(Adoptio)tytölle nimeä?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "gemma"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

"gemma"

Vieras
Apua Etelä-Amerikasta adoptoidun tyttäremme nimen keksimiseen siis kaivattaisiin!

Syntymämaa on tässä nyt sikäli oleellinen, että mielestäni tummahipiäiselle lapsellemme nyt ei oikein sovi mikään Aino tai Venla tms. supisuomalainen nimi, vaan ehkä jotain hieman erikoisempaa, ehkä kansainvälisempää vivahdetta tai jotain sellaista, tiedättekö?

Saisi kuitenkin olla suomalaiseen suuhun sopiva ja ehdottomasti lausutaan niin kuin kirjoitetaan. (Sukunimi myös melko tavallinen nen-päätteinen)

Toisaalta en kuitenkaan haluaisi mitään hirveän "fiiniä", tyyliin Veronica tms...

Ainoa varteenotettava ehdotus itsellä mielessä tällä hetkellä on Jasmin, mutta äh, tämä on niin vaikeaa, auttakaa! :)

Ennen oli suosituksena että lapsella jo oleva nimi säilytettäisiin ainakin yhtenä nimenä. Miten olisi vaikka Astha? Tiedän tämän nimisen tytön ja hän on siis aina ollut Astha.

Leanna, Liana, Sina, Anna, Maria, Lisa, Margarita, Luisa, Lena, Isabella, Sandra, Livia, Viveka, Vivien,

onhan noita jotka ovat sekä kansainvälisiä että suomalaisia.

Toisaalta en näe estettä etteikö tummaihoinen lapsi voisi olla Venla tai Helka. Olen nähnyt montakin, kaupungissa kun asun ja työskentelen lapsiperheiden kanssa.

[QUOTE="Hanna";28591122]Gemma on (lat) jalokivi. Se oli myös Danten vaimon nimi.

Kyseessä lienee ns. heikko adoptio?

Nimeksi ehdotan Andeihin liittyen Mandia.[/QUOTE]

Mandi on aivan ihana nimi. :heart:

Kiitoksia!

Sofie (voisiko olla myös Sofia?), Jenny, Sandra ja Melissa näistä eniten sellaisia joita haen ja miellyttää minua! Tuo Emmakin voisi kyllä olla, ja Laurahan olisi myös kansainvälinen nimi. Toisaalta ne taas kovin tavallisia.
Saatetaan säilyttää "syntymänimi" toisena nimenä, mutta toisaalta ei haluttaisi, että lapsella on enempää kuin kaksi nimeä.. (etunimi + syntymänimi saattaa kuullostaa tönkön töksähtävältä)

Ines olisi myös muuten kiva, mutta en halua että lapsi joutuu tavaamaan nimen kirjoittamista YHTÄÄN ("ines yhdellä iillä" "erica ceellä" "mary-anne väliviivalla" "moona kahdella oolla" -tyyliin) joten siksi ines, ida ym. poissuljettuja. Tämän takia Jenny pitäisi kyllä lausua sitten myös jenny eikä jenni...

Olen Jenny ja se sanotaan y:llä. Ei Jenni vaan Jenny. Siskoni on Sofie ja hän on Sofie, ei Sofia. Sofia on mielestäni liian tavallinen nimi. Niitä on paljon. Sofie on heti erilaisen kuuluinen nimi.

Minulla on Aida ja Ebba tyttäret.

[QUOTE="Hanna";28591122]Gemma on (lat) jalokivi. Se oli myös Danten vaimon nimi.

Kyseessä lienee ns. heikko adoptio?

Nimeksi ehdotan Andeihin liittyen Mandia.[/QUOTE]

Gemma on ehkä liian "outo" (=tuntematon), saisi olla kuitenkin jonkun verran tuttu nimi Suomessakin (itse olen keksinyt sen yhdestä kirjasta, en ole ikinä suomessa muuten kuullut)

Ei ole heikko adoptio, miksi olisi? :O

Meillä yhden tutun Madeleiden lempinimi Mandi, joten en oikein miellä sitä oikeaksi nimeksi vaan lempinimeksi.. (madeleine taas liian fiini meidän makuun)

[QUOTE="...";28591168]Perla
Aida
Alisa
Teresa/teresia
Aurora/aurelia
Lara
Ines
Elsa

Onko yhtään tullut edes sinne päin?[/QUOTE]

Näistä Alisa voisi olla mieleinen! Aurorakin sinänsä, mutta onko liian "prinsessamainen"? Ehkä toiseksi nimeksi?

Tuo Aida jota monet ehdottaa, minulle tulee siitä mieleen joku kehitysmaalaisten avustusyhdistys joten ei sitä :D (en tiedä onko olemassa joku yhdistys jolla on tuon suuntainen nimi vai tuleeko tämä mielleyhtymä vaan englannin aid-sanasta vai missä vika :D )

Olisiko Matilde/Matilda enemmän ruotsiin vivahtava kuin kansainvälinen?

Uusimmat

Yhteistyössä