti metsään ja meidän koiraa voi pitää vapaana aina kun mahdollista, joten ei ollenkaan hankalaa.
 
vieras
Meillä kolme alle 3.5-vuotiasta lasta ja koira. Välillä kyllä väsyttää ottaa koira mukaan ulkoiluille, kun kädet ovat muutenkin täynnä työtä, mutta hengissä ollaan kaikki selvitty :) Niin ja kerrostalossa asutaan.
 
vieras
täällä kanssa yksi jolla lapsi ja koira mies tekee välillä 12tunnin päiviä niin joudun päivisin lapsen joka nyt 1v3kk kanssa viemään koiran ulos asutaan kerrostalossa ekask joudun raahaamaan rattaat rappuset alas sen jälkeen hakee lapsen ja koiran mut ei oo onneks ku yhet rappuset alas
 
jsjsjsjjs
Välistä tuntuu vaikeelta kun on koira ja vähän yli yks vuotias lapsi...ja olen nyt yh. Tosin arki ei muuttunut ton yh:n myötä sillä ex-ukolla oli sellanen työ et teki pitkää päivää ja usein reissun päällä. Onneks asun rivarissa ja äiti asuu ihan kivenheiton päässä veljeni kanssa. Heiltä oon saanut paljon apua koiran ulkoiluttamisessa.

Äippäloman aikaan tapana oli tehdä vaunuillla ja koiran kaa yks todella pitkä lenkki puolenpäivän aikaan. Aamulla koiraa käytin hät'hätää ulkona ku hain lehden. Itkuhälytin oli mukana ja yleensä poika nukkui omassa pinnasängyssään. Iltasella sit jos ukko ei ollu kotona niin äiti joko tuli meille kattoon poikaa ja mie lähin ulos koiran kaa.

Nyt ku poika on hoidos pph:lla ihan vieres niin aamul ku vien pojan niin otan koira mukaan. Ja ku töistä tuun niin haen äkkii koiran ja sit pojan...ja sit sään salliessa iltaulkoilu menee niin et poika rattaisiin ja koira hihnaan ja menoks....

Oonki sanonu kaikil että mää vaan mittaan teitä päivät pitkät....

 
Meillä kans 3 lasta ja koira, miehen työ on vähän miten sattuu, välillä pitkää päivää, välillä taas ei. Meillä esikoinen (4v) on halunnut jo pari kuukautta käyttää koiran itse ulkona, pieni koira. Hyvin on onnistunut, tietää säännöt ja itse tiedän jos viipyy liian pitkään "reissulla". Kiertää talon ympäri (kerrostalossa asutaan), ikkunoista pystyn seuraamaan missä poika menee. Aikasemmin se oli kyllä vaikeeta ku piti kaikki pojat raahata ulos ja koira kans. Nyt on helppo ku esikoinen käyttää koiran sillä välin ku mä puen noi kaks muuta. =)
 
kaamea-akka
tuota, miksi sitä koiraa ei voi lenkittää niin että lapsi on rattaissa mukana... kyllä meillä ainakin tuo onnistuu, het aamupalan jälkeen, het lounaan jälkeen ja iltapäivästä ja illalla ennen nukkumaan menoa... siis ei se voi olla niin vaikeaa...
aikataulutuksesta se on kiinni... ja varsinkin niille joilla mies käyttää aamulla koiran ulkona niin miksi ei onnistu koiran ulkoilutus päivällä...? kait te kuitenkin lapsen kanssa käytte ulkona, niin samalla se koira tulee lenkitettyä... ei ymmärrä...
 
Nalletar
Mies on usein viikot poissa ja mä yksin koiran & 1,4-vuotiaan kanssa. En mä nyt kotiäitinä ollessa koe tuota koiran vientiä hankalaksi. Lapsi rattaisiin ja koiran kanssa ulos. Iltalenkki joudutaan tekemään aika aikasin (seiskan jälkeen), että saa lapsen nukkumaan. Onneksi on pieni takapiha, jossa koira voi pissata vielä illalla. Jos mies on normaali työaikaan töissä niin silloin viemme lapsen kanssa vain iltapäivälenkin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vagner:
Eli oisko yh-äitejä tai muuten vain paljon yksin olevia, joilla vielä koira? Onko kuin hankalaa sulattaa yhteen lapsen hoito ja koiran hoito???
en oo yh, mutta mies on suuren osan viikonlopuista toisella paikkakunnalla raksahommissa, ja joutuu olemaan viikolla jonkun verran myös pois.
Meillon yksi melkein 4-v tyttö, ja kaksi koiraa. On tosi hankalaa välillä huoltaa koko komppania yksin: aamulla (kun lapsi vielä nukkuu) pienempi käy suosiolla pihaan tarpeillaan, mutta isompi ei paskanna pihaan, eikä häkkiin. En uskalla jättää lasta nukkumaan sisälle ja lähteä lähimetsään koirien kans. Isompi vaatii paljon lenkkiä, ja kesäaikanahan se onnistuu ihan huoletta kun lapsi ajaa pyörällä. Mutta entäs talvella, pulkassako mun pitää kiskoo lapsi vielä perässä lenkin ajan?
Suoraan sanottuna, koirien aika ja huomio jää vähemmälle sillon kun isäntä ei ole kotona. Valitettavaa mutta totta |O
 
koira ja 2 lasta
kyllä koiran kanssa lenkkeilyt onnistuu, mulla ainakin tytöt 3,5v ja 5kk tuplarattaissa ja koira narussa mukana, sillai saadaan päiväulkoilut tehtyä, joskus illalla kun mies tulee töistä kotiin, lähden koiran kahdestaan "hikilenkille" ja pysyy se irti tossa okt:n pihassakin.
 

Yhteistyössä