Äidin hössötys ahdistaa :(

Äsken se pisti viestin että tulee sitten mun isän ja esikoisen kanssa hakemaan mua ja vauvaa sairaalasta kotiin, kun syntyy...Eiiiiii......
Mieshän meitä tulee hakemaan, ja esikoinen, jonka mies on hakenut mummolasta sitä ennen..
Viimeksi kun synnytin niin sain äidin kanssa kamalan riidan aikaiseksi, ja nyt ei kyllä mene yhtään paremmin. Oon tasan ajatellut että oon ekan viikon kotona, ilman vieraita, ihan tutustumassa vauvaan ja toipumassa synnytyksestä..Ja nyt tajuan että mun äiti kyllä loukkaantuu verisesti jos en suostu että se tulee samantien meille, en tosiaan jaksa..
Toivottavasti miehen vanhemmat ei oo samanlaisia hössöttäjiä, niille kun tää on myös ensimmäinen lastenlapsi.
 
Mutta mitä ootte mieltä, oonko ihan törkeä jos tten noin etten anna sen ainakaan viikkoon nähdä vauvaa, ja miten ihmeessä mä sen sille selitän :|
Ei oo kyllä kovin paljon esikoisenkaan aikana loppujen lopuksi tukena ollut, yksin oon saanut olla heti vauva ajan jälkeen, kun lakkasi kiinnostamasta. meillä ei oo kovin lämpimät välit..
tänne ei saa edes sairaalaan tulla kuin isä + sisarukset mutta se varmaan jo suuttuu siitä, kun ei ymmärrä.
 
Tai sit annat sen heti käudä katsomassa ja teet selväksi et sen jälkeen viikkoon EI VIERAITA. Varmaan pääsisit niin helpoimmalla mitä et kuuntelet koko viikon sitä et miks ei saa tulla.
 
"hankey"
Anna vaan tulla kurkkaamaan sinua ja vauvaa heti kun kotiudutte. samoin niiden toisten isovanhempien. Sanotte vaan, että ovat ainoat vieraat mitä otatte vastaan.

On se isovanhempia kohtaan julmaa, jos ette vauvaa näytä.

Onnea odotukseen!
 
toisaalta
No tietty tuokin on ongelma, ainahan ei voi voittaa... mutta vaihtaisin milloin vaan sun äidin mun omaani, joka on ollut kiinnostunut vain esikoisesta ja sitten tuo lapsenlapsihomma oli "niin nähty". Esim kolmonen oli 3 viikkoinen, kun kävi kylässä. Ei "ehtinyt" aikaisemmin (sairaseläkkeellä, nuori ja kykenevä ihminen), kun oli noita harrastuksia.

Ettekö tosiaan ehdi tutustua vauvaan, jos viikon aikana isovanhemmat viivähtävät tunnin tai pari teillä? Lapsi syntyy perheen lisäksi sukuun ja pitää olla onnellinen että suku välittää!! Minusta olisi noloa myöhemmin huudella lapsenhoitoapua, jos olen sanellut jyrkät ehdot alussa. Lapsenlapsi on niin iso ilo, että hävettäisi siitä nauttiminen kieltää, kun takuulla kukaan ei pikaisista visiiteistä pääse liikaa uupumaan!
 
jos oon yhtä kipeä kuin esikoisen synnytyksestä, niin en tosiaan niissä hormoneissa halua ketään siihen ihmettelemään! on se nyt kumma kun ei synnytyksen jälkeen saa toipua rauhassa, vaan kaikkien pitää heti päästä katsomaan vastasyntynyttä, kännykällä voi laittaa kuvan. Varsinkin jos sen käynnin jälkeen ei ole odotettavissa apua enää. ei ainakaan esikoisen kanssa, en tiedä katkeroituiko äitini kun ei saanut vastasyntynyttä hoitaa heti. hei, mun vauva! Meidän perhe....:kieh:
Ystävät on asia erikseen, heidän kanssaan oon läheisissä väleissä :heart: ja heihin luotan aivan toisella tavalla..
Äitini ei koskaan ole ollut meillä noin muuten vaan kylässä, eikä me heillä.
 
bonåwr
olisin onnellinen jos meillä olisi joku apuna ja pääsisi katsomaan. Sukulaiset asuvat 500km päässä eikä sitä mahdollisuutta ole. Olisi kiva kun sairaalassa kävisi sukulaisia ja sitten saisikin olla kotona hetken rauhassa. Meillä kun sitten ne vierailut kestää viikon kun joku tulee 500 km päästä kylään. Silloin voi sanoa, että ei enää jaksa, varsinkaan pienen vauvan kanssa. Parin tunnin vierailuja voisin järkätä vaikka joka päivä. Sano, että tulevat sairaalaan käymään ja katsomaan vauvaa ja sitten saat olla kotona rauhassa.
 
äiti 2 kk
et oo ainoo kenen äitee hössöttää... mun äiti haki mut ja tytön laitokselta kun mun mies oli töissä silloin, se oli ihan sovittu homma... mut musta ihan huipuinta oli se että mä kun olin laitoksella sen 2 yötä eikä sinne saa tulla vieraita muutakun isät ja syntyneen lapsen sisarukset niin eikös meidän äitee ehtinyt tunkee sinne lapsen toisena elinpäivänä vaikka sit kolmantena sai jo hakea meidät pois sieltä... mut se vaan höpsähti niin kovin kun pääsi mummuks...
 
se joku
Taitaa raskaushormonit heittää.

Voi käydä niinkin että olet loistokunnossa synnytyksestä jo toisena päivänä. Toisen synnyttäminen on useimmiten helpompaa kuin ekan. Ainakin mulle kävi niin.

Mäkin ehkä ottaisin käymään sukulaiset sinne laitokselle ja sitten kotiutumisen jälkeen en hetkeen kotia.
 
"nora"
eikö se voi tulla vierailemaan sairaalassa(sairaalassa on onneksi rajoitettu tuo vierailuaika) ja sitten pyydät että jos saisitte ekan viikon kotona tutustua rauhassa omaan vauvaanne?
 
"minä"
Tottakai saatte viettää ensimmäsen vko yhdessä,ILMAN isovanhempia tai ketään muitakaan vieraita! Teet selväksi äidillesi että miehesi ja lapsesi tulee hakemaan sinua,ja hän ei ole tervetullut mukaan..samoin ensimmäisen vko:n aikana ei ole vastaanottoa. PIDÄ PÄÄSI!!! :) Meillä tuli käymään 2pv kotiutumisen jälkeen kummankin vanhemmat ,mutta seuraavan lapsen syntymän jälkeen tänne ei tule ketään ensimmäiseen viikkoon! vaikka olinkin hyvässä kunnossa,niin en todellakaan ollut siinä fiiliksessä että oisin jaksanut passata ja kuunnella toisten lässytystä. Niinpä mieheni hoiti keittiöpuolen yhdessä äitini kanssa. Ja nyt kun miettii,niin mikä kiire niillä on päästä heti kattomaan vauvaa? täällä onneksi on rajoitettu ettei isovanhemmat saa tulla sairaalaan,en todellakaan kaipaa anoppia sinne :D
 

Yhteistyössä