äänestämisestä

  • Viestiketjun aloittaja yks äityli
  • Ensimmäinen viesti
yks äityli
:) joku muukin oli kirjoittanut äänestämisestä...ajattelin et kirjoitan oman mielipiteeni ja kannanoton/näkemykseni ko.aiheesta.
ensinnäkin minulla mietityttää(ihmetyttää)kaikkien ehdokkaiden innokkuus ilmastonmuutoksista-kuinka he ovat huolissaan jne jne.panostavat ko.asiaan toisinaan liiankin innokkaasti...toivoisin heiltä samanlaista innokkuutta hieman todellisiimpiin aiheisiin kuten,hoitajien palkkoihin,lisää henkilökuntaa hoitoalalle,vanhuksille hyvä,turvallinen ja monipuolinen hoito.lapsiperheille kodinhoitotuen takaisin palautus kun se pienennettiin laman tultua ja luvattiin palauttaa ennalleen kun lama on ohitse...eipä vain ole palautettu!!!mahdollistettaisiin näin äitien ja isien kotona olo sekä lapsien hyvinvointi kun toinen vanhemmista voisi olla kotona lasten kanssa vaikka toinen olisikin töissä,ettei äidin/isin tarvitsisi mennä kesken kaiken lasten ollessa pieniä töihin,koska meitäkin äitejä/isiä on jotka haluamme olla kotona,kasvattaa lapset itse ja mahdollistaa toisille duunariäideille ja jotka oikeasti tarvitsevat hoitopaikan lapsilleen viemättä/tai tappelemalla yhteiskuntaa vastaan hoitopaikoista joita muutenkin on jo liian vähän ja joista on jopa pula!koska opiskelijoillekkin turvattaisiin toimeentulo nostamalla heidän tukiaan ja annettaisiin heille ns."rauha"keskittyä opiskeluun ni miksei mekin suomen äidit vaadittaisi että meille kans annettaisiin rauha olla kotona ja hoitaa itse lapsemme vaikka siihen kunnes lapsemme on 3v.?!ja ne jotka haluavat mennä töihin ja haluavat lapsensa hoitoon annettaisiin heille näin mahdollisuus saada lapsilleen hoitopaikka?!seurakunnat ja MLL järjestävät kerhoja joissa me sitten kotiäidit tapaisimme toisiamme ja antaisimme lapsillemme virikkeitä.luulen että jaksaisimme olla näin koko päivä äitejä jos tuet palautettaisiin ennalleen ja emme kaipaisi töihinkään kesken lasten kasvamisen,luulempa myös,että henkinen pahaolo ja sosiaaliluukun jonotuksetkin vähenisivät tällä ratkaisulla.kun ei tarvitsisi niin tarkkaan enää syynätä riittävätkö rahat ja miettiä kuumeisesti osa aikaista työtä kodinhoidon oheen kun tulotkin olisivat kohtalaisemmat!!! :/ ottakaa muutkin äidit kantaa oletteko samaa mieltä?kun tietäis nuoren ehdokkaan joka ajaa suurinpiirtein näitä asioita/seikkoja mitä minä arvostan ja luettelin tähän niin laittaisin tämän tekstin menemään suoraan hänelle!? :heart:
 
onhan tuo ilmaston muutosasiakin tärkeä, sehän koskettaa juuri meidän lapsiamme ja tulevia sukupolvia. millaisessa maailmassa he tulevaisuudessa elävät.
tärkeitä on nuo hyvinvointia koskevat asiatkin joita luettelit, itse arvostan juuri samoja asioita. ihmisen perustarpeisiin pitäisi panostaa, terveydenhoito ja koulutus kuntoon.
jotain jos annetaan niin jostain se on sit pois. tässä on vaalien alla ollut esillä subjektiivinen hoitooikeus ja sen rajoittaminen. siinä olisi yksi säästön paikka ja säästyneet rahat oikein suuntaamalla saataisiin ehkä päivähoito toimivaksi niin lapsille kuin lastenhoitajille?
itse olen löytänyt oikean ehdokkaan, jolla perusarvot kohdallaan ja vastaavat omiani.
täällä itärajalla asuessa tuntuu usein että päättäjillä tärkeäpää satsata tuonne venäjän puoleen ja omien asukkaiden asiat saavat olla niin ja näin. eihän tällä tietysti merkitystä näin eduskunta vaalien alla, mutta samoja ehdokkaita sinne pyrkii kuin kunnallisvaaleissakin ehdokkaina.
 
yks äityli
:) onhan toki ilmastonmuutokset tärkeä asia,pakokaasu yms.päästöt ovat seuraavien sukupolvien ns.riesana.itse ajattelen että alkoholiveroa pitäisi nostaa ja uudelleen alkaa arvioimaan hoidon tarvetta päihteiden (mielenterveys)käyttäjien kohdalla,siten että nämä ns.yhteiskunnan varojen haaskaajat,jotka käyvät vailla halua parantua alkoholismistaan kalliissa hoidoissa mitä me veronmaksajat maksamme heidän puolestaan,että heille laitettaisiin jonkinlainen omavastuu osuus näistä hoidoista jonka he itse joutuisivat maksamaan mikäli haluaisivat hoitoon.jospa se laittaisi heitä ajattelemaan kantsiiko juoda enää vaiko lähteä raittiille elämäntavoille.suomen lakiakin pitäisi tiukentaa siten että nämä ulkomaalaiset rikoksen tekijät karkotettaisiin ja venäläiset/kaikki ulkomaalaiset rötöstelijät suomi luovuttaisi heidän kotimaahansa odottamaan tuomiotaan tai sitten sinne kärsimään sitä sinne.koska jos ne rikoksentekijät istuvat täällä vankilatuomionsa heidän ei tarvitse istua kuin puolet siitä ajasta,kotimaassaan esim.venäjällä laki on tiukempi he istuvat tasan tarkkaan koko tuomion ja olot siellä vankilla ei ole läheskään yhtä hyvät kuin täällä meillä suomessa.miksi haaska meidän tavallisten duunareisen veromarkkoja tällaisiin ongelmiin jotka olisivat hoidettavissa jos siellä korkeimmilla palleilla istuis sitä nuorempaa porukkaa joka tietää tosiasiat miten ne ovat eivätkä yritä peitellä niitä?! :whistle: en ole rasisti mutta kohta minusta tulee sellainenkin tällä yhteiskunnan ajattelutavan mukaan.
 
tässä oon viime päivinä kovasti lueskellut ja miettinyt noita vaalikuviota ja puolueiden kotisivuilla käynyt lueskelemassa. nyt on mieli muuttumassa tuon oman ehdokkaan suhteen, ehkä se ei olekaan se oikea?
nämä kolme suurta puoluetta, joista yhtä oma aiemmin ajateltu ehdokaskin edustaa, ei ehkä sittenkään ole sitä mitä mie haluan. median suhteen tulee mieleen et muita ei ees kannata äänetää, kun näistä niin paljon vaan puhutaan ja kannatus lukuja vertaillaan. mutta...
kävin tällä viikolla parissa vaalitilaisuudessa toinen oli vihreiden ja toinen kristillisdemokraattien (en ole mitenkään uskovainen enkä kovin uskonnollinenkaan), ja täytyy sanoa että nämä ehdokkaat saivat minut miettimään asiaa uudestaan.
jompikumpi puolue tulee samaan ääneni, täytyy tässä vielä lukea muutaman oman ikäisen, ehkä perheellisen ja varmaankin naispuolisen ehdokkaan kotisivuja ja valita sielta sit ketä äänestää.

ei muuta kuin huomena kaikki äänestämään

:wave: <br><br>
 

Yhteistyössä