Äidille pitäisi maksaa 1000 euroa...

  • Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
Alkuperäinen kirjoittaja juuei:
teidän perhe saa yhteiskunnalta 500 euroa? ei asumisukia? eimitään muuta?

asumistukea voi sada myös työssäkäyvä,. se on kaikkien oikeus
, omaa tyhmyyttä on jos ei hae sitä. voihan jollain olla hvyin pieni palkka
Niinpä - ja kotiäiti sekä opiskelijakin.
Paitsi jos miehellä on liian isot tulot. Sitten oot pelkästään miehen varassa.
Ja siinä tapauksessa ei asumistukea kuulu saadakaan: pärjää ilmankin.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Jos mä saisin työttömänä tonnin kansalaispalkkaa en edes harkitsisi töihinmenoa, ikinä =)
Ja mä lopettaisin työnteon heti. Joku saisi mun työt ja mä keksisin kyllä elämääni muutakin sisältöä.
Ihan tosi? Eihän tuo ole sen isompi kuin mitä sossusta saa. Mutta tuon voimaan tullessa saisin kansalaispalkan sekä oman palkkani :)
koska sossusta on tonnin sanut?
Juu, tietysti jos myös lapset sais tuon tonnin, niin sitten eri asia. Mutta jos on iso perhe, niin on mahdollista saada pari tonnia yhteiskunnalta, joista tuo tonni soskulta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
Alkuperäinen kirjoittaja juuei:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
käsitän, ei äitiydestä tai isyydestä mitään makseta. Lapsilisää saa jos sula on lapsia, eikä se ole silloin korvaus siitä äitiydestä, tavallaan.
poisstetaan sit lapsilisäkin
Ei voi mitään, mutta kyllä mua suoraan sanottuna huvittaa että ihminen joka nostaa työttömyyspäivärahaa ties monettako vuotta on sitä mieltä, että kht-tuki pois. Onkohan tässä keskustelussa muita, jotka ajattelevat tätä asiaa muunkin kuin OMAN tilanteensa kautta.
just. mikään työ ei kelpaa, kun se on liian kaukana, liian heikko palkka, liian sitä ja tätä. pitää olla aikaa viedä lapset kävelemällä harrastuksiiin jne
ja yhteiskunnan tuet juoksevat- koko perheelle. kummallekaan ei kelpaa työ kuin silloin tällöin niin kauan että ansiosidonnaiset juoksevat taas.

oma suu on aina lähellä.
ansiosidonnasita en ole saanut vuosiin, joten älä valita.
ei se 500e ole iso raha, ei siitä tarvii kateellinen olla
on se enemmän kuin kht :) ja sun mielestä kht pitäis lopettaa?
 
Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
just näin. enne ei maksetttu mitään kotihoidontukia aj äidit hoiti lapset silti kotona
Ai, mun käsittääkseni taas ne lapset vietiin hoitoon jo tyyliin 3 kk iässä.
ei ainkaan mun mamma lapsiaan hoitoon vienyt. miehensä palkalal elättivät kahdeksan poikaa maaatilalla. leskekis hän jäi jo nuorena alle 50vuotiaana ja sillä leskeneläkkeellä sit eli siihen asti etä pääsi "oikealle " eläkkeelle.

Ja mun äiti meni töihin kun olin puolivuotias, silloinki n teki osa.aikatyötä ja isi hoiti välillä ja joskus olin naapurissa hoidossa
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
just näin. enne ei maksetttu mitään kotihoidontukia aj äidit hoiti lapset silti kotona
Ai, mun käsittääkseni taas ne lapset vietiin hoitoon jo tyyliin 3 kk iässä.
Tai sit mennään niin kauas, että asuttiin useamman sukupolven taloutta - apuna mummot ja paapat.
Työ ikäänkuin kotona, äiti vaan pellolle heinää seipäille lyömään suoraan saunasta, missä oli hetki sitten synnyttänyt ja mummo vauvaa kehtoon liekuttamaan.
Tai äiti navetalle lypsylle ja mummo häärii kyökissä leipää leipoen ja siinä samalla perheen pienempiä lapsia katsellen - isommat lapset olivat kartanon tiluksilla piikomassa tai pappilassa aputyttöinä ja tallipoikina, että saatiin peltoläntin vuokrat maksettua ja sille hevoselle, jota tarvittiin liikkumiseen, välillä jotain rehua, tai ainakin kengät talveksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja jea:
entäs jos alettais huutamaan myös et eläkkeet lopetettava, kaikki tuet siis loppu vaan, itte säästää eläkerahastoon nii voi sit tehdä jotain vanhanaki.... kenellekään ei siis makseta mitään, muutenku niille jotka on töissä. hienoa :D
Hmm, eli siis

Jos et kannata, että äitiydestä maksetaan 1000?/kuukausi, kannatat automaattisesti myös eläkkeiden poistoa.

Ei vittu.
Ei vittu vaan sullekin mutta ei siinä äitiydestä mitään makseta.
ei äitiydestä tarvitse palkkaa saada, mut peruselintaso on turvattava niinku kaikille muillekin ihmisille. Musta on aivan kamalaa seurata hyvää ystävääni, opiskelevaa yh-äitiä, joka joutuu lainarahalla ruokkimaan lapsia. Kotona ollessaan teki saman toimeentulotuella.

Perheessä jossa tienaava osapuolella on hyvät tulot, ei varmaan kht:n korotuksille niin suurta tarvetta olis kuin oikeasti pienituloisella perheellä? Entäs jos kht:n suuruus määräytyisi puolison tulojen perusteella?

Tonnia ei minustakaan tartte kenellekään maksaa, jos niin paljon on tarvetta niin sitten kannattaa suunnata töihin.

Anteeeksi sekava teksti, olen vähän väsyksissä sillä työaikani päättyi 10min sitten. (jatkuu taas yöllä..)

 
Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
just näin. enne ei maksetttu mitään kotihoidontukia aj äidit hoiti lapset silti kotona
Ai, mun käsittääkseni taas ne lapset vietiin hoitoon jo tyyliin 3 kk iässä.
Tai sit mennään niin kauas, että asuttiin useamman sukupolven taloutta - apuna mummot ja paapat.
Työ ikäänkuin kotona, äiti vaan pellolle heinää seipäille lyömään suoraan saunasta, missä oli hetki sitten synnyttänyt ja mummo vauvaa kehtoon liekuttamaan.
Tai äiti navetalle lypsylle ja mummo häärii kyökissä leipää leipoen ja siinä samalla perheen pienempiä lapsia katsellen - isommat lapset olivat kartanon tiluksilla piikomassa tai pappilassa aputyttöinä ja tallipoikina, että saatiin peltoläntin vuokrat maksettua ja sille hevoselle, jota tarvittiin liikkumiseen, välillä jotain rehua, tai ainakin kengät talveksi.
meidän mamma hoiti käytnnössä yksin tilan työt, siihen asti että pojatkasvoivat niin isoikis että olivat apuna. pappa oli töissä mettäsavotalla aj muuallakin välillä pidempiä aikoja. Ei kerennyt pappa juuri muuta tehdä kuin lisääntyö. Pappa oli 12 vuottta mammaa vanhempi, ja sairastui vähän reilu 50 vuotiaana ja kuoli pois aika pian, silloin mammalla oli kahdeksan pojan lisäki vielä pappakin hoidettavana.
ja mamma on mieleläään hoitnat myös lapsenlapsiaan joita, joita on nyt ainkin 10
 
Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
Alkuperäinen kirjoittaja juuei:
Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
Alkuperäinen kirjoittaja juuei:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
käsitän, ei äitiydestä tai isyydestä mitään makseta. Lapsilisää saa jos sula on lapsia, eikä se ole silloin korvaus siitä äitiydestä, tavallaan.
poisstetaan sit lapsilisäkin
Ei voi mitään, mutta kyllä mua suoraan sanottuna huvittaa että ihminen joka nostaa työttömyyspäivärahaa ties monettako vuotta on sitä mieltä, että kht-tuki pois. Onkohan tässä keskustelussa muita, jotka ajattelevat tätä asiaa muunkin kuin OMAN tilanteensa kautta.
just. mikään työ ei kelpaa, kun se on liian kaukana, liian heikko palkka, liian sitä ja tätä. pitää olla aikaa viedä lapset kävelemällä harrastuksiiin jne
ja yhteiskunnan tuet juoksevat- koko perheelle. kummallekaan ei kelpaa työ kuin silloin tällöin niin kauan että ansiosidonnaiset juoksevat taas.

oma suu on aina lähellä.
ansiosidonnasita en ole saanut vuosiin, joten älä valita.
ei se 500e ole iso raha, ei siitä tarvii kateellinen olla
teidän perhe saa yhteiskunnalta 500 euroa? ei asumisukia? eimitään muuta?
asumistukea voi sada myös työssäkäyvä,. se on kaikkien oikeus, omaa tyhmyyttä on jos ei hae sitä. voihan jollain olla hvyin pieni palkka
mepä ei saatu kun haettiin ;) omaa tyhmyyttä? vai kenties ollaan väliinputoajia? sulla on liian kärkkäät kommentit ottaen huomioon miten vähän tiedät..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
just näin. enne ei maksetttu mitään kotihoidontukia aj äidit hoiti lapset silti kotona
Ai, mun käsittääkseni taas ne lapset vietiin hoitoon jo tyyliin 3 kk iässä.
Tai sit mennään niin kauas, että asuttiin useamman sukupolven taloutta - apuna mummot ja paapat.
Työ ikäänkuin kotona, äiti vaan pellolle heinää seipäille lyömään suoraan saunasta, missä oli hetki sitten synnyttänyt ja mummo vauvaa kehtoon liekuttamaan.
Tai äiti navetalle lypsylle ja mummo häärii kyökissä leipää leipoen ja siinä samalla perheen pienempiä lapsia katsellen - isommat lapset olivat kartanon tiluksilla piikomassa tai pappilassa aputyttöinä ja tallipoikina, että saatiin peltoläntin vuokrat maksettua ja sille hevoselle, jota tarvittiin liikkumiseen, välillä jotain rehua, tai ainakin kengät talveksi.
eikä taatusti mennyt asumiseen kuutta tuhatta markkaa + peruselämiseen toista mokomaa, mikä on tänä päivänä melko minimi... :)
 
vieras
Kansalaispalkalle sopiva summa olisi 600e per aikuinen ja 400e per lapsi. Tämän lisäksi ei muita tukia toimeentulotukea lukuunottamatta. Myöskin kunnallinen päivähoito lakkautettaisiin. Tuo summa riittäisi kyllä melkein kaikille.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Miksi työtön saa kotona OLOSTAAN enempi kuin ÄITI?
ja moni työtön onkin sit omasta tahdstaan työtön. kai heidänkin on saatava korvaus siitä menetyksestä jonka ovat kärsinet.
Vai sinustako on oikin että nämä just irtisanotut jäisivät ilman rahaa. vaikka olis ollut töissä yli 20 vuotta.
Et taida käsittää
käsitän, ei äitiydestä tai isyydestä mitään makseta. Lapsilisää saa jos sula on lapsia, eikä se ole silloin korvaus siitä äitiydestä, tavallaan.
Mee metsola töihin ja lopeta tyhmäily, ai niin, ei sulle mikään kelpaa...
 
vieras
Työttömyyskorvaus pois Kelalta, liitosta korvausta heille, jotka ovat maksaneet jäsenmaksuja min. 10 vuotta.

Lapsilisät pitääisi maksaa suoraan 15 vuotiaille lapsille, ei pääsis vänhemmat vetämään välistä.

Sossun maksamat tuet maksusitoumuksiksi kauppaan. Vaatteisiin vain perustelluista syistä n. vuoden välein. Vai mitä Metsola?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Höpö höpö mitä kuraa taas.
miten niin?
Miksi kenellekään pitäisi maksaa siitä että on kotona lasten kanssa?
juuri näin. se joka haluaa olla lastensa kanssa kotona voi ola ilman rahaa. saahan lapsista lapsilisää, sen turvin sitten on kotona
Mitäs teet, kun sun lapsesi lakkaa saamasta lapsilisää? Menetkö töihin. Teillähän on nyt lapsilisä pääasiallinen tulonlähde vrt. kansalaispalkka. B)
 
Haloo?
Kun lapsi lakkaa saamasta lapsilisää, on jo 17v ja voi ihan itse mennä töihin, ei tarvi kun ilta/viikonlopputyö olla niin tienaa enemmän kuin lapsilisän.

Turha jauhaa "arvokkaasta työstä" että siitä pitäisi saada parempi korvaus.
Siis KORVAUS siitä että itsekkäästä halustasi teette lapsia??
Sanokaa hep heti ne jotka tekevät lapsia siksi että yhteiskunta saa "veronmaksajia".
Enkai minäkään voi mennä itse valitsemaani työpaikkaan omasta vapaasta tahdosta ja nurista siellä että nyt mun pitää saada lisää palkkaa kun mun työ on niin arvokasta omasta mielestäni .
Ja samaan aikaan työ on kivaa ja se on just sitä mitä olen aina halunnut. Mut lisää rahaa vaan.
 
Haloo?
No justiinsa. Miks teette sit lapsia ollenkaan jos se ei oo edes kivaa eikä siitä makseta?
Kai siinä joku on kuitenkin isompi syy se on se "MINÄ haluan",
joka voittaa raskaan työn ja rahattomuuden - silti valitetaan kaikesta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja talvikeiju pakkashangella:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Jaa, minusta taas omien lasten hoidosta ei tarvitse maksaa yhtään mitään.
peesi. vai että tuhat euroa, kaikki ei saa edes oikeasta työstä paljon tuota enempää
Peesi
Ei omien lasten hoidosta tarvitsis maksaa mitään. Alkaisi heti "pentutehtailu" tietyissä piireissä jos tonnin saisi kuussa :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Maksaisi suunnilleen yhtä paljon kuin yhden lapsen päivähoito kunnalle KUUKAUDESSA. Eli hyvin kannatettavaa, jos lapsia on enemmän kuin yksi tai jos tuohon sisältyy jo Kelan tuet ja lapsilisä.
Lapsilisähän maksetään niistäkin, jotka on päivähoidossa, että sen voisi vielä mun mielestä laskea erikseen.
 
Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Maksaisi suunnilleen yhtä paljon kuin yhden lapsen päivähoito kunnalle KUUKAUDESSA. Eli hyvin kannatettavaa, jos lapsia on enemmän kuin yksi tai jos tuohon sisältyy jo Kelan tuet ja lapsilisä.
Lapsilisähän maksetään niistäkin, jotka on päivähoidossa, että sen voisi vielä mun mielestä laskea erikseen.
lapsilisä tulosidonnaiseksi, esim jos perheen tulot ylittävät 6000e, ei mitään lapsilisiä tarvitse enää
 

Yhteistyössä