AD/HD

vieras lto
kai niillä tarhassa pitää olla muitakin, kuin nuo mainitsemasi, syitä alkaa puhumaan tutkimatta adhd:sta... aika rohkeaa toimintaa muuten... ja tosiaan voihan se olla ihan tavallista uhmaakin... nykyään vaan taitaa olla muotia saada laittaa leima lapsen otsaan, jos ei sopeudu muottiin. Googlaapa adhd, ni saat faktatietoa...mutta neuvoisin, ettet lähe ite heti uskomaan kaikkee mitä epäilevät, toki huolissaan voi olla jos aihetta, mutta ensin on tutkittava ja sitten vasta hutkittava...

Alkuperäinen kirjoittaja tinkiwinki:
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
3v on vielä aika nuori saamaan tuollaisen 'leiman', voihan tuo käytös olla ihan normaalia uhmaakin. Onko hän kotonakin ja muualla samanlainen?
niin siis kotona se on mun mielestä ihan normaali siis kokeilee kyl hermoja ym.. mut en mä sitä sanois että on ad/hd..
Jep, näin ajattelinkin kun luin alkuperäisen kirjoituksesi. Valitettavasti nykyään on aika usein tapana koettaa lykätä 'hankala' tai vilkkaampi lapsi vanhempineen siihen tutkimusrytäkkään, jolla kasvatuksen 'ammattilaiset' saisivat lausunnon lapselle, jota eivät suoraan sanottuna saa kuriin.

Tuntuu ikävältä tuo äskeinen sanoa, teen itse työtä erityislasten parissa ja taidan tietää adhd:stä aika paljon.
Anna nyt vain ajan vähän kulua ja seurailkaa tilannetta päiväkodin henkilökunnan kanssa, jos se jatkuu vain samanlaisena niin sitten on aihetta seurailla tiiviimmin.(nla)

Meidän poitsulla on ADHD ja ODD. ODD=uhmakkuushäiriö. Sai diagnoosit ollessaan 4½-v. Olen myös sitä mieltä että seurailkaa tilannetta, mikäli huoli jatkuu niin KELTO tai ELTO päiväkodille arviota tekemään ja siitä se sitten lähtee käyntiin jos tarvetta on.

juuh.. neuvolas kun kysyin 3v tarkastuksessa niin sanovat kyl et ei se miltään adhd lapselta vaikuta. mut nää tarha täti sanoo kun he joutuvat ihan omat säännöt tekee meidän lapselle ym.. onneks meidän naapuri meni just harjotteluun siihen samaiseen ryhmää niin hän kyl sano että ihan normi 3v on siel... välil vaan kun innostuu leikkii niin korvat jää mut eikö kaikil jää??? ja siis kun meille tulee vieraita niin siitä tulee ihana vilkas pelle :D eli siis kikat kyllä näytetään ja vieraiden pitäs joka paikkaan mukaan tulla ja kaikki lelut tuodaan esiin... silloin saa kyl rauhotella sitä..

kaiku
meidän poika on 2,5v ja erittäin voimakastahtoinen,ärtyy helposti ei malta mitään asiaa loppuun vaan aina jää kesken ja aloittaa jonkun muun jutun.Mä en todellakaan ole huolissani vielä moisesta ad/hd diagnoosi voidaan parhaiten todeta lähempänä koulu ikää.Kyllä meiltä vanhemmilta pinnaa kysyy kun saa keta toisen jälkeen jo kielettyä asiaa kieltää tuhannesti.Ja mullekkin päiväkodista sanoivat että saa ns"kohtauksia kysyin että mitä häh?kohtauksia ja arvasin että niinköhän epäilevät että lapsemme voisi olla ad/hd tapaus.Tuumasin kerran että hyvä että teillekkin töitä riittää kun on yksi joukon "Kunkku jossa haastetta.

maria
Alkuperäinen kirjoittaja tinkiwinki:
välil vaan kun innostuu leikkii niin korvat jää mut eikö kaikil jää??? ja siis kun meille tulee vieraita niin siitä tulee ihana vilkas pelle :D eli siis kikat kyllä näytetään ja vieraiden pitäs joka paikkaan mukaan tulla ja kaikki lelut tuodaan esiin... silloin saa kyl rauhotella sitä..

Meillä on tuota samaa ihan kaikilla lapsilla. Ja mitä harvinaisempi vieras sen enemmän tuntuu lapsilla olevan kerrottavaa/näytettävää. Ikävä kyllä sitten on niitä aikuisia, jotka eivät jaksa lapsen jutuista kiinnostua ja lapset on vain ylienergisia, hankalia, kiinniroikkuvia jne.. Vaikka vain omia asioitaan haluaisivat tuoda esille.
En siis tarkoita teidän tarhan tätejä, mutta yleensä ainakin meillä on noin joillain aikuisvierailla.

Alkuperäinen kirjoittaja Wilma-73:
Meidän poitsulla on ADHD ja ODD. ODD=uhmakkuushäiriö. Sai diagnoosit ollessaan 4½-v. Olen myös sitä mieltä että seurailkaa tilannetta, mikäli huoli jatkuu niin KELTO tai ELTO päiväkodille arviota tekemään ja siitä se sitten lähtee käyntiin jos tarvetta on.
ODD? pakko kysyä mutta miten ilmenee?

Yhteistyössä