Adhd lapsella. Onko tietoo?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Hei.

Lapsella 8 vuotta on todettu adhd. Lääkehoitona concertta. Lääkettä mennyt nyt 5 päivää. Todella toimii. En olisi uskonut jos joku olisi sanonut. Koulu onnistuu ja kaikki! Jotenkin uskomstonta. Lapsi itse aivan äärimmäisen tyytyväinen.

Mutta :( lapsi nukahtaa nyt todella huonosti ja nukkuu muutenkin huonosti nyt. Herää yöllä ja uni ei millään tule. Unet tosi repaleiset. Nyt tarkoitus kokeilla melatoniinia. Onko kokemusta auttaako se? Tai meneekö ohi tuo uni ongelma? Mitä vaikutusta jos sitten nukkuu pitempään, kun ei ole saanut yöllä unta ja ottaa lääkkeen myöhemmin? Meneekö entistä huonommaksi unet seuraavana yönä. Ennen nukahtanut 2 minuutissa päivän päätteeksi niin nyt uusi tilanne kun uni ei tule.

Onko kellään kokemusta?

Tiedän yhden Concertaa käyttävän lapsen, hänellä melatoniini on rauhoittanut iltavirkkuutta.

Hienoa että sun lapsella on Concerta tepsinyt! Yhdellä pojalla kans tuli sen myötä iso käänne parempaan, ja muksu itsekin iloitsee ja ihmettelee kun pystyy istumaan koulussa jne. :)

Tiedän yhden Concertaa käyttävän lapsen, hänellä melatoniini on rauhoittanut iltavirkkuutta.

Hienoa että sun lapsella on Concerta tepsinyt! Yhdellä pojalla kans tuli sen myötä iso käänne parempaan, ja muksu itsekin iloitsee ja ihmettelee kun pystyy istumaan koulussa jne. :)

Kiitos ihanasta vastauksesta. Olen itse ollut ihan jopa shokissa ja ihmeissäni tästä kaikesta. Koulusta koko syksyn tullut pelkkää valitusta ja aivan väsyneenä oltu koko perhe tähän rumpaan. Lääkkeen aloitus pelotti todella paljon. Tuntui, että haluamme lääkitä lapsen kiltiksi. Hyvin paljon ristiriitaisia tunteita lääkehoidon aloitus aiheutti. Koko ajan pelkään mitä siitä seuraa ja voiko tilanne mennä pahemmaksi. Totta kai kaikki netin kauhutarinat lukenut läpi ja koko ajan miettii tuleeko jotain haittavaikutuksia. Jotenkin kaikesta syytää itseään ja tuntuu, että onko jotenkin epäonnistunut jossain vaikka toisaalta ymmärtää, ettei itse ole voinut aivojen toimintahäiriötä aiheuttaa. Tulevaisuus jännittää hyvin paljon. Yritän valaa uskoa asioiden selkeämisen suhteen, mutta itsellä on asian kanssa hankalaa..

Joo, meillä lääkkeenä medikinet cr, mutta aika sama vaikutus. Kannattaa kokeilla eri määrää ja ehkä vaihtaa merkkiäkin. Toiset lapset on herkempiä lääkkeille, ehkä teillä on liian suuri annostus.
Tosi nopeesti teillä on huomattu vaikutus, meillä kesti pari viikkoa ennen kuin olo alkoi tasoittumaan, laps oli niin stressaantunut.
Meillä kyllä melatoniini auttaa hyvin, 1mg annoksella.
Mä tykkään antaa lääkkeitä niin pienin annoksin kuin mahdollista, siis niin että kuitenkin tehoaa.

Yhteistyössä