tete-a-tete, onnittelut :heart:
Meillä on käytössä D-tipat, eikä niistä onneksi tullut pahemmin masuvaivoja. Rela-tipat annan pojulle erikseen aamupuuron kanssa. Myös devisolia käytettiin yksi pullollinen, kun apteekista oli d-tipat loppu, eikä niistäkään tullut mitään oireita.
Itselle iskee aina välillä haikeus, kun katsoo noita omia pikkuisia ja tietää että lapsiluku on nyt täynnä
Mutta sitten perään tulee taas mieleen, että seuraava lapsi ei välttämättä olisikaan niin helppo tapaus kuin tämä pikkuinen...
Meidän poju on jo melkein 6 kk, aika on mennyt ihan älyttömän nopeasti että kohtahan tästä joutuu taas lähtemään töihin. Poju on kyllä varmaan maailman helpoin lapsi, oikea hymypoika :heart: Meidän poju ei turhista valita ja jakelee kaikille aivan ihania hymyjä.
Poju on nukkunut yöt läpeensä jo melkein kuukauden ajan ja sitä ennenkin yösyöttöjä oli vain yksi yössä. Jätkä nukahtaa aina kiltisti omaan sänkyynsä, esikoista kun piti joko heijata vaunuissa, laittaa tuttia sänkyssä suuhun miljoona kertaa tai nukuttaa syliin. Ja herättyään poju jokeltelee iloisesti sängyssään ja kiljuu innosta kun sänkyn laidan yli kurkataan
Poju on syönyt pelkkää korviketta 2 kk iästä lähtien. Kovasti yritin imettää, mutta maitoa ei vain tullut riittävästi ja lopulta poju rupesi vieroksumaan rintaa ihan täysin. Syykin maidon vähyyteen selvisi jälkitarkastuksessa, kohtuun oli jäänyt pala istukkaa, joten maito ei koskaan noussut kunnolla. Palanen kaavittiin pois pari kk synnytyksen jälkeen, mutta silloin oli jo liian myöhäistä imetyksen kannalta, poju oli jo niin tottunut pulloon ettei rinta enää kelvannut.
Kiinteät me aloitettiin jo 4 kk iässä ja nyt mennään jo 5 aterialla päivässä. Puuron teen 60 ml maitoa ja sen kanssa tarjoilen noin puoli purkillista hedelmäsosetta, muilla aterioille menee vajaa purkillinen sosetta eli hyvin pojulle maistuu jo kiinteä ruoka. Kunhan poju oppii istumaan kunnolla, niin siirrytään syöttötuoliin, nyt syötän ruuat sitterissä ja se on kyllä aika hankalaa.
Vielä meillä ei ryömitä, mutta ei sekään enää kaukana ole. Kieriminen onnistuu jo hienosti (tosin se ei pahemmin kiinnosta), samoin ympyrää kierretään vauhdilla ja tänään poju peruutteli pitkät matkat ensimmäisen kerran
Kiukku tulee kyllä todella nopeasti kun ei päästä eteenpäin. Minä annan yleensä jonkin aikaa pojun kiukuta, sitten kun ääni kohoaa, niin sitten on aika nostaa poju vähäksi aikaa syliin
Mulla on noin 2 kg matkaa painoon ennen raskautta, mutta pudotettavaa ihannepainoon olisi noin 8 kg, koska lihoin sen verran kun lopetin esikoisen imettämisen (enkä tietysti lopettanut suklaan syömistä
). Ja kyllä nuo kilot on tiukassa, olin kolmisen viikkoa vähähiilarisella ruokavalioilla (lopetin jopa suklaan, karkin ja keksien syömisen kokonaan), mutta yhtään ainutta kiloa ei paino tippunut :kieh: Pakko olisi siis päästä liikkumaan, mutta ainoa vaihtoehto olisi käydä lenkillä illalla kun lapset on jo nukkumassa ja toistaiseksi se on ollut vain ajatuksen asteella :saint: Meillä mies on kaiken mahdollisen ajan meidän raksalla, joten lastenhoito on totaalisesti mun vastuulla, eikä esikoinen viihdy niin kauaa rattaissa, että voitaisiin käydä vaunulenkillä päivisin. Huoh, jotain pitäisi kyllä tehdä, mua ärsyttää tuo löllö vatsa :kieh: Mutta sitten taas ajattelin, että en jaksa nyt kesällä stressata tuosta asiasta, kesällä on pakko saada syödä jätskiä ja uusia perunoita hyvällä omatunnolla