Äänestäisitkö kunnallisvaaleissa ehdokasta joka on antanut tittelikseen, ammatikseen "äiti" :O ?

• Viestiketjun aloittaja ehdokasta hakeva
  • Ensimmäinen viesti
ehdokasta hakeva
Nyt selailin potentiaalisia ehdokkaita ja eräs heistä oli "kansalaisaktiivi, äiti" Eräs ehdokas jaaritteli blogissaan lapsiperhe arjestaan kiireineen... Hohhoijaa....

Eivät saa minun ääntäni. Tarvitsen muitakin meriittejä kuin lisääntymiskyvyn :/

"a.p"
Lisäksi tuo joka jaaritteli lapsiperhe arjesta blogissa jatkaa samaa turhanpäiväistä linjaa facebookissa selostaen ruuanlaittoaan, pyöräilyä, luomuliibalaabaa ja pyykinpesusta pähkinöillä....

Olen pettynyt.

[QUOTE="a.p";27167379]Lisäksi tuo joka jaaritteli lapsiperhe arjesta blogissa jatkaa samaa turhanpäiväistä linjaa facebookissa selostaen ruuanlaittoaan, pyöräilyä, luomuliibalaabaa ja pyykinpesusta pähkinöillä....

Olen pettynyt.[/QUOTE]

Pettynyt johonkin yhteen ehdokkaaseen kun etsiskelet vielä ehdokasta itsellesi?
Tajuaisin jotenkin pettymyksen jos joku alittaisi odotuksesi sen jälkeen kun olisit jollain lailla kannattamiseesi sitoutunut, mutta se, että pettyy johonkin siksi, että hänen arvonsa erit kuin omasi kuulostaa vähän oudolle..
:D

"vieras"
Kunnallispolitiikka vaatii aikaa, joten periaatteessa kotiäidillä voisi sellaiseen ollakkin aikaa paremmin kuin esim kiireisellä liikemiehellä. Toisaalta vaadin ehdokkaaltani myös ymmärrystä talousasioista ja edes jotain koulutusta taustalla.

Eli koulutettu ja talousymmärryksensä esim. bloggaamalla tai aiemmilla opinnoilla osoittava kotiäiti olisi mulle hyvä ehdokas :) Varmasti ajaisi myös lapsiperheiden etuja.

pyyh
Äitikortin esiinvetäminen silloin kun se ei liity asiaan on mielestäni rasittavaa. Mutta jos ehdokas on muilta osin järkevä ja meillä mielipiteet kohtaavat niin tottakai äänestäisin. Toisaalta en kyllä usko että ammattiäiti joka keskittyy kertomaan lapsiperheen arjesta oleellisten asioiden sijaan kohtaisi minua millään tasolla. Joten.. ehkä äänestäisin ehkä en.

"vieras"
Kuinkahan helkkaristi niitä kansanedustajia äänestetään vaikka eivät ole koskaan tehnyt mitään töitä, sama on eu-komissaareissa, niitähän ei edes äänestetä vaan itse valitsevat siellä keskenään, niin kuin konekauppias Olli Rehn.

"vieras"
En. En koskaan äänestä ketään, joka on kouluttamaton. Yleensä äänestän henkilöä, jolla on ylempi korkeakoulututkinto. Politiikka vaatii kuitenkin jonkin verran sellaisia taitoja, joita ei opi olemalla "äiti" tai "hitsari". Valitettavasti.

"vieras"
[QUOTE="vieras";27167963]Kuulostaa ihan Perussuomalaiselta. Heillä monilla on Facebookissa ammattina kotiäiti tai koti-isä ja koulutuksena elämänkoulu.[/QUOTE]

Niinkö? Luulin että vihreillä tai kokkareilla näin olisi. Kerrotko jotain ehdokkaita joilla tosiaan on se koti-isä tai koti-äiti ammattina??

Kaikki nuo tuollaiset "ammatti: äiti" "koulutus: elämänkoulu" jne. saa minut ajattelemaan, että ihminen on jotenki henkisesti vajaa. En siis äänestäisi
Jep, sama.

Ammatti: kotiäiti. Koulutus: elämänkoulu paras koulu. Työskentelee yrityksessä Ellamaija 6 kk & Veetimatias 3 v. EIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII!

"vieras"
[QUOTE="vieras";27167973]Niinkö? Luulin että vihreillä tai kokkareilla näin olisi. Kerrotko jotain ehdokkaita joilla tosiaan on se koti-isä tai koti-äiti ammattina??[/QUOTE]

Esim. Jani Viinikainen, Mikko A. Ratia. Odotas kun etsin lisää...

"mie"
En äänestäisi minäkään. Jos aikoo oikeasti pärjätä politiikassa, elämänkoulu (lue: ihan vain eläminen) ei useinkaan riitä. Minusta jokin yhteiskuntatieteellinen tutkinto on taustana hyvä, jos pitää jotain sanoa. Viimeksi kyllä äänestin vihreiden puoluetta ja sieltä henkilöä, joka on saman humanistisen alan ihmisiä kuin itsekin :). Äitikortti tuossa tilanteessa on jotenkin nolo.

"vieras"
[QUOTE="vieras";27167995]Esim. Mikko A. Ratia. Odotas kun etsin lisää...[/QUOTE]

Tuosta löytyi tuo juttu minkä varmaan sinäkin luit?
-Lokakuun 9. päivä vuonna 1993 olin auto-onnettomuudessa, jossa loukkaannuin sen verran vakavasti että silloinen peruskoulu jäi kesken ja elämä oli aloitettava uudelta pohjalta.

Olen siis työkyvyttömyyseläkkeellä ja ”työtehtäviini” kuuluu pitää huolta tyttärestäni päivittäin. Eli, koti-isän roolia koitan parhaani mukaan työstää.

Tosin, ei minun aika todellakaan täyty pelkästään lastenhoidosta, sillä olen järjestöhommissa mukana.

Yhteistyössä