Hei hei kaikille! Heti tunsin huonon omantunnon piston kun
Siiri huhuili: olen ollut laiska kirjoittamaan :ashamed: Olimme pitkän pitkällä kesälomalla, melkein kaksi kuukautta. Kultakutri osoittautui kärsivälliseksi matkustajaksi lentokoneessa, autossa, laivassa ja junassa
. Matka meni mainiosti ja kotiseudullakin ennätimme olemaan äidin ilona peräti neljä viikkoa!
Kultakutri voi hyvin, on innokas ryömijä. Ensiksi ryömiminen oli kuin kroolausta kuivalla maalla mutta nyt hiissataan eteenpäin. Ja insinöörin tarkkuudella rullaa ja ryömii ja tehokkaasti pääsee eteenpäin. Välillä Kultakutri hakee konttausasentoa mutta vielä kovin satunnaisesti. Ylöspäin olis päästävä mutta osaa vain kiskoa käsillään selkä kaarella, eikä ole hoksannut että jalat vois ottaa mukaan
. Iloinen tyttö edelleen. Kultakutri oli ekaa kertaa flunssassa, pari päivää oli kuumetta ja äidin sydäntä särki. Onneksi kuume ei noussut korkeaksi ja meni nopsasti ohi. Räkää tuli nenästä niin että kaksi ensimmäistä vauvauinti kertaakin menivät sivu suun. Mä sain sitten taudin kanssa ilman kuumetta tosin, mutta ääni lähti ja jäi iltalaulut laulamatta
. Samaan syssyyn tehtiin hampaita. Vihdoin tuli kaksi hammasta alas ja nyt ylhäälle vasemmalle ykkönen ja kakkonen heti kiilaksi. Onneksi ei aiheuta mitään hirmu suurta kitinää toistaiseksi ainakaan.
Kultakutri syö melko huonosti kiinteitä. Mielestäni homma lähti ihan kivasti käyntiin vaikka edettiinkin sekä mauissa ja annoskoossa hitaasti eteenpäin. Mutta tosi vaihtelevasti syö Kultakutri ja on välillä päiviä ettei kelpaa kuin tissi. Kävin ylimääräisesti punnitsemassa kahdeksan kuukauden iässä kun täällä on neuvola on vasta 9 kk iässä. No, Kultakutri oli 8 kg ja 71.5 cm eli lisännyt painoaan vain 300 g 10 vkossa! Mähän tietysti huolestuin kun terveydenhoitajakin oli vähän tökerö. Mutta oma terveydenhoitaja kehotti vaan jatkamaan vanhaan malliin ja vakuutti että ruokahalu ilmestyy...sitä edelleen odotellaan. Mä imetän paljon ja myös yöllä mutta tarjoan aina tissiä vasta ruuan jälkeen. Tuntuu että kaikkea on kokeiltu, ja turhauttavaakin välillä on kun mikään ei kelpaa. Parhaiten menee mun leipoma leipä jota saa pistellä itse suuhun. Muutenkin kun saa itse noukkia ruokaa, sujuu parhaiten. Kultakutri ei ole mitenkään arka kököille ruuassa ja pistelee kaikennäköistä suuhun ja jäytää ja nielee. Mutta kaikki lusikkaruoka tökkii, ainoastaan iltapuuro uppoaa...huokaus. Nyt meillä on ylimääräinen neuvola ens tiistaina. Yritän olla stressaamatta kun enhän voi ruokaa pakottaakaan alas. Tyttö on pirteä hyväntuulinen ja aktiivinen, mutta alkaa olla solakanpuoleinen kun pituutta venyy mutta painoa ei tule juurikaan lisää. Onkos muilla tällaista nälkälakkoilua?
Yöt on välillä meillä vähän katkonaisia kun imetän edelleen yöllä. Olishan se kiva vähän rajottaa mutta jotenkin en jaksa vielä. Yritin parina yönä sillä seurauksella että annoin periksi ja omat unet katos moneks tunniks. Kun imetän, tyttö nukahtaa nopsasti ja mä myös. Olenkos ainoa joka vielä menee lapsen tahtiin imetyksessä. Kauhistuttaa vaan että missäs vaiheessa sitä vähentäis kun oma äitiysloma lähestyy loppuaan ja isi astuu remmiin...
Tällaiset pikakuulumiset, lupaan olla vähän aktiivisempi jatkossa
lämpimin terveisin jo syksyisestä pohjoisesta
lokakuu ja kultakutri