ääh mua ärsyttää tuo taaperolle"lukeminen" ko se ei jaksa sit kuitenkaan kuunnella...

  • Viestiketjun aloittaja
  • Ensimmäinen viesti
siis kyse vasta 1v3kk tytöstä. Tuo tosi usein pvän mittaan kirjan mulle ja alkaa käännellä sivuja.. jos kysyy vaiks "missä on koira" vaihtaa sivua.. jos ite luen siitä hälle ni hetimiten alkaa repiä/vaihtaa sivua..ni mitä mun pitäis tehä? :O ja jos annan vaan käännellä sivuja se alkaa kiljahtelemaan ja kattoo mua et "lueks sä"? ja tunkee kirjaa syliin...hmmm
 
no
tärkeintähän on se yhteinen hetki ja juttelu. Ei meilläkään tuossa iässä kovin pitkiä satuja kuunnellut, nyt vuotta myöhemmin jaksaa kuunnella jo pitkiäkin satuja.
 
p
Meillä on ihan sama meininki ja tytöllä ikää 1v3kk. Aikani siinä sitten yksin luen sitä kirjaa ja sit pistän pois. Toki se on hetkessä takas mun käsissä kun lopetan :D Et kai se jonkun verran sitä kuuntelee vaikkei vieressä jaksa olla kiinnostuneena, tiedä häntä. Ei meillä oo isommatkaan oikeen kirjojen vierellä viihtyny vaikka lukemaan ovat pyytäneetkin.
 
kolmenäiti
Mun 1v3kk poika just jaksoi tänään yhden kirjan, kun pikaisesti luin ja osoitin/pyysin lasta osoittamaan kuvia samalla. :) Mut semmosta se on, annat lapsen kääntää ja katselette kuvia.
 
Muistan kun kaverin poika jaksoi tuossa iässä kuunnella kovakantisen kirjan ihan helposti kannesta kanteen. Mun poika vaan halus käännellä sivuja!! Ja nyt 4,5-vuotiaana kuuntelee ihan miten pitkiä kuvattomia tarinoita vaan. Niin ovat erilaisia. Juttele kuvista, kerro jotain tarinasta tms, kyllä se muistiin kuitenkin jää.
 
Niin, se on kovasti lapsestakin kiinni, mutta luulen että tuossa iässä ei kovinkaan moni jaksa mitään romaaneja kuunnella vaan lähinnä tuo sivujen kääntäminen ja kirjan syöminen sekä repiminen on SE juttu. Minulla on hyvin vilkas esikoispoika, nyt kaksivuotiaana jaksaa kuitenkin hämmästyksekseni kuunnella iltasadun |O Tai vaikka miten monta, ja naureskelee kirjan jutuille!
 
Joku lorumuotoinen voisi upota paremmin. Ja kun lorut on pari kertaa luettu, niin niitä voi sitten rallatella ihan ulkomuistista, vaikka sivut kääntyisikin liaan pikaisesti..

Mutta kuten sanottu, tärkeä on se yhteinen lukuhetki, kärsivällisyys kasvaa sitten pikkuhiljaa =)
 

Yhteistyössä