Adalat oros-lääke supistusten estoon

Viikkoja 25+4,ja lääkäri määräsi supistusten estoon Adalat oros 30mg kerran päivässä. Pakkausseloste hurjaa luettavaa:EI saa käyttää raskauden aikana,voi aiheuttaa sydämen tykytystä,huimausta,päänsärkyä verenpaineen laskua YM YM...
Onko kellään kokemusta kyseisestä lääkkeestä?? tekis mieli jättää ottamatta.. :/
 
Minä söin tuota lääkettä 22+5 viikoilta lähtien aina loppumetreille saakka, se ja lepo kyllä auttoi, loppuivat supistukset.. Itse kanssa hieman ihmettelin tuoteselostetta, mutta kyllä lääkärit tietää mitä antaa
 
Alkuperäinen kirjoittaja miracle:
Täh? mite ne voi olla supistusten estolääkkeit jos ei saa raskauden aikana käyttää? Hassua :p
Todennäköisesti ne on kuukautiskipuihin. silloinkinhan kohtu supistelee, eli periaate vähän niinkuin sama. Näin minun käsittääkseni.


Muoks... nuo ei kyllä varmaan toimi noin, vilkaisin vaan pakkausselostetta. :LOL:

Itellä oli tossa pari päivää indometinia ja siinä kans ettei raskaana sais käyttää, mut ne toimi tuolla miun edeltä mainitsemalla tavalla. (paitsi ettei ne ees auttannu :/ )
 
jaahassu! aiheuttiko tuo lääke sulla jotain sivuvaikutuksia?
Lääkehän on verenpaine/sepelvaltimotauti-lääke..näin ymmärsin. Soittelin sitten vielä neuvolaan ja kyselin tästä lääkkeestä ja on kuulemma ihan yleisesti käytössä ja ainoa mitä voidaaan supistuksiin määrätä.huoh.No mä koitan tätä lepoa vielä..jos se riittäis.
 

Yhteistyössä