Vanha ketju mutta vastaan silti

Ei oo ollenkaan jännä homma, siihen aikaan kun olet ollut lapsi/nuori niin AD/HD:sta ei ole ollut tarpeeksi tietoa, joten moni ADD/ADHD aikuinen on sairastanut tietämättään kyseistä sairautta. Ja jos on ADD kyseessä, niin se on vaikeampi diagnosoida kuin AD/HD, koska siitä puuttuu se tyypillinen ylivilkkaus yms. Monesti ajatellaan ADD:tä sairastavista että ihminen on muuten vaan laiska, saamaton eikä sitä kiinnosta mitään. Tyttärelläni todettiin ADD pari vuotta sitten kun hän oli menossa eskariin. Käytiin perheneuvolassa ja saatiin lähete neurologian poliklinikalle ja sieltä lähetettiin neuropsykologille ja saatiin ADD diagnoosi aika nopeesti. Mulle tuli ihan yllätyksenä että "WOU, mikä ihme se on??"

Aina olin kuullut puhuttavan AD/HD:stä ja siihen liittyvästä ylivilkkaudesta jota tyttärelläni ei ollut

ADD oli ihan vieras käsite

Aloitettiin Medikinet alkuun, sitten siirryttiin concertaan ja nyt koulussa pyyhkii hyvin ja on nyt tokalla ihan yleisopetuksessa isossa luokassa, oppi lukemaan jo ennen eka luokkaa
Itse olen menossa tutkimuksiin ADD epäilyn takia, se on ollut minulla luultavasti lapsesta asti. Olen käynyt erityisluokan, minulla oli keskittymisessä pulmia, paitsi luovuuteen liittyvissä asioissa keskityin senkin edestä. Lapsena tykkäsin katsoa vain telkkaria, siivosin ohjattuna, pukeminen ja riisuminen oli hyvin hidasta, koulussa viihdyin tuntien aikana ennemmin käytävillä kun ei jaksanut keskittyä, ekalla jäin luokalleni.. Teininä tein mitä huvittaa, jo nuorena sössin raha asiani ja menetin luottotietoni, pari kymppisenä ajaudun päihteiden käyttöön, jotka tietysti loppui ennen kun lapsia sain. Monta koulutusta olen aloittanut mutta kaikki on jäänyt kesken, nyt vasta opiskelen ammattia itselleni vaikka olen jo kohta 36 vuotias ja on pelko siitä että tämäkin jää kesken

Neljän lapsen kasvatus on ainoa mihin panostan täysillä, mutta siinäkin on haasteita oman pääni, saamattomuuden yms kans. Kaikki kaapit on epäjärjestyksessä, en osaa organisoida enkä osaa käyttää aikaani tehokkaasti vaikka tiedän mitä pitäis tehdä jne.. Aloitan jonkun asian ja kohta huomaakin jotain muka "mielenkiintoista", sit lopuksi huomaankin että en ole saanut tehtyä mitään koko päivänä, vain kesken jääneitä asioita tai puhelimesta loppunut akku koska monesti jumitan katselemaan vain puhelinta sohvalle..
Anteeksi tästä romaanista, mutta tuntui että pakko oli purkaa omaa elämäntilannettani edes jollekin tutkimuksia odotellessani, kun tuntuu että pää leviää muuten

Mutta siis, pointtina kuitenkin se että minkä takia monella huomataan AD/HD vasta aikuisiällä